Відокремлені Обставини | Довідник школяра – кращі шкільні уроки по всім предметам

Відокремлені Обставини

1. Укажіть правильні твердження.

А Відокремлюються обставини, виражені дієприслівниками та дієприслівниковими зворотами.

Б Обставини місця, часу, способу дії, причини відокремлюються завжди.

В Відокремлюються обставини, виражені дієприслівниковими зворотами фразеологічного типу.

2. Укажіть речення з відокремленими обставинами, вираженими

одиничним дієприслівником.

А Побачивши один рушник, вишитий суровими нитками, я зрадів… (За І. Цюпою).

В За Таманню по ярах шуміли, спадаючи, весняні води (Г. Тютюнник).

Г Вона стояла закам’яніло, мовби не дихаючи, нічого не чуючи і не бажаючи знати (П. Загребельний).

3. Зазначте речення, у яких неправильно вжито розділові знаки.

А Вправу виконують, запам’ятовуючи кожний рух.

Б Перемоги можна домогтися наполегливо працюючи. В І працюючи він весь час озирався.

4. Зазначте речення, у яких неправильно вжито розділові знаки.

А Відтоді я, побачивши диких качок, завжди думаю: «А, може,

Десь там, посеред них, є і наші…» (За М. Слабошпицьким).

Б Велична мелодія, широко наростаючи і міцніючи, розгорталась у гармонійне море (О. Гончар).

В Дівчина все ще стоїть, схлипуючи.

5. Зазначте речення, у яких правильно вжито розділові знаки.

А Мене вражало, що передаючи пізніше чиюсь фразу, в пам’яті тримав точний вираз очей того, хто говорив, його позу, міміку (За П. Засенком).


Б Володіючи таким природженим артистизмом часто грав своїх героїв, перевтілювався в них, перевіряв на людях все, що лягло на папір, чи мало лягти (За П. Засенком).

В Над хатою піднялись у небо голуби, знаменуючи мир і благодать (О. Довженко).

6. Зазначте речення, у яких правильно вжито розділові знаки.

А Присягаючи, землю цілували і навіть їли (За Г. Тарасенко).

Б Співала Катя, півголосом вкладаючи в слова щось незви

чайне, особливе (За Г. Підлісною).

В Юрко пошукав очима і вибравши місце, сів у ромашкову гущину під прохолодну тінь крилатого осокора (За В. Козаченком).

7. Зазначте речення, у яких правильно вжито розділові знаки.

А Забившись під рясну кучму куща, вдивлялася як вирувала

Злива (За Г. Колісником).

Б Збагнувши, що сталось мати-кит дрижала всім своїм великим тілом (За П. Вакуленком).

В Великий князь-Книжник прославився не тільки своїми походами та запеклими січами на полі брані, а й тим, що залишив по собі багатющий скарб — першу на Русі бібліотеку, книгами якої залюбки послуговувався допитливий отрок Печерського монастиря, закарбувавши на віки діяння і попередників Ярослава, і його послідовників (За Я. Оросом).

8. Укажіть речення з відокремленими обставинами, вираженими

не дієприслівниковими зворотами.

А Сонце било промінням прямісінько в очі, доточуючи той

Настрій своєю ясою й теплом… (За Є. Гуцалом).

Б Придбавши квиток на Київ (відпустка кінчається), повертаюсь на Кевліч (За В. Несененком).

В Втомившись, всі порозходились по домівках.

9. Зазначте речення, у яких правильно вжито розділові знаки.

А Тигр спустився крутим, майже прямовисним схилом до дже

рела, що било з кам’яного серця гори, набрав повне вухо

води і схиливши голову, приніс її вдові (Народна творчість).

Б Згідно з нею, рятуючись від холоду неандертальці рушили на південь, де стикнулися з нестачею їжі, тож і не витримали конкуренції з більш адаптованою людиною (З газети).

В Зійшов на прямий шлях, лунко шльопаючи по залитих водою коліях, іде до нової садиби (За Ф. Роговим).


10. У яких реченнях відсутній дієприслівниковий зворот?

А Синтезуючи, рослини відіграють вирішальну роль у розвитку всього живого — рослинний світ дає людині продукти харчування, корм для худоби, сировину для промисловості, а ще лікує хворих, фільтрує повітря… (За В. Давидовим).

Б Цю гімнастичну вправу виконують лежачи на килимі.

В Він ще стоїть закусивши губу.

11. Напишіть невеликий твір-роздум на одну з запропонованих тем,

використовуючи відокремлені обставини різних видів на почат

ку, в середині та в кінці речення. Теми для міні-творів:

• У цьому світі є тільки одна річ, перед якою належить схилятися, це — геній, і одна річ, перед якою слід упасти на коліна, — це доброта (В. Гюго).

• Сама доброчинність стає пороком, коли застосовують її помилково (О. Довженко).

• Трудний він і тернистий, шлях на Голгофу слави (І. Світличний).

Орфографічний Практикум

Варіант 1

1. Як слід писати Від(дати)?

А Разом.

Б Окремо.

В Через дефіс.

2. Як слід писати слово Ось(ось)?

А Разом.

Б Окремо.

В Через дефіс.

3. Як слід писати слово По(моєму)полю?

А Разом.

Б Окремо.

В Через дефіс.

4. Як слід писати По(нашому)?

А Разом.

Б Окремо.

В Через дефіс.


5. Як слід писати С(Пересердя)? А Разом. Б Окремо. В Через дефіс.

6. Як слід писати Уві(Сні)? А Разом. Б Окремо. В Через дефіс.

7. Як слід писати Все(Одно)? А Разом. Б Окремо. В Через дефіс.

8. Як слід писати По(Одинці)? А Разом. Б Окремо. В Через дефіс.

9. Як слід писати По(Людськи)? А Разом. Б Окремо. В Через дефіс.

10. Як слід писати слово Десь(То)? А Разом. Б Окремо. В Через дефіс.

11. Як слід писати слово Як(Не)Як? А Разом. Б Окремо. В Через дефіс.

12. Як слід писати День(У)День? А Разом. Б Окремо. В Через дефіс.

Варіант 2

1. Як слід писати слово С(Під)Лоба? А Разом. Б Окремо. В Через дефіс.


2. Як слід писати По(Всяк)Час? А Разом. Б Окремо. В Через дефіс.

3. Як слід писати слово По(Материнськи)? А Разом. Б Окремо. В Через дефіс.

4. Як слід писати слово Ані(Трохи)? А Разом. Б Окремо. В Через дефіс.

5. Як слід писати В(Цілому)? А Разом. Б Окремо. В Через дефіс.

6. Як слід писати З(Болю)? А Разом. Б Окремо. В Через дефіс.

7. Як слід писати Не(Під)Силу? А Разом. Б Окремо. В Через дефіс.

8. Як слід писати слово На(Троє)? А Разом. Б Окремо. В Через дефіс.

9. Як слід писати слово В(Гору)? А Разом. Б Окремо. В Через дефіс.

10. Як слід писати слово В(Сьоме)? А Разом. Б Окремо. В Через дефіс.


11. Як слід писати слово По(П’яте)? А Разом. Б Окремо. В Через дефіс.

12. Як слід писати У(Розтіч)? А Разом. Б Окремо. В Через дефіс.

Збережи - » Відокремлені Обставини . З'явився готовий твір.

Відокремлені Обставини





Шкільні предмети. Шкільна фізика. Уроки з англійської, французької, німецької мов.