Самим яскравим представником німецького романтизму 1вляется Эрнст Теодор Амадей Гофман. Перу цього письменника належить багато добутків, які ввійшли в элотой фонд світової літератури. Одним з интересней сатиричних творів Гофмана є “Крихта Цахес”. У цій казці Гофман розвиває популярний фольклорний мотив про чудодійні волосся. Добра фея з жалості дарує маленькому виродкові три чарівних волоски. Завдяки їм все значне й талановите, що відбулося або вимовлене в присутності Цахеса, приписується йому. А от бридкі вчинки самого маляти приписуються навколишньої його людям
Цахес робить приголомшливу кар’єру. Маляти вважають гениальнейшим, поетом. Згодом він стає таємним радником, а потім і міністром. Страшно подумати, яких би висот міг досягти крихта Цахес, але своєчасне втручання доброго чарівника кладе кінець його химерной кар’єрі
Втративши три чарівних волоски, Цахес став тим, ким був насправді - жалюгідною подобою людини. Тепер ті, хто з насолодою підкорявся маляті, потішаються над ним. Рятуючись від колишніх шанувальників, Цахес падає в нічний гор’шок і трагічно гине. З великою сатиричною силою Гофман створює образ Цахеса.
Маля є тим людиною, що привласнює собі результати чужої роботи, чужі заслуги й почесті. По Гофману, трьох червоних волоска, подарованих феєю, є символичным образом золота (грошей), їхньої безмежної влади над суспільством. Звідки ж беруться люди такого сорту, яких можна назвати цахесами? Гофман дає кілька своїх версій їхнього походження: сліпе суспільство, що у повнім самозабутті творить собі кумир; влада гаманця; втручання потойбічних сил і просто людське божевілля
Гофман до того ж простежує весь шлях поклоніння фальшивому кумиру. Від замилування й фанатизму до смертельного жаху перед черговим тираном. Не слід думати, що автор висміює тільки нікчемну й брехливу натуру Цахеса.
Насамперед мішенню для сатиричних стріл є суспільство, уражене мнимою величчю. Своїм твором Гофман блискуче показує, що цахесы живуть і процвітають лише завдяки нікчемності суспільства, що вивело їх на вершину життя. Тому не дивно, що в країні, де править маленький Цахес, відсутні любов, щедрість, бракує моралі. Звичайно, жаль, що автор, зумівши поставити точний діагноз хворому суспільству, не дає рецептів, як його вилікувати
Однак і читачеві здається, що поверхневим лікуванням справа не поправити - потрібно серйозне хірургічне втручання. Гофман виводить також на суспільну арену антипода крихти Цахеса - студента Бальтазара. Це типовий твір з оллсоч © 2005 романтичний герой. Він насамперед є натурою творчої, котра протистоїть прогнилому суспільству. Але автор іронізує й над цим персонажем: Бальтазар швидко перестає цікавитися суспільними проблемами, задовольняючись легенею щастям обивателя
Він жениться на своєї улюбленої, молода сім’я поселяється в тихому сільському будиночку, і душі Бальтазара й красуні Кандиды засипають навіки. У наш час казка “Крихта Цахес” звучить дуже. різко й гостро.
У реальному житті не існує чаклунів і чарівників, але цахесы займають високі пости, і пора їх звідти викурювати. Саме цахесы женяться на прекрасних кандидах, саме вони купують собі “маленькі” тихі будиночки на інших континентах за народні гроші. А от Бальтазаров очікує зовсім інше - презирство, ганьба, висновок, смерть. Сьогодні молодь повинна задуматися над “Крихтою Цахесом”, тому що саме їй має бути жити далі в нашій країні й керувати нею. Абсолютно точно відомо одне - краще висміювати жебраків духом цахесов, чим плазувати перед ними, краще знищувати цахесов, чим підкорятися їх знехтуваної влади
Збережи - » Звідки беруться цахесы(по казці Гофмана “Крихта Цахес”) . З'явився готовий твір.