Для виконання більшості відомих скельних гравюр, особливо із глибоким прорізом, художник повинен був користуватися грубими різальними інструмент. Такі великі кам’яні різці були знайдені на стоянці Ле Доля де Сіра й не залишають сумнівів щодо техніки цієї роботи. Для гравюр середнього й пізнього палеоліту типове більше тонке пророблення. Їхні контури передані, як правило, декількома неглибокими лініями. У такій же техніці виконані гравюри, комбіновані з розписом і гравюри на кості, бивнях, рогах або кам’яних плитках. Деякі деталі часто заштриховані, наприклад грива, вовна на череві тварини й т.д. За віком ця техніка, видимо, моложе простого контурного гравірування; вона користується методами, властивими скоріше графічному малюнку, чим гравюрі або скульптурі. Рідше зустрічаються зображення, вигравірувані пальцем або ціпком на глині, найчастіше на підлозі печери. Але більшість із них не збереглося до нашого часу тому, що вони менш стійкі, чим гравюри на скельній породі. Люботни також дві фігурки бізонів з печери Тюк д’одубер. Людина не скористалася пластичними властивостями глини, він не моделював бізонів, але всю скульптуру виконав у тій же техніці, що застосовується при роботі з каменю
Однієї з найпростіших і легко здійсненних технік є гравірування пальцем або ціпком на глині або малюнок на скельній стіні пальцем, покритим кольоровою глиною. Цю техніку вважають самої старої. Іноді ці завитки й лінії своєю безсистемністю нагадують недотепні карлючки дитини, в інших випадках ми бачимо чітке зображення - наприклад, рибу або бізона, уміло вигравіруване якимось гострим предметом на підлозі із глинистим наносом. У монументальному наскальному мистецтві іноді зустрічається комбінована техніка розпису й гравюри
Для гравюр, так само, часто застосовувалися різні мінеральні барвники. Жовта, червона й коричнева фарби приготовлялись звичайно з охри, чорна й темнобурая - з окису марганцю. Біла фарба вироблялася з каоліну, різні відтінки жовто-червоного кольору - з лемонита й гемотита, деревне вугілля давало чернь. В’язкою речовиною в більшості випадків була вода, рідше жир. Відомі окремі знахідки посуду з-під фарб. Не виключено, що червона фарба використовувалася тоді для розфарбовування тіла в ритуальних цілях. У позднепалеолитических шарах були виявлені й запаси порошкових барвників або грудки барвників, які використовувалися на зразок олівців
Деякі зображення тварин настільки доконані, що окремі вчені намагаються визначити по них не тільки вид, але й підвид тварини. Досить численні в палеоліті малюнки й гравюри коней. Дотепер був вірогідно встановлений малюнок осла з печери Ляско. Але улюбленим сюжетом палеолітичного мистецтва є бізони. Також були знайдені численні зображення диких турів, мамонтів і носорогів. Рідше зустрічається зображення північного оленя. До числа унікальних мотивів ставляться риби, змії, деякі види птахів і комах, а також рослинні мотиви
Pages: 1 2
Збережи - » Характер палеолітичного мистецтва . З'явився готовий твір.