Відповідно, КРЕАТИВНІСТЬ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ПРИРОДНИЧОГО ПРОФІЛЮ – це інтегральна якість особистості останнього, яка визначає здатність до творчості й розвивається в процесі фахової підготовки та подальшої професійної діяльності. Вона проявляється через уміння створювати креативну атмосферу, бачити педагогічні проблеми, знаходити нові оригінальні й продуктивні шляхи їхнього вирішення, творчо використовуючи природні об’єкти та хіміко-біологічний експеримент.
Ми вважаємо, що ефективність розвитку креативності майбутніх учителів природничого профілю зросте, якщо в процесі вивчення фахових
Дисциплін дотримуватися логічної єдності мети (високого рівня розвитку креативності майбутніх учителів природничого профілю) та наступних умов:
– формування у студентів чіткого уявлення про сутність поняття
«креативність»; – встановлення у студентів стійкої креативної мотивації через використання природних об’єктів та їхніх відображень в різних сферах мистецтва для формування позитивного емоційного стану студентів під час занять та креативний підхід до проведення хімі-ко-біологічного експерименту на заняттях для підвищення захопленості обраною професією; – створення середовища, сприятливого для розвитку креативності майбутніх учителів природничого профілю шляхом усунення бар’єрів креативності та демонстрацією викладачами зразків кре-ативної поведінки; – використання сучасних (комп’ютерних та активних) технологій
Навчання. Таким чином, проаналізувавши погляди сучасних дослідників на проблему розвитку креативності майбутніх учителів, можна виявити основні шляхи розвитку креативності майбутніх учителів різних профілів навчання:
1) формування чітких уявлень про сутність креативності;
2) формування стійкої творчої мотивації;
3) створення установки на саморозвиток та самовдосконалення кре-ативних якостей особистості;
4) створення на заняттях креативного клімату;
5) активізація науково-дослідницької діяльності;
6) використання різноманітних інноваційних педагогічних технологій, які сприяють розвитку креативності.
Треба відзначити, що на сьогодні питання щодо розвитку креативно-сті майбутніх учителів природничого профілю в процесі фахової підготовки є майже не розробленим, тому – перспективним для подальшого педагогічного дослідження. Запропоновані нами педагогічні умови потребують експериментальної перевірки, над чим ми працюємо.
Ірина Подорожна
Аспірант
Луганський національний університет
Імені Тараса Шевченка
Pages: 1 2
Збережи - » Сучасні погляди на проблему розвитку креативності майбутніх учителів . З'явився готовий твір.