Розвиток модернізму в XX столітті | Довідник школяра – кращі шкільні уроки по всім предметам

Розвиток модернізму в XX столітті

Модернізм в 20 столітті розвивався активно. Т. к.це явище мінливо, можна тільки намітити тенденції, характерні для новаторської діяльності

У закордонній літературі 19 століття символізм подальшого розвитку не одержав. Але досвід успадковували різні письменники

Своєрідним явищем став футуризм. Виник в Італії, яскраво розвивався в Росії. Установки футуризму зводилися до того, що діячі задумували створити принципово інше мистецтво. Відновлення мови було принципово. Відмова від попереднього досвіду глобален.

Футуризм виявив себе й в образотворчому мистецтві (в Італії прагнули відтворити рух). Це було пов’язане з досвідом кінематографа (картина «Велосипедист» - рух колеса зображувалося в різних фазах; «Прогулянка»).

Цікава особливість літератури 20 століття - поява літератури потоку свідомості. До цього напрямку ставляться великі письменники: Джеймс Джойс, Марсель Пруст, по-німецькому писав Франц Кафк.

Потік свідомості - особливий прийом, у який на перший план виходять різного роду асоціації. Практично першовідкривачем був Л. Н.Толстой. У главі роману «Ганна Каренина» з погляду героїні відтворюється свідомість, що перескакує, що з 1 сторони фіксує внутрішнє відчуття героїні, і, разом з тим, її погляд уловлює те, що на вокзалі - все це фіксується підряд єдиним потоком

У Пруста цей потік організує кілька романів - полилогия «У пошуках за втраченим часом» - процес входження в ці пошуки саме цікаве

Перший роман полилогии - «По ту сторону сну». Починається оповідання з того, як людина, що страждає безсонням, готується провести ніч. Він бачить постіль, лампу, книгу, кружок світла. І згадує, як радісно крізь штору проникали промені в його дитинство, будинок, служницю. Одне за іншим чіпляється за свідомість

У Джойса найвідоміший роман - «Улисс». Дія відбувається в 1 день, з ранку до глибокої ночі. Важливий об’єкт - місто Дублін. Літня сімейна людина йде з будинку, проводить день поза будинком. Цей день уподібнюється мандрівкам Одиссея. Події міфу, переінакшені, утворять підводний плин роману. Так у літературу ввійшов неомифологизм.

Неомифологизм має різні прояви. З 1 сторони це повернення в літературу сюжетів, пов’язаних із древніми міфами, і іноді минулих через масу нових засвоєнь («Антигонів» Жана Ануя - сюжет той же, але косметика, кава…). З іншої сторони міфологічний сюжет може стати частиною тексту не спеціально. Наприклад, Гарсиа Маркес «100 років самітності» - мотив потопу, мотив первородного гріха - за серце Урсули змагалися 2 парубка. Хосе Аркадио вбиває суперника. Живуть майже в раї, у Мокондо. З іншої сторони Урсула й Хосе Аркадио близькі родичі й вона боїться вступати з ним у любовний зв’язок, тому щодумає, що народиться виродлива дитина. Смерть приходить разом з дівчинкою, що приносить кості предків у мішечку. У всіх божевілля, втрата пам’яті. Эсхатологический мотив - кінець миру - циганів, що привозив небачені думки, залишає книгу. Сказано, що її прочитає останній у роді Буэнди, і наприкінці бура змітає Мокондо з особи землі, а читав про усім, що було раніше.

В 20-і рр у Франції з’являється ще одна модифікація модернізму - дадаизм. Це молоді поети Луи Арагон, Поль Элюар. Слово від фр. dada - так французькі дитини називають конячок. Зміст дадаизма в тім, що починаю з нового аркуша. Заперечується попередній досвід. Нова література народжується з нераціональних, інтуїтивних форм. Формально відмовилися від розділових знаків (Стратити не можна помилувати). Кожний читає їхні вірші в тій інтонації, що ближче читачеві. Скасували заголовні букви на початку віршів. У Поля Элюара з’являється вірш, яке можна було приймати за любовне, не знаючи назви. Виявилося, що це гімн протистояння Франції фашистам

Добутку, пов’язані з особливою галуззю філософії - екзистенціалізм (to existe - існувати) - філософія існування. Філософія існування сходить до навчання Киркигора. Він затверджував, що людині дана в житті тільки одне - його власне існування. Всі люди різні, роз’єднані. Досвід жодного з них не збігається з досвідом іншого. Соліпсисти - люди, упевнені в тім