Новаторство Мольера полягає в першу чергу в тім, що він зобразив Дон Жуана як свого сучасника, з усіма характерними пороками молодого дворянина XVII століття. «Геній художника - писав Г. Н. Бояджиев про Мольере - це здатність глибоко, повно й художньо виразити характерні риси свого століття».
Упевнений у своєму привілейованому положенні, а внаслідок цього - у безкарності, Дон Жуан спокушає всіх жінок, що сподобалися, губить чужі сім’ї, норовить розбестити кожного, з ким має справа: від власного слуги Сганареля до зустрічного жебрака. Він повністю позбавлений моральних принципів, причому він усвідомлює й навіть бравірує цим, цинічно міркуючи про жінок, про свого батька й т.д. Герой Мольера лицемірний і, знову ж, не вважає це чимсь неправильним, адже «у наш час лицемірство має величезні переваги». Як і багато молодих дворян XVII століття, Дон Жуан живе в борг, що він уже давно не платить і не збирається платити
З іншого боку, герой не позбавлений і деякі позитивні риси. Він красномовний, смів, здатний на шляхетні вчинки й недурні міркування. Втім, зовні відповідаючи образу витонченого дворянина, він доводить зовсім зворотне своїми вчинками - не зрячи ж у спробі присоромити сина Дон Лукас постійно нагадує йому про дворянську ушановуйся
«У всіх попередників Мольера (крім Тирсо де Молини) Дон-Жуан - або чудовиська, або карикатура, або маріонетка; - писав А. А. Смирнов, - у Мольера він - живий, гнучкий, глибоко реалістичний образ» . Дійсно, зберігаючи всі традиційні риси знаменитого героя, Мольер зумів створити різнобічний, вихідний за чіткі рамки класицизму образ, які відбив як загальнолюдські пороки, так і характерні риси дворянського суспільства XVII століття
Pages: 1 2
Збережи - » Специфіка інтерпретації образа Дон Жуана в Мольера . З'явився готовий твір.