Іржавіє золото, і зотліває стадь, Трощиться мармур, До смерті все готово, Усього прочнее на землі - сум, А долговечней - царствене слово. А. Ахматова П’єса Антона Павловича Чехова “Вишневий сад”, на мій ззгляд, є дуже актуальною в наші дні переходу до капіталізму. Напевно зараз у країні в деякому змісті виникають аналогічні драматичні ситуації, зв’язані із прагненням до збагачення, зі спрагою ламання старого укладу життя. Так звані нові росіяни вирішують проблеми своїх “Вишневих садів”. Читаючи газети, переглядаючи телевізійну інформацію, я часом відчуваю себе серед чеховських героїв, персонажів його безсмертної п’єси “Вишневий сад”. Чехів багато років тому підняв проблеми, які коштують перед нашим суспільством зараз. У першу чергу це - пошук життєвого щастя й сенсу життя в нових суспільні й економічних умовах
Що ж ми можемо запозичити в героїв п’єси Чехова в змісті морального й життєвого досвіду? Можливо, моє питання звучить трохи потребительски, эгоистично, але адже й герої Чехова ставили перед собою ці ж питання й у тій же тональності. Зараз вся молодь просто божевільна на Заході. Поклоняється всьому іноземному - від творів мистецтва до ширвжитку
Хіба це не ріднить сучасну молодь із чеховським персонажем Яшею, що молився на іноземний уклад життя й слізно просив господарку забрати його із собою назад за кордон? Безліч талановитих людей їдуть жити за кордон, але багато хто мужньо беруть на себе добровільний обов’язок витягати нашу Батьківщину з важкого положення. У Чехова такі люди, як Любов Андріївна Раневская й Гаїв, по суті, повинні взяти на себе ця шляхетна праця витягування “із трясовини” своєї малої батьківщини, який є вишневий сад. Але вони поводяться пасивно.
Відхиляють досить слушні пропозиції Лопахина. Хіба не таке ж відношення до батьківщини ми бачимо зараз, коли в Росії під офіси іноземним бізнесменам продаються будови й ділянки землі, що мають для Росії культурне й історичне значення. Сенс життя тих, хто пускає батьківщину з молотка, звичайно, полягає в прагненні до розкішного безтурботного життя де-небудь удалині від Росії. Отже, поруч із нами живуть лопахины, для яких важливіше всього мати гроші; Вари, які, крім домашнього господарства, нічого не бачать у житті й нічим не цікавляться; раневские, для яких дорожче всього розкіш. На цьому тлі вигідно з моральної точки зору виділяється Аня, що мріє про світле майбутнє, де вона збирається жити для людей
Ціль, звичайно, шляхетна. Але, мріючи про майбутніх людей, яким вона допоможе знайти щастя, Аня забуває про людину, що бідує в її © Алл Соч. РУ 2005 допомоги зараз. Це старий Фірс
Він приречений. Я думаю, що ніхто серйозно після цього не повірить у реалізацію мрії Ані. Усе в неї так і залишиться на рівні мріянь юної дворянки, що звикла в реальному житті жити тільки для себе. У п’єсі відбувається всі, як у нашім сучасному суспільстві. На зміну раневским і гаевым приходять лопахины. Енергія лопахиных загрожує знищенням вишневих садів, тобто краси нашої батьківщини
И все відбувається заради економічної вигоди. Мимоволі задаєш собі питання: “А може, герої п’єси йдуть вірним шляхом? Кожний шукає свій сенс життя в міру сил і можливостей”. Ніхто ж не буде сперечатися, що для кожного у світі - своє щастя. Щастя шукають і Петя Трофимов, і Аня. Нехай з накладками, начебто відносини до старого слуги
Але в остаточному підсумку йде боротьба за щасливе майбутнє. Напевно, слід зазначити, що п’єса Чехова була написана під час утворення в Росії таємних політичних суспільств. Напевно Петя Трофимов був членом одного з них, судячи з його манери спілкуватися й триматися з навколишніми. У Чехова всі персонажі як би напіврозкриті
Автор пропонує читачеві домалювати їхні характери, пофантазувати про їхню подальшу долю. Уважний читач має можливість потренировать своє логічне мислення, зрівняти своє життя з життям персонажів п’єси й спробувати визначити, до яких саме героїв він себе може віднести сьогодні. Я впевнена, що багато моїх співвітчизників вибрали б собі зараз долю й можливості Лопахина, тобто сучасного процвітаючого бізнесмена… Отже, у п’єсі Чехова “Вишневий сад” сучасне суспільство може почерпнути для себе багато корисного із чисто практичної точки зору. А властиво, чому тільки із практичної?!
Адже ми можемо опускати недоліки героїв, які взагалі-те сам автор виділив жирними штрихами, і шукати сенс життя, орієнтуючись на певні моральні віхи. Чехів учить нас оптимістичній вірі в майбутнє, і, стало бути, його добуток - це надбання всього людства, спрямованого вбудущее.
Збережи - » «Вишневий сад» цвіте для людства (по творчості А. П. Чехова) . З'явився готовий твір.