Великий англійський сатирик Джонатан Свифт прожив довгими, насиченими подіями життя. Жителі Ірландії ставилися до нього з повагою й уважали його своїм захисником. Саме тісне спілкування з бідними ремісниками й сільськими жителями дало письменникові можливість зрозуміти, що народ є творцем історії. У відомому романі “Подорож Гулливера” Джонатан Свифт у вигляді казки, але гостро, сатирично описав життя, що його оточувала. “Подорож Гулливера” - це оповідання про сучасну для письменника Англії в алегоричній формі. Свифт відкрито показав, якими в дійсності є король, парламент, мораль і звички представників вищого суспільства
Сучасники побачили в описі вигаданої країни Лилипутии безліч тонких натяків на англійську громадськість початку XVIII століття. Наприклад, читачі легко вгадували у війні між Лилипутией і Блефуску напружені відносини між Англією й Францією, у ліліпутському імператорі - короля Георга I, а також багатьох відомих діячів Англії того часу. Свифт видумав маленьку країну, щоб легше було показати недосконалість державних підвалин Англії. Свифт як письменник-просвітитель заявляє, що сучасна йому Англія - далека від allsoch. ru 2001-2005 ідеалу держави
Він зробив смішним ліліпутського імператора з його претензіями на світове панування. Крізь фізичну уменыненность цих людишек гостріше проступають їхня жорстокість, ковар-гво й ситий достаток собою. Ці риси характеру впол-відповідають імператорам і міністрам. Наприклад, la високі пости в Лилипутии призначаються ті претенден-які виграють у змаганнях з танців на канаті, а не ті, хто чесний, доблесний і честолюбний
Автор чень уміло порівнює ліліпутську політичну партію лідерами англійської партії. Політики розрізняються! ежду собою лише висотою каблуків, зате ведуть жарку эрьбу один з одним. Ще одна пародія присутня в агов частині “Подорожі Гулливера” - висміювання про-стантской і католицької церков
Вони вподібнюються вктам, які сперечаються, з якої сторони розбивати яйце. Гулливер, потрапивши в Лилипутию, відразу ж капітулює: ! пручається, дозволяє закувати себе в ланцюзі, разго-аривает чемно, змінює голову перед імператором
Але эбая влада не є справедливою. Гулливера обвинувачують у зраді, і ліліпутське правосуддя виносить вирок - засліпити Людини-Гору. Гулливеру вдається бігти. Свифт підкреслює, що челове^.
який скорився обставинам, перетворюється в Духовного ліліпута. Це стосується навіть обдарованих людей. До-Кінця подорожі Гулливер доходить висновку, що герої людства - це ті, хто бореться з тиранією: “З найбільшим задоволенням я зупиняв погляд на людях, які знищували тиранів і узурпаторів, і на ті, хто звільняв пригноблений і обманутий народ”.
Ніхто так строго, як Свифт, не критикував пороки тих, хто править миром. Але письменник не бачив тої сили, що могла б перебороти тягу до зла й насильства. Великий сатирик бачив зубожіння рідної Ірландії й вірив у простий народ, у його розум, чесність, енергію. У сучасній Ірландії все відбувається “не по Свифту”, але це вже інша історія
Збережи - » Стара Англія крізь зменшувальне скло (по романі Д. Свифта “Подорож Гулливера”) . З'явився готовий твір.