Внесценические персонажі в комедії А. С. Грибоєдова «Горі від розуму» | Довідник школяра – кращі шкільні уроки по всім предметам

Внесценические персонажі в комедії А. С. Грибоєдова «Горі від розуму»

Написавши першу реалістичну комедію “Горі від розуму”, А. С. Грибоєдов з’явився новатором у цьому жанрі. До нього письменники не ставили спеціального завдання висміяти Москву і її мешканців. У п’єсі ж Грибоєдова московське, або, по-іншому, фамусовское суспільство відіграє чільну роль. Автор взяв прототипи людей, яких він знав і які жили в Москві в той час, і переніс їх у свою комедію, давши їм інші, часом мовці прізвища: Фамусов, Молчалин, Тугоуховские, Репетилов і інші. Але їхні типи й характери залишилися. Герої роз’їжджають по балах, грають у карти, танцюють, веселяться й брешуть, тобто ведуть дозвільне життя

Вони ненавидять освіту, тому що бояться утвореної молоді. Всі вони служать тільки для того, щоб заробити побільше чинів і “знаків отличья”. У їхньому середовищі очолюють мундир і звання, а людина цінується по багатству й кількості кріпосних душ. І ця картина показана так яскраво, чітко й жваво, що для нас будинок Фамусова з усіма його мешканцями й гістьми персоніфікує Москву 20-х років XIX сторіччя в мініатюрі. Порушуючи классицистическое правило трьох єдностей, автор виводить дію п’єси за рамки будинку Фамусова за допомогою внесценических персонажів

Це допомагає показати “картину вдач” грибоедовской Москви в повному обсязі. Вони доповнюють і розширюють її. Більшість внесценических персонажів представлені “століттям минулої”. Найчастіше це князі й княгині, які шануються за зразок і високо цінуються в середовищі фамусовского суспільства. Для Павла Опанасовича Фамусова таким зразком для наслідування є Кузьма Петрович (“поважний камергер, із ключем і синові ключ умів доставити…”) і Максим Петрович: Сурьезный погляд, гордовита вдача

Коли ж треба підслужитися, И він згинався вперегиб. Ці “тузи” усіма шановані й шановні в Москві за свої “заслуги”. Ідеалом Мовчазна, всього-на-всього бедного секретаря Фамусова, є Тетяна Юріївна, що “бали дає не можна богаче”. Довідавшись, що Чацкий не знаком з нею, він ошелешений, адже вона “відома, - притім чиновные й посадові всі їй друзі й всі рідні”. Потім Фома Хомич, що “при трьох міністрах був начальник отделенья”.

Молчалин захоплюється його складом тільки тому, що всі ним захоплюються, “адже потрібно ж залежати від інших”. І сюди ж ставляться ці Дрянские, Хворовы, Варланские, Скачковы, які давно вже знають про божевілля Чацкого. Це, видимо, відомі прізвища, які мають вага в суспільстві й на які все орієнтуються

Це “судді” московського суспільства. Також “століття минулий” у комедії представляють внесценические поміщики-кріпосники: “Нестір негідників знатних”, що виміняв своїх відданих слуг на “борзі три собак”, поміщик-театрал, що зігнав на кріпосний балет “від матерів, батьків отторженаых дітей”, а потім розпродав Даний текст призначений тільки для приватного використання 2005 їх поодинці за несплату боргів. У комедії створені також пародії на членів таємного союзу: Воркулов Євдоким, Лівої й Боринька, Удушьев Іполит Маркелыч. Уже по одним їхній прізвищах можна догадатися, що вони із себе представляють

Але Репетилов з величезним азартом рекомендує їх Чацкому. “Століття нинішній” також представлене в комедії внесценическими персонажами. Це двоюрідний брат Скалозуба, що “міцно набрався якихось нових правил. Чин випливав йому: він службу раптом залишив, у селі книги стало читати”..

Фамусов і Скалозуб критикують його й без утоми повторюють те саме: “Ученье - от чуму, ученість - от причина”. Далі - племінник княгині Тугоуховской, що “чинів не хоче знати! Він хімік, він ботанік, князь Федір”. А також серед внесценических персонажів “століття нинішнього” вся передова молодь, від імені якої виступає Чацкий, уживаючи займенник “ми”: “Де, укажіть нам, батьківщини батьки…

” Всі ці, здавалося б, непримітні й непотрібні персонажі доповнюють картину московського суспільства, роблять її яскравіше, красочнее. У комедії “Горі від розуму” є присутнім вся Москва, з усіма її достоїнствами й недоліками, з її пишнотою й пишністю балів, обідів, вечерь і танців, але в той же час із її неосвіченістю, преклонінням перед всім іноземним, острахом усього нового. Введення такої кількості внесценических персонажів підкреслює типовість сценічних і допомагає зробити зображення “картини вдач” Москви 10- 20-х років XIX століття більше повним

Збережи - » Внесценические персонажі в комедії А. С. Грибоєдова «Горі від розуму» . З'явився готовий твір.

Внесценические персонажі в комедії А. С. Грибоєдова «Горі від розуму»





Шкільні предмети. Шкільна фізика. Уроки з англійської, французької, німецької мов.