Зміст п’єси Крилова «Автор у прихожей» | Довідник школяра – кращі шкільні уроки по всім предметам

Зміст п’єси Крилова «Автор у прихожей»

«Автор у прихожей» — п’єса, що значніше простого памфлету. Зображуючи продажного поета, про яке сказано, що він дворянин, Крилов зобразив літературне оточення самої Катерини II в особі розпусної Новомодовой — типової по своїй вдачі й напряму думок придворної дами останніх десятиліть XVIII століття. Застосовуючи прийом здвоювання образів, Крилов додав Новомодовой окремі риси самої імператриці, а графові Дубовому, що полює на оленів, спеціально завезених і випущених у парк, риси всесильного князя Потьомкіна

Сатира на Княжніна в «Авторі…» ніколи ніким не була замічена, але сам^-те Княжнін, письменник, що звик теж до напівсхованого проведення ризикованих ідей у своїх п’єсах, звичайно, зрозумів всі натяки. Крилов дав Княжніну урок, а той образився й відповів ворожнечею не на життя, а на смерть. Репутація його як провідного дворянського драматурга була настільки велика в очах Соймонова й усього театрального начальства, що він зміг закрити дорогу Крилову на сцену. Звичайно, Княжнін міг роз’яснити й натяки за адресою Катерини й Потьомкіна, що були в криловской комедії. А це було й зовсім не безпечно й вело не тільки до позбавлення місць у театрі, а й взагалі до позбавлення місця вжизни.

Крилов зобразив дійсно типову сім’ю й домашній побут процвітаючого петербурзького літератора. В одній з еден прямо показаний процес його літературної творчості: він вимагає, щоб йому несли книги те одного, те іншого французького автора, набирає від кожного по нескольку рядків і в такий спосіб становить «свій» текст. У молодості Княжнін зробив розтрату великої суми казенних грошей, через що поплатився як своїм станом, так і положенням на службі й у суспільстві. Згодом про це забули. Крилов же у своїй п’єсі неделікатно нагадав про цей епізод у житті свого передбачуваного друга, що став ворогом. Дружина Княжніна недвозначно названа в п’єсі Тараторой і зображена розпусною кокеткою

Гострота особистих нападок Крилова на Княжніна і його дружину полічена вже в ого час надмірної, і Крилова виправдували, тільки врахувавши його юнацьку запальність і самолюбство

Однак пі раніше, ні в наш час не зверталося уваги на те, чи вірна ця критика, чи відповідали сатиричні випади Крилова тому, що було вдействительности.

А тим часом, криловская характеристика літературного методу Княжніна, що часом надмірно використало добутку своїх закордонних попередників, по суті справи повторена Пушкіним, що назвав Княжніна «перейнятливий Княжнін». Розтрата казенних грошей дійсно була у свій час зроблена Княжніним; що ж стосується характеристики Е. Л. Княжніній, то вона ніколи фактично не спростовувалася. Так що Крилов не «наплів дурниці», як писали 0 ньому, а, у гіршому для пего випадку, повідомив те, що згадувати було неделікатно.

По ця «неделікатність» аж ніяк не була проявом «юнацької запальності», а скоріше дотепним дипломатичним ходом уже досвідченого радикального літератора. В «Пустунах» немає не тільки гострих, але й ніяких -явних політичних випадів проти самодержавства Катерини. Знято й докори Княжніну за догідництво перед імператрицею і її оточенням. Вся сатира перенесена в гостро особистий план. Тим самим критика творчості Крилова Княжніним і особами, його підтримуючими, виглядала не як відповідь на його суспільну позицію, а просто як прояв особистої ворожості до автора «Пустунів». Їх же соціальна критика могла бути йому дуже небезпечної

На сторону Княжніна відкрито встав директор театру Соймонов. У результаті Крилов був змушений не тільки распроститься з надією на роботу в театрі, але й піти, як ми вже сказали, зі служби в Гірському відомстві. На «прощання» він написав і Княжніну,

