Обломовщина й штольцевщина як типи життя | Довідник школяра – кращі шкільні уроки по всім предметам

Обломовщина й штольцевщина як типи життя

У романі «Обломів» Гончарів представив два типи життя: життя - у русі й життя - у стані спокою, сну. Мені здається, перший тип життя характерний для людей енергійний і цілеспрямованих, а другий тип - для натур спокійних, ледачих, безпомічних перед життєвими труднощами. Звичайно, автор, щоб точніше зобразити ці два типи життя, небагато перебільшує риси характеру й поводження героїв, але основні напрямки життя зазначені вірно. Я вважаю, що в кожній людині живе й Обломів, і Штольц, але один з них завжди переважає над іншим. На думку Гончарова, життя будь-якої людини залежить від його виховання й спадковості. Обломів виховувався у дворянській родині з патріархальними традиціями

Його батьки, як і діди, жили ледачим, безтурботним і безтурботним життям. Їм не потрібно було заробляти собі на хліб, вони нічого не робили: за них працювали кріпаки. При такому житті людин поринає в непробудний сон: він не живе, а існує. І дійсно, у родині Обломова все зводилося до одному: поїсти й поспати

И хоча Илюшенька був живою дитиною, постійна опіка матері, що рятувала його від труднощів, що виникали перед ним, слабохарактерний батько, постійний сон в Обломовке - все це не могло не позначитися й на його характері. І Обломів виріс таким же сонним, апатичним і не пристосованим до життя, як і його батьки й діди. Штольц же, навпроти, вийшов з родини, що належить до найбільш жвавому й «розторопного» класу. Батько його був керуючої богатого маєтку, мати - збіднілою дворянкою

Тому Штольц мав велику практичну кмітливість і працьовитість, що була слідством німецьк виховання, а від матері він одержав багату духовну спадщину: любов до музики, поезії, літературі. Батько навчив його, що в житті головне - гроші, строгість і акуратність. І Штольц не був би сином свого батька, якби не досяг багатства й поваги вобществе.

На відміну від російських людей, для німців характерні надзвичайна практичність і акуратність, що постійно проявляється в Штольце. Так на самому початку життя була закладена певна програма: животіння й сон - для Обломова, енергія й життєдіяльність - для Штольца. Основна частина життя Обломова пройшла на дивані, у халаті, вбездействии.

Безсумнівно, автор засуджує таке життя. Життя Обломова можна зрівняти з життям людей у раї. Він нічого не робить, всі йому приносять па «блюдечку з голубой каемочкой», проблеми вирішувати не хоче, бачить чудесні сни. Його виводить із цього раю спочатку Штольц, а потім Ольга. Але Обломів не виносить реального життя й гине. Адже такій людині, як тепличній рослині, потрібні тепло, спокій, смачна їжа. Обломів у таких умовах живе привільно, а Штольц би вмер без руху

Штольц не може сидіти на місці. Він, як Фауст, постійно подорожує. Усього, що він намітив, він досяг. Такі люди завжди перебувають на керівних посадах

Їхнє життя йде як по маслу. Якщо Обломів живе більше душею, почуттями, то Штольц - розумом, у нього розум панує над серцем. У житті кожної людини в певний період з’являється любов. І Обломів, і Штольц пройшли перевірку нею. Але Штольца любов лише злегка розтривожила, а Обломова підштовхнула до прірви. Для Ольги любов - це будинок, турбота одругих.

А Обломів не здатний подбати навіть пр самому себе, не те що про інших. У таких обставинах йому необхідна любов не рівноправна, а материнська, така, як любов Гафії Пшеницыной. Штольцу ж потрібна рівна йому по поглядах і чинності жінка

Цією жінкою була Ольга. За-Мітимо, що сама Ольга мріяла про чоловіка, що був би вище її по розуму й щиросердечних якостях. Саме своїми щиросердечними якостями залучив її Обломів. Незважаючи на те (або завдяки тому), що життя його - спокій, воно зберіг щиросердечну красу

Але Ольга, виявившись перед вибором: практичність і розум Штольца або душу Обломова, - віддала перевагу спокою. І наприкінці роману вона майже кається у своєму виборі. Їй хочеться чогось більшого, їй бракує Обломова. Як не дивно, Обломова в суспільстві хоча й уважають добродушним диваком, але люблять

У цьому плані він дуже схожий на Пьера Безухова з «Війни й миру» Л. Толстого. А Штольца не люблять, як і Андрія Болконского, - він занадто розумний і проникливий. Для справи Штольц - прекрасна людина, але для світського спілкування він не підходить. Отже, обломовщина як тип життя неприйнятний для поважаючі себе людини

Мені здається, народитися для того, щоб спати, а потім умерти, - нерозумно. Штольцевщина теж не підходить для справжньої людини. По-перше, життя Штольца занадто «налагоджена»: у ній все йде за планом і не відбувається ніяких несподіванок і потрясінь, характерних для життя взагалі. По-друге, там, де немає сумів, немає й радостей. Штольц не є цільною натурою

Мені здається, що ні штольцевщина, ні обломовщина не можуть зробити людини щасливим. Людині потрібно рухатися, але рухатися нагору, Даний текст призначений тільки для приватного використання 2005 як мріє Ольга, а не залишатися посередине, як Штольц, і вуж у жодному разі не опускатися долілиць, як Обломів

Збережи - » Обломовщина й штольцевщина як типи життя . З'явився готовий твір.

Обломовщина й штольцевщина як типи життя





Шкільні предмети. Шкільна фізика. Уроки з англійської, французької, німецької мов.