Не тільки до двохсот сімдесятьох п’яти тисяч жінок Америки, не тільки до мільйонів Європейських матерів, що втратилися своїх синів в останню страшну війну, але й до тих матерям, яким загрожує загибель дітей Завтра або через рік». Так само не меншу увагу завоювала п’єса Горького «Васса Железнова». Перший підзаголовок п’єси має назва «Мати». Таким чином, авторський акцент знову зроблений на темі материнства
У цьому добутку також знайшла відбиття ідея Руйнування особистості, що потрапила у владу капіталу. Головна думка п’єси несумісність капіталістичної практики із Щирим материнством. Образ Васси свідчить про розкладницький вплив власності на душу сильного, по-своєму Неабиякої, вольової людини, на світлі почуття матері. Таким чином, у цій п’єсі виведений образ, протилежний Образу Ниловны.
Драма Васси полягає в тім, що все своє життя вона думає, що будує більшу й міцну сім’ю, а тим Часом діти її, виховані в обстановці наживи вийшли невдахами й ледарями. Сімейні відносини, засновані на Прагненні більше «урвати», перетворюються в ланцюг жорстоких і брудних інтриг. Васса це натура сильна й неабияка. Вона Впевнена в правильності своєї життєвої позиції. Але наприкінці Васса у своєму материнстві приходить до тупика й краху
Отже, новий художній метод, партійність мислення дозволили Горькому створити ряд образів матерів, духовний вигляд Яких відбивав процеси, що відбуваються в суспільстві. Казки про Італію стали наступним етапом у розвитку теми материнства. Цикл їх, реалістичний у цілому, в окремих Новелах носить казковий романтичний характер. Дослідник «Казок про Італію» К. Д. Муратова відзначає: «…
Горький заговорив про жінку-матері як символі творчої Сили, як уособленні любові до миру. Сила жінки-матері проявляється, по думці письменника, не в сліпій материнській любові, а В усвідомленні жінки своєї відповідальності за творчий розвиток життя». «Казки про Італію» були надруковані в «Зірці» і «Правді» в 1911-1913 гг. Горьковские матері співзвучні й нам, ідеї, виражені письменником про призначення жінки в суспільстві, актуальні для наших Днів. Мир горьковских добутків це мир, що постійно змінюється в ньому необратимо здійснюються процеси «руйнування» і «творення» особистостей. Гіркий і тут ішов у ногу з освоїмо часом: як у його батьківщині всі «стронулось» з Нерухливої крапки назустріч майбутньому
Так і він, син свого століття, був охоплений цим процесом знаходження нової істини, нової Віри. Умер Горький 18 червня 1936 року офіційно визнаним класиком радянської літератури. І пишні похорони 20 червня 1936 Року на Червоній площі як би завершили всім видимий шлях спочатку буревісника революції, друга, а потім і опонента Леніна, що був емігранта, що став першим радянським письменником, основоположником радянської літератури. Таким він і залишався В літературознавстві наступних десятиліть, а багато хто його думки так і залишилися несвоєчасними
Автор твору: KIL
Збережи - » Життя й творчість М. Горького . З'явився готовий твір.