Вірш Ф. І Тютчева «Фонтан». (Сприйняття, тлумачення, оцінка.) | Довідник школяра – кращі шкільні уроки по всім предметам

Вірш Ф. І Тютчева «Фонтан». (Сприйняття, тлумачення, оцінка.)

Вірш Ф. И. Тютчева «Фонтан» було написано в 1836 році. Його я могла б віднести до філософської лірики Тютчева. Творчо засвоїв философско-истетические ідеї німецький романтиків, навчання Шеллинга про єдину «світовій душі», поет був переконаний, що вона знаходить своє вираження як у природі, так і у внутрішнім житті людини. Природа й людина утворять у лірику Тютчева глибинна єдність, границя між ними рухлива, проникна. Із цієї крапки збагнення стихій природи є споглядання самого себе вприроде.

От чому повна глибокого змісту двухчастная композиція сти-хотворения Тютчева «Фонтан». Перша частина - це гра фонтана, що «хмарою живим», клубиться». Він прекра-сен, великий і легкий, він прагне торкнутися «висоти заповітної», але «ниспасть на землю засуджений», як тільки торкнувся неба. Стихія води в образі фонтана - це всього лише частина природи, а частини не під силу осягнути ціле. Друга частина - це зіставлення водної стихії фонтана з водометом «смертної думки», що також рветься до неба, але «долоня незримо-фатальна» переломлює «промінь» «невичерпного» «водомета».

Так народжується тютчевское неприйняття самоствердження й свавілля особистості, настільки властиве багатьом плинам романтичной літератури. Мниме величье людської думки - це всього лише забава, створена Вищим Початком. «Водомет» думки подібний до фонтана, створеному людиною для своєї забави. Іронія поета очевидна: Про смертну думку водомет, Об водомет невичерпний! Який усі права захищені 2001-2005 закон незбагненний Тебе стремит, тебе мятет!

З обощенно-цілісним поглядом на мир природи й людини зв’язана відсутність у вірші буденно-прозаїчних подробиць. Тут присутні елементи оди-ческой традиції XVIII століття, урочистого величного мовлення. Однак ця традиція высту-пает у Тютчева в романтично перетвореному виді, своєрідно схрещується з харак-терной для німецької романтичної лірики формою фрагмента. Гострота зіткнення настільки різнорідних жанрових традицій у вірші «Фонтан» підкреслює проти-воречивое свідомість сучасної людини, багатомірність і складність буття. Тут ми спостерігаємо ораторські, дидактичні інтонації, витийственно-пророческий пафос

Несподівані, непередбачені тютчевские епітети й метафори, що передають гру природних сил води й сили розуму. Стихія фонтана вподібнюється полум’я: «полум’яніє», «вологий дим», «променем під-нявшись до неба», «пилом огнецветной ниспасть», «засуджений». Це дуже нагадує й ис-торию про Икаре, і історію про Прометее. У вірші два рази повторюється слово «промінь». «Промінь фонтана» і «промінь» «смертної думки». Це зіставлення підкреслює тщет-ность прагнень гордині людини осягнути Неба як Вище Почало

Помітимо, що Істина з’являється в образі долоні, причому визначення « незримо-фатальне» підкреслює неминучість падіння на землю, незважаючи на завзятість і жадібність до збагнення неба смертним променем. Поет об’єднають зображення природної стихії й трагічний роздум про життя че-ловека. Це надає віршу символічно-філософський зміст, а думка Тютчева знаходить виразність, жива образна плоть

Водна стихія у вірші олюднений, одухотворена. Вона внутрішньо зрозуміла й близька людині. Немов жива, мисляча істота вона саме «живим» хмарою клу-бится. Вірш звернений до читача: «Дивися,…

». Автор виступає в ролі вчителя-провидця, що дає наочний урок своїм учням. Перша частина - це споглядання приклада з життя природи. Друга частина - це висновок і зіставлення про життя людини. Мені дуже сподобався вірш Ф. И. Тютчева «Фонтан». Особливо хотілося б відзначити небачену волю мислення поета, імпровізаційність, безпосередній-ность і природність вираження почуттів і думок

Збережи - » Вірш Ф. І Тютчева «Фонтан». (Сприйняття, тлумачення, оцінка.) . З'явився готовий твір.

Вірш Ф. І Тютчева «Фонтан». (Сприйняття, тлумачення, оцінка.)





Шкільні предмети. Шкільна фізика. Уроки з англійської, французької, німецької мов.