Уміти визначати в поетичних текстах функції займенників | Довідник школяра – кращі шкільні уроки по всім предметам

Уміти визначати в поетичних текстах функції займенників

Цілься

Уміти визначати в поетичних текстах функції займенників різних розрядів, що сприяють створенню образної поетичної картини

Усна робота в групах по варіантах

Індивідуальна робота з карток. З повідомленням по кожному варіанті виступає один з учнів

Контроль учителя

Рівень I

Прочитайте уривки з віршів А. С. Пушкіна. Які почуття викликають у вас ці рядки? Яку картину створює поет у кожному вірші? Які засоби виразності й з якою метою використовує автор?

З’ясуєте, займенника якого розряду переважають у тексті. Чим, по^-вашому, обумовлене вживання саме цих займенників?

1 варіант

Хто, хвилі, вас зупинив,

Хто окував ваш біг могутній,

Хто в ставок безмовний і дрімучий

Потік заколотний звернув?

Індивідуальна робота з картки (виконується в зошиті)

Поставте займенника в початкову форму, укажіть їхні відмінки й розряди

2 варіант

На пагорбах Грузії лежить нічна імла;

Шумить Арагва переді мною.

Мені смутно й легко; сум миючи світла;

Сум миючи повна тобою,

Тобою, однієї тобою…

Індивідуальна робота з картки (виконується на кодопленке)

Перевірка індивідуальної роботи через графопроектор.

Підкресліть займенника як члени речення

3 варіант

Прощай же, море! Не забуду

Твоєї врочистої вроди

И довго, довго чути буду

Твій гул у вечірні годинники.

У ліси, у пустелі мовчазні

Перенесу, тобою полн,

Твої скелі, твої затоки,

И блиск, і тінь, і говір хвиль.

Індивідуальна робота з картки (виконується в зошиті)

Поставте займенника в початкову форму, укажіть їхні відмінки й розряди

Індивідуальне завдання для сильних учнів

Рівень II

Цілься

Уміти аналізувати поетичний текст, визначати роль займенників різних розрядів у розкритті теми добутку й у створенні поетичних образів

Виконується в зошиті. Контроль учителя

Прочитайте уривок з вірша А. С. Пушкіна “Бонапарт і чорногорці”. Письмово проаналізуйте вірш, попередньо продумавши відповіді на наступні питання

1. Про що розповідається в даному вірші?

2. Як воно побудовано?

3. Як зв’язані речення в тексті, що є засобом зв’язку речень у тексті?

4. Як розкриваються образи Бонапарта й чорногорців?

5. Яка роль займенників у створенні цих образів?

Чорногорці? Що таке?

Бонапарті вопросил:

“Правда ль це плем’я зле

Не боїться наших сил?

Так покаються ж нахаби:

Оголосити їхнім старшинам,

Щоб рушниці й кинджали

Усі несли до моїх ніг”.

…. Нам здаватися немає полювання, -

Чорногорці такі!

Для коней і для піхоти

Камені є в нас і рови…

3. Підведення підсумків уроку (1 - 2 хв.)

4. Зріз знань (10 хв.)

Цілься

Перевірка знань, умінь і навичок учнів по темі

Тест

I. Установите відповідності між розрядами займенників і наведених слів:

А. Особисті

1. (побачили) їх

Б. Невизначені

2. хтось

В. Негативні

3. ні про кого

Г. Присвійні

4. їх (робота)

5. не за кого

II. Знайдіть помилку:

1. Я побачив себе взеркале.

Займенник “себе” спожито в Р. пад.

2. Мені не про що жалувати

Початкова форма займенника “не про що” - “нема чого”.

3. Стільки нових слів!

“Стільки” - вказівний займенник

III. Укажіть речення, у яких займенник є підметом:

1. Мені не вдалося його зустріти

2. Хто може відповістити на запитання?

3. Дерева, які ми посадили, зазеленіли

IV. Укажіть займенника, у написанні яких немає помилок:

1. яке про кого

2. нізащо

3. не про що не запитав

4. чий-нибудь

5. ні в що не вірю

V. Визначите вид зв’язку речень у тексті. Що є засобом зв’язку? Укажіть розряди займенників і їх синтаксичну роль

Фонтан любові, фонтан живий! Приніс я в дарунок тобі дві троянди. Люблю немолчний голос твій И поетичні сльози

(А. С. Пушкін)

Ключі

Ключ до тесту

I. А 1; Б 2; В 3, 5; Г4.

II. Себе - у вин. пад.

III. 2, 3.

IV. 1, 4, 5.

V. Вид зв’язку ланцюговий

Засобу зв’язку - займенника “тобі”, “твій”.

“Я” - підмет; “тобі” - доповнення; “твій” - визначення

Ключ N 1

I варіант

II варіант

III варіант

I. Ні з ким не зустрівся

Не про що шкодувати

Ні в якій грі не брав участь

Н.ф. - ніхто

Н.ф. - чогось

Н.ф. - ніякий

Не з ким поговорити

Ні про що не запитав

Яке за чим зайти

Н.ф. - когось

Н.ф. - ніщо

Н.ф. - дещо

II. Собою - себе (поверни.)

Цей - указат.

Дещо - неопред.

Ніхто - отрицат. або

когось - отрицат.

Такий - указательн.

Мій - притяжат.

Стільки - указат.

Їх - особисте або протяжательное.

Ніхто - отрицат або хтось - неопредел.

Твій - притяжат.

Я - особисте

Щось - неопредел.

III. Ніхто не знав, що відбулося

Нікому не вдалося йому допомогти

Птаха, які так радували нас своїм співом, полетіли

IV. Ми вчора були в них у гостях. Собака почув ім’я господарки й голосно загавкав

Я нічого не знаю про їхні плани. Котячи домовилася з подругою, що та за нею зайде

Друзі сперечалися про цьому давно. Художник закінчив писати портрет, і картину купив відомий колекціонер

Збережи - » Уміти визначати в поетичних текстах функції займенників . З'явився готовий твір.

Уміти визначати в поетичних текстах функції займенників





Шкільні предмети. Шкільна фізика. Уроки з англійської, французької, німецької мов.