Улюблений жіночий образ автора в романі «Війна й мир» (толстовський ідеал жінки) | Довідник школяра – кращі шкільні уроки по всім предметам

Улюблений жіночий образ автора в романі «Війна й мир» (толстовський ідеал жінки)

Як А. С. Пушкін показав нам у своєму романі “Євгеній Онєгін” свій улюблений жіночий образ, так і Л. Н. Толстой намалював образ жінки, близької й дорогою його серцю. Якщо в Тетяни Ларіної - головної героїні роману Пушкіна - борг переважає над почуттями, то в улюблениці Толстого - Наташи Ростовой - вся сутність її життя полягає в любові. Любов є частиною її душі. Все поводження цієї героїні і її внутрішній мир підкоряються прагненню любити &copy A L L S o c h. r u і бути улюбленої. Наташа Ростова - один із самих чарівних образів вромане.

Уперше ми зустрічаємося з нею на її іменинах. Перед нами з’являється життєрадісна, енергійна, весела тринадцятилітня дівчинка. Почуття любові - головне в жінці, на думку Толстого, тому його Наташа “не вдостоюється бути розумної”, вона далеко не красуня: “чорноока, з більшим ротом, некрасива, але живаючи…

”. Незважаючи на це, Денисов уважає її “чарівницею”, а Пьер Безухов - “чарівної”. Наташа просто скоряє навколишньою своєю жвавістю, і її прагнення на щастя зрозуміло всім. Бажання швидше вирости, а виходить, робити всі, як дорослі, з’являється в Наташи вже із тринадцяти років, коли вона вперше цілується з Борисом Друбецким, підглянувши за Сонею й Миколою

И це цілком природно: вона прагне до любові, до заміжжя. Наташа анітрошки не бреше, вона дійсно любить Бориса. У свою чергу, Бориса теж тягне до цієї дивної дівчинки. Коли Наташе виконується п’ятнадцять років, Денисов робить їй речення. І хоча він їй подобається, дівчина відмовляється, оскільки ще занадто юна для заміжжя

Своєю поетичністю, любов’ю до природи, захопленістю скоряє Наташа Андрія Болконского. Коли у Втішному він почув її бажання полетіти в літню ніч, “душу її полюбив князь Андрій”. Ця розмова начебто б випадкова, але саме він відродив Болконского кжизни.

“Князь Андрій..любив зустрічати у світлі те, що не мало на собі загального світського відбитка. І така була Наташа”. Болконский відчув себе невимушено й природно поруч із нею. Наташа розцвітає й знаходить сенс життя тільки тоді, коли поруч із нею перебуває кохана людина, коли їсти можливість виявити всю силу своєї любові

Ока Наташи можуть розповісти людині про усім, що відбувається в її душі. Якщо вона радується, то їй здається, що й всі навколишні повинні бути щасливі. Так було на її першому балі: щастя переповняло її через край, і вона, здатна “почувати відтінки”, інтонації “поглядів і виражень осіб”, дивувалася, що Пьер нещаслив.о

Улюблена героїня Толстого наділена прекрасною душею - трепетної, співчуваючої, глибокої. Коли вона без пам’яті закохується в Болконского, їй хочеться бути поруч із улюбленим, піклуватися про нього, дарувати йому свою ніжність і пещення. Але доля розпорядилася інакше.

Занадто надовго залишив князь Андрій цю недосвідчену дівчину одну, Наташа не розуміє, навіщо потрібна розлука двом люблячим істотам, для чого страждання. Вона не любила писати листа, тому не могла повною мірою поділитися з улюбленим її почуттями, що переповняють, думками, переживаннями. Без князя Андрія життя Наташи стала порожній. Ми бачимо, як вона кріпиться, намагається заповнити чимсь щиросердечну порожнечу

З яким задоволенням вона слухає гру на балалайці у виконанні простого сільського мужика, гру на гітарі й спів дядюшки, що “співав так, як співає народ”! Всією душею віддається Наташа російському танцю, виявляючи, що в ній живе народний дух, уміння зрозуміти все те, що було у всякій російській людині. Щирість у прояві почуттів, людяність залучають у Наташе Анатоля Курагина Замітячи, що він захопився нею, дівчина, зовсім не замислюючись, твердо вирішила довіритися йому. Вона улюблена й, як їй здається, сама палко любить. Наташа рвучка, емоційна, але завжди природна: і в горі, і врадости.

Як глибоко вона страждає, що зруйнувала щастя князя Андрія, як кається! Напевно, саме цим і залучає вона Пьера, якому так хочеться випросити в князя Болконского прохання для Наташи. Ця здатність до сильного й глибокого почуття, до шляхетних поривів допомагає Наташе вистояти у важку мінуту життя, коли їй здавалося, що вона сама дурна, гірше всіх у моральному відношенні. Любов була для неї єдиним сенсом життя. Борошна каяття її настільки сильні, що вона стала “худа й бліда”, “із завзятим, нерухливим поглядом”.

И тільки звістка про загибель Пети й турбота про матір повернули Наташу до життя: “і раптом любов до матері показало їй, що сутність її життя - любов - ще жива в ній. Прокинулася любов і прокинулося життя”. Увага й любов Пьера остаточно зцілили Наташу, після того як вона пережила смерть князя Андрія. Будучи дружиною, матір’ю, вона втратила дівоцьке зачарування… Вона, хоча й тримала чоловіка “під каблуком”, все-таки “раба його”: вона всю себе віддає інтересам сім’ї. Вона родила, годувала й любила, але адже саме в цьому й полягає щастя жінки

Не холодна безстрасність, але “розум серця” властивий їй, тому вона віддалася чоловікові вся, відразу, але й від нього вимагала того ж. Для Толстого дороги в жінці почуття дружини й матері, і образ Наташи Ростовой виражає той ідеал жінки, якому поклонявся письменник

Збережи - » Улюблений жіночий образ автора в романі «Війна й мир» (толстовський ідеал жінки) . З'явився готовий твір.

Улюблений жіночий образ автора в романі «Війна й мир» (толстовський ідеал жінки)





Шкільні предмети. Шкільна фізика. Уроки з англійської, французької, німецької мов.