Біогеоценози | Довідник школяра – кращі шкільні уроки по всім предметам

Біогеоценози

Зміни в біогеоценозі навесні: у житті рослин і тварин.

Весняні зміни в житті рослин.

Весняні зміни в житті тварин.

Ще не розпустивши листи зацвітають деякі верби, вільха, ліщина; на таловинах навіть крізь сніг пробиваються паростки перших весняних рослин. До середини весни майже на всіх деревах розпускаються листи. Період активного цвітіння в рослин і квітів. Загалом, рослини оживають із зимового спокою.

Прилітають перелітні птахи, з’являються перезимовані комахи, пробуджуються від зимової спячки деякі тварини. Період формування пара й шлюбний період.

Можливі напрямки зміни біогеоценозу

Будь-який біогеоценоз розвивається й еволюціонує. Провідне значення в процесі зміни наземних біогеоценозів належить рослинам, але їхня діяльність невіддільна від діяльності інших компонентів системи, і біогеоценоз завжди живе й змінюється як єдине ціле. Зміна йде в певних напрямках, а тривалість існування різних біогеоценозів дуже різна. Прикладом зміни недостатньо збалансованої системи може служити заростання водойми. Внаслідок недоліку кисню в придонних шарах води частина органічної речовини залишається неокисленої й не використовується надалі круговороті. У прибережній зоні накопичуються залишки водної рослинності, що утворять торф’янисті відкладення. Водойма міліє. Прибережна водна рослинність поширюється до центра водойми, утворяться торф’яні відкладення. Озеро поступово перетворюється в болото. Навколишня наземна рослинність поступово насувається на місце колишньої водойми. Залежно від місцевих умов тут може виникнути осоковий луг, ліс або інший тип біогеоценозу. Діброва теж може перетвориться в інший тип біогеоценозу. Приміром, після вирубки дерев вона може перетвориться в луг, поле (агроценоз) або в щось інше.

Вплив діяльності людини на біогеоценоз; заходу, які необхідно проводити з метою його охорони

Людина з недавніх пор стала дуже активно впливати на життя біогеоценозу. Господарська діяльність людей - потужний фактор перетворення природи. У результаті цієї діяльності формуються своєрідні біогеоценози. До числа їх можна віднести, наприклад, агроценози, що представляють собою штучні біогеоценози, що виникають у результаті сільськогосподарської діяльності людини. Прикладами можуть служити штучно створювані луги, поля, пасовища. Створювані людиною штучні біогеоценози вимагають безустанної уваги й активного втручання в їхнє життя. Звичайно, у штучних і природних біогеоценозах багато подібного й різного, але на цьому ми зупинятися не будемо. Впливає людина й на життя природних біогеоценозів, але, звичайно, не настільки сильно, як на агроценози. Прикладом можуть служити лісництва, створювані для висадження молодих дерев, а також для обмеження мисливського промислу. Прикладом можуть також служити заповідники й національні парки, створювані для охорони якихось певних видів рослин і тварин. Створюються також масові суспільства, що пропагують збереження й охорону навколишнього середовища, такі як суспільство “зелених” і т. п.

Висновок:

На прикладі екскурсійної прогулянки по природному біогеоценозі - діброві з’ясували й розібрали, чому діброва цілісна й стійка, які основні компоненти біогеоценозу, яка їхня роль і які існують між ними зв’язку, розібрали також, чому круговорот речовин у біогеоценозі - необхідна умова існування життя, з’ясували також як всю розмаїтість видів, що живуть у діброві не конфликтует між собою, дозволяючи нормально розвиватися друг - другові, розібрали які існують харчові зв’язки в діброві й розібрали таке поняття як екологічна піраміда, обґрунтували фактори, що викликають зміну в чисельності й таке явище як саморегуляція, з’ясували які відбуваються зміни в біогеоценозі навесні й розібрали можливі напрямки еволюції біогеоценозу, а також як людина впливає на життя в біогеоценозах. Загалом, на прикладі діброви повністю розібрали життя біогеоценозів.

Pages: 1 2

Збережи - » Біогеоценози . З'явився готовий твір.

Біогеоценози





Шкільні предмети. Шкільна фізика. Уроки з англійської, французької, німецької мов.