Соймонову по листу, які ще й поширив у суспільстві. У цих «відкритих» листах він так само, як і в «Пустунах», у різко особистому тоні зводив рахівницю зі своїми ворогами, критикуючи їхню мораль і вдачі, їхнє відношення до літератури й театру. Соймонова він прямо йменує негідником і дурнем. Він дорікає Княжніна, «що не можна сварити жодного пороку, не прогневаю вас або ваш чоловік і жінка», і глумливо пропонує йому «виписати… всі ті мерзенні пороки, які вам або вашій дружині здаються личностию, і сповістити мені, а я із пренайбільшим задоволенням постараюся їх умягчить, якщо інтерес комедії не дозволить зовсім знищити».

Як бачимо, «запальність» Крилова тривала роками. А це вказує па те, що й «Пустуни», і листа Княжніну й Соймонову, написані в ще більш різкій формі, що переходить у прямі образи,- певна лінія поводження, тактика, викликана не менш гострими обставинами. З листа Соймонову видно, що це за обставини

Намагаючись удержатися в театрі й продовжуючи писати для сцени, Крилов створив оперу «Американці». Соймонов обвинуватив автора в тім, що той в одному з епізодів «револьтирует» глядачів… «Револьтирует», тобто збуджує, революціонізує. Ми знаємо, що зауваження Катерина, зроблене Фонвізіну із приводу його «Питань», зауваження, що один З НИХ відбувся від «вільнодумства», МАЙЖЕ припинило літературну творчість цього письменника. У словах же Соймонова пролунало ще більш страшне по тимі часам обвинувачення. Якби воно стало визнане більш широко, то це могло б повести не тільки до вигнання з театру, а й до більше страшних наслідків. От Крилов і постарався піти від небезпечного обвинувачення, почавши неймовірно гостру, що б’є в очі сварку зі своїми ворогами, намагаючись усе звести до неї й спорам по літературно-теоретичних питаннях

Не запальність і надмірне самолюбство керували Криловим при створенні «Пустунів» і написанні листів до Княжніна й Соймонову: Крилов критикував Княжніна, дотримуючись певних границь, а іноді И фактично виправдуючи його. Невідомо, звідки узялося твердження, що Княжнін розтратив казенні гроші, піддавшись випадковому захопленню, програний їх у карти, останнім часом з’ясовано, що Княжніна судили за розтрату грошей, які він брав у різний час «для власних надобностей». Колишня версія про карткове захоплення, припущення, що, можливо, Княжніна, скажемо, напоїли й безчесно обіграли, відпадає: справу, виходить, у систематичному, свідомому розтриньканні казенних сум. Якщо звернутися до «Пустунів», то ясні причини вчинку Княжніна. Рифмокрад у грошових справах повністю підпорядкований дружині. По Крилову, так сказати, виходить, що в розтрату ввела Княжніна його дружина. Він постраждав через надмірну її владу над ним

Крилов намагався «Автором…» вплинути на творчість Княжніна, застерегти від принижуючого його як письменника й людину низькопоклонства перед імператрицею і її вельможами, намагався своєю творчістю керувати літературою, на прикладі Княжніна давав урок іншим письменникам, які спокусилися б піти по ті ж шляхи, на який устав Княжнін своїми п’єсами «Титовим милосердям», «Росславом», виданням зібрання творів при заступництві самої імператриці, так сказати, з-під її руки. Не залишив він прагнення вплинути на Княжніна й в «Пустунах». По цій п’єсі видно, що Крилов уважав шкідливим вплив на Княжніна його дружини: Таратора заохочує все найгірше в Рифмокраде - його надмірна зарозумілість, зневага до інших письменників, вона штовхає його на сварки і є в них застрільником і головною діючою особою

Збережи - » Зміст п’єси Крилова «Автор у прихожей» . З'явився готовий твір.

Зміст п’єси Крилова «Автор у прихожей»





Шкільні предмети. Шкільна фізика. Уроки з англійської, французької, німецької мов.