Лірика Пастернаку тужить за епосом. Вона тужить за щоденністю, по прозаизмам. Пастернак немов шукає можливості в лірику відкритися час. Вона немов пожежа, немов повстання проти устояних жанрів і розмежувань
И тому Пастернак -син свого часу, часу трьох революцій, коли все валило й усе починало рухатися. “Я став часткою свого часу й держави, і його інтереси стали моїми”, - пише поет. Немов із чорного ходу приходять у поезію й залишаються жити там назавжди всі ці “залпом”, “взахлеб”, “ридма”, “ущент” і “наповал”.
Образи в лірику народжуються з нізвідки, із простих співзвуч, з випадків: Ірпінь - це пам’ять про людей і літо, Про вола, про втечу з-під кабали, Про хвою на спеці, про сірий левкой И зміні затишності, цебра й імли… Поет дає собі повну волю, яку можна досягти тільки у своєрідному поетичному маренні. Однак марення цей належить генієві
Немов хтось грає на наших очах блискаючими, можливо дорогоцінними, камушками в гру, правила який не ясні нам, але процес заворожує й гіпнотизує нас. Він луски не знає на сиренах, И чи може повірити в риб’ячий хвіст, Той, хто хоч раз із їх чашечек колінних Пилок що бився як об лід відблиск зірок? Скеля й шторм і - схований від всіх Нескромний - самий дивний, самий тихий, Граючий з епохи Псамметиха Кутами вилиць пустелі дитячий сміх… Многоточие, що завершує цей пасаж з “Теми з варіаціями”, створює якийсь розріджений простір, у якому повисає наш полегшений і захоплений подих. Вірші Пастернаку виткані з нічого, немов мережива з копійчаних ниток, немов музика із семи нот. Поет абсолютно вільний у роботі з матерією слова. Предмет його страсті - життя
Але слово - знаряддя, за допомогою якого поет впливає на неї. Поезію Пастернаку можна назвати експресивної, метафоричної, незрозумілої. Можна придумати ще десяток визначень. Однаково за ними нічого не буде стояти. Поет вислизає, як вугор з рук, він увесь час перебуває за межами своїх визначень
Його талант невловимий і невизначений. Така мудрість поезії, і така її наївність: “Яке, милі, у нас/ Тысячелетье надворі?” Хто це запитує?
Звідки ця людина? Навіщо він тут? Його солов’їне мовлення рухає й міняє мир. Далечінь починає говорити, кущі - запитувати, туга - блукати. Він створює шедеври, вони залишаються в пам’яті, проникають у гени, стають частиною життя
У мене так трапилося з віршем “Август”. Можна назвати це любов’ю з першого погляду - чудесним образом відразу після першого прочитання воно ввійшло в мою свідомість, щоб залишитися там назавжди. Я ні з ким не сперечався, яке вірш у Пастернаку copyright
Збережи - » Лірика Бориса Пастернаку . З'явився готовий твір.