Завдання-доповнення:
1. Спосіб упорядкованої взаємопов’язаної діяльності учителя та
Учнів, спрямованої на досягнення поставлених цілей навчання, виховання і розвитку в процесі навчання, називається …
2. Хімічний експеримент, який полягає у показі хімічних речовин та
їх перетворень і проводиться в класі вчителем, лаборантом або інколи од
ним учнем, називається …
3. Дидактично обґрунтована система знань, вмінь і навичок,
відібраних із відповідної науки для вивчення в навчальному закладі,
називається …
Завдання з вільною відповіддю:
1. Запропонуйте рівневі (репродуктивні, частково-пошукові та дослідницькі) завдання для закріплення знань учнів на уроці «Фізичні і хімічні явища. Хімічні реакції та явища, що їх супроводжують».
2. Запропонуйте методику проведення демонстраційного досліду «Хімічні властивості хлоридної кислоти» та запитання і завдання, на які учні повинні дати відповідь у процесі спостереження за демонстрацією цього досліду вчителем.
3. Відобразіть у вигляді опорної схеми-конспекту навчальний матеріал, який повинні засвоїти учні у процесі вивчення теми «Метан».
Практика показує, що зазначені види тестових завдань дають можливість у більшості випадків об’єктивно оцінити теоретичні знання студентів. Одним із перспективних видів тестових завдань, які доцільно використовувати для практичних перевірки знань, умінь та навичок студентів з методики навчання хімії є ситуаційні тести.
На думку П. В. Самойленка та О. В. Білоус ситуаційний тест – «система тестових завдань, призначених для розв’язання проблемних ситуацій, які притаманні майбутній виробничій діяльності випускників вищих навчальних закладів» [5, с. 310].
Наведемо приклад ситуаційного тестового завдання, які ми використовуємо для контролю знань студентів з методики викладання шкільного курсу хімії.
1. При підготовці до проведення уроку на тему «Оцтова кислота, її
склад та властивості» вчителю необхідно:
A) скласти календарно-тематичне планування; Б) скласти опорний конспект вивчення теми;
B) скласти план-конспект уроку.
2. Для виконання учнями лабораторних дослідів, що підтверджують
хімічні властивості оцтової кислоти, вчителю необхідно:
A) підібрати лабораторні досліди, які підтверджують властивості
оцтової кислоти та організувати самостійну роботу учнів з їхнього вико
нання;
Б) скласти інструкцію для виконання учнями лабораторних дослідів;
B) підібрати необхідне обладнання та хімічні реактиви;
Г) організувати самостійну роботу учнів із підручником та
Необхідним обладнанням і реактивами.
3. Для проведення закріплення знань з теми «Оцтова кислота, її склад та властивості» роботу учнів доцільно організувати:
A) у вигляді фронтальної бесіди; Б) виконанні тренувальних вправ та задач;
B) самостійної роботи учнів з підручником; Г) виконанні лабораторних дослідів. У своїй роботі ми використовуємо наведені види тестових завдань
Під час поточного контролю (на лабораторних заняттях, модульних контрольних роботах, організовуємо самостійну роботу студентів з літературою шляхом знаходження відповіді на тестові завдання) та підсумкового контролю (під час проведення заліку).
Для контролю та оцінювання методичних знань і умінь студентів доцільно використовувати тестові завдання відкритої, закритої форми та ситуаційні тести. Використання тестових завдань дає можливість: по-перше, швидко і об’єктивно оцінити знання студентів; по-друге, стимулювати пізнавальну діяльність студентів до постійної і систематичної роботи; по-третє формувати методичні уміння студентів працювати з тестовими завданнями, які їм будуть потрібні для контролю знань учнів у майбутній професійній діяльності.
Олег Блажко
Кандидат педагогічних наук,
Доцент кафедри хімії,
Вінницький державний
Педагогічний університет
Імені М. М. Коцюбинського
Pages: 1 2
Збережи - » Тестовий контроль знань студентів з дисципліни «шкільний курс хімії та методика його викладання» . З'явився готовий твір.