Центральний персонаж роману Ф. М. Достоєвського «Брати Карамазовы» | Довідник школяра – кращі шкільні уроки по всім предметам

Центральний персонаж роману Ф. М. Достоєвського «Брати Карамазовы»

Смердяков слуга поміщика Федора Павловича Карамазова, його незаконнонароджений син від міський юродивой Лизавети Що Смердить (звідси відбувається й прізвище, що визначило в якімсь ступені головні моральні риси цього персонажа). Дослідники творчості Достоєвського вважають, що Смердяков як персонаж «Братів Карамазових» з’явився тоді, коли Достоєвський звернувся до давніх записів, озаглавленим «Слівця», у пошуках характерних виражень для мовлення героїв роману

Даючи загальну характеристику людям, тільки-но приобщившимся до культури, Достоєвський писав в «Щоденнику письменника» за квітень 1876 року: «…малоосвічені, але вже встигли окультуритися люди, окультуритися хоча б тільки слабко й зовнішньо, усього тільки в яких-небудь звичках своїх, у нових забобонах, у новому костюмі, - от той^-те-це-те завжди й починають саме з того, що нехтують колишнє середовище свою, свій народ і навіть віра його, іноді навіть до ненависті».

У творчості Достоєвського Смердяков має своїх попередників. Деякі з рис тієї «лакейської» психології, закінченим втіленням якої став С., були відбиті Достоєвським в образах лакея Видоплясова з «Села Степанчикова» і особливо в характеристиці «лакея, двірського», що, носячись «фрак, білий официантский галстух і лакейські рукавички», «нехтує» на цій підставі народ (Введення до «Ряду статей про росіянці 377 літературі», 1861). При створенні образа в Достоєвського виникали асоціації з Жабером (В.Гюго «Знедолені»). Про своє бажання створити російський варіант «enfant trouve» (незаконнонароджений, «підкидьок», як визначив це Достоєвський у своєму записному зошиті 1876-1877 р. за травень місяць) письменник розповідає у зв’язку з відвідуванням виховного будинку для незаконнонароджених дітей: «Поезія іноді стосується цих типів, але рідко. До речі, мені пригадався детектив Javert з роману Victor’a Hugo «Les Miserables» - він народився від матері з вулиці, чи ледве не в затишному куточку… і все життя ненавидів цих жінок. За ними доглядав як поліцейський і був їхнім тираном. Він все життя обожнював міцний порядок, даний лад суспільства, багатство, майно, родоначальность, власність, і не як лакей, про, зовсім ні» («Щоденник письменника» за 1876 р., травень).

Введення в оповідання четвертого брата, С., якому була доручена роль батьковбивці, дозволило психологічно й філософськи поглибити характер іншого Карамазова - Івана: існування справжнього батьковбивці тільки збільшує моральну провину Івана. Тому Достоєвський надавав величезного значення психологічної вмотивованості трьох побачень героїв і кожної із цих зустрічей присвятив окрему главу («Перше побачення зі Смердяковим», «Другий візит до Смердякову», «Третього, і останнє, побачення зі Смердяковим»). К.В.Мочульский відзначав, що С. - це втілена спокуса й уособлений гріх Карамазових. В образі С. Достоєвський виразив російський варіант «enfant trouve», що належить до «середини й бездарності» і тому «негідника».

Збережи - » Центральний персонаж роману Ф. М. Достоєвського «Брати Карамазовы» . З'явився готовий твір.

Центральний персонаж роману Ф. М. Достоєвського «Брати Карамазовы»





Шкільні предмети. Шкільна фізика. Уроки з англійської, французької, німецької мов.