Пряма мова. Діалог | Довідник школяра – кращі шкільні уроки по всім предметам

Пряма мова. Діалог

1. Укажіть правильні твердження.

А Речення, що вказує на те, кому належить вимовлене, називається прямою мовою.


Б Пряма мова не може мати у своєму складі вигуки. В Пряма мова може містити у своєму складі вставні слова, звертання.

2. Укажіть схеми, у яких правильно розставлено розділові знаки. А «П, — а, — п. Б «П. — А». В «П, — а, — п».

3. Укажіть правильно намальовану схему до речення: «А на Запорожжі кошовий Сірко, ватаг сильний, помер», — занотовував для пам’яті поколінь самовидець (О. Апанович). А «П», — а. Б «А», — п. В «П» — а.

4. Укажіть речення, де є непряма мова. А Стародавня народна приповідка мудро вчить: «Держімося

Землі, бо земля держить нас» (За Г. Тарасенко).

Б Мати говорила про те, щоб я завжди слухався свого серця.

В А Сашкові сказала: «Тобі, сину, треба стати іншою людиною. Інакше все, чим ти живеш, піде за вітром» (За Л. Са-Пожниковим).

5. Укажіть речення, де правильно розставлено розділові знаки.

А «У вигляді мови, — сказав Олесь Гончар, — дано людині

Великий дар (За А. Бортняком).

Б Як пише сучасний український поет Михайло Шевченко: «Щоб ми з вершин Чернечої крутизни нарешті не лукавили Вітчизні ні власній, ані братовій — довік. Пречиста мово, слово світанкове, Зламай злочено ковані підкови, яви нам в душі свій пречистий лик!» (За А. Бортняком).

В «Хіба зацікавить кого доля робітників у моєму творі, коли на них, живих, ніхто не звертає уваги?», — з гіркотою подумав поет і повернувся додому (За І. Вільде).

6. Укажіть речення, де неправильно розставлено розділові знаки.

А Тепер, коли тебе довго немає, я дивлюся на неї і згадую:

«Любуйся калиною, коли цвіте, а дитиною, коли росте»

(За В. Скуратівським). Б Він міг би сказати про себе словами Блока: «Одним із моїх

Натхнень була чесність» (За Л. Талалаєм). В Бувало так, що беручи до рук якийсь перекладний твір

Казав «А я ж колись це теж перекладав» (За Г. Кочуром).


7. Зазначте речення, де є пунктуаційні помилки.

А Ні — ні, та й прозвучить голос: «А нащо їм знати про ці жахи?

Досить і того, що ми їх пережили» (За А. Малишком).

Б Мовби казав: «Я вже вам зовсім вірю, але ще трохи сумніваюся…» (За М. Слабошпицьким).

В «І тепер, подумав він уві сні, — можна не боятися жодного хижака, тепер можна бути справжнім сміливцем…» (За М. Cлабошпицьким).

8. Укажіть місця, де не може стояти пряма мова. А На початку речення. Б В кінці речення. В Тільки на початку речення.

9. Які твердження (з поданих) істинні? А При діалозі не вживаються слова автора. Б Слова автора й пряма мова оформлюються різною інтонацією.

В Інтонація слів автора є виключно розповідною.

10. У якому з речень правильно поставлено розділові знаки?

А «…Наш ідеал — працелюбна людина, — пише В. Сухомлин-

ський. — Вдумайтесь у ці слова!»

Б …Наш ідеал — працелюбна людина, — пише В. Сухомлинський. — Вдумайтесь у ці слова!

В «…Наш ідеал — працелюбна людина», — пише В. Сухомлинський. — Вдумайтесь у ці слова!»

11. Напишіть твір-опис «Мальовниче місто рідне…», використовуючи пряму та непряму мову, діалог.

Збережи - » Пряма мова. Діалог . З'явився готовий твір.

Пряма мова. Діалог





Шкільні предмети. Шкільна фізика. Уроки з англійської, французької, німецької мов.