Засобу навчання
1. Наочний матеріал
1. Таблиця “Стежки (виразний^-виразні-зображувально-виразні засоби мови)”.
2. Плакат скроссвордом.
Назвіть вид тропа, використаного втексте.
2. Дидактичний матеріал
Картки: текст із пропущеними епітетами й план аналізу тексту для самостійної роботи
I. А. Фет
… картина. Як ти мені родна: … рівнина, … місяць, Світло небес…, И… сніг. І саней… … біг
(Дивовижна, біла, повна, високих, блискучий, далеких, самотній.)
II. Зимовий день
Мороз і сонце! Під ногами скрипить… сніг. Прикрасив… гілочку… снігур. У повітрі миготять… сніжинки…. іній опушив… берізку, немов…. Спереду Новий рік - свято….
План аналізу вірша
1. Ритмічний малюнок. Метр, розмір, рима в строфі, рима встихе.
2. Композиція тексту. Строфи, мікротеми, ключові слова
3. Художні образи
4. Тропи і їхня роль у тексті. Уособлення, епітет, гіпербола, метафора, порівняння
5. Тема й ідея вірша
Допоміжний матеріал
Жетони, індивідуальні аркуші обліку
Аркуш обліку. Ф., І.
Завдання
Самооцінка
1. Повторення
…
2. Домашнє завдання
…
3. Тренування
…
4. Робота в групі
…
5. Підсумкова за урок
…
6. Кількість жетонів
Підготовка до уроку. Домашнє завдання
1. Усне завдання для класу: повторити матеріал про тропи, про художній стиль мовлення
2. Письмове завдання для класу. Виявити в тексті стежки, пояснити їх роль
I ряд. Ф. Тютчев. “Неохоче й несміливо…”.
II ряд. А. Майков. “Осінь”.
III ряд. П. Нікітін “Зустріч зими”.
3. Індивідуального завдання
а) Виразне читання напам’ять вірша Я. Полонского “По горах…” ( підручник-хрестоматія В. П. Напівхіною, с. 303).
б) Повідомлення про художній стиль мовлення по підручниках російської мови (під ред. М. М. Разумовской і П. А. Леканта, 2005, для V і VI класів).
Збережи - » Тропи. Урок розвитку мовлення в 6 класі . З'явився готовий твір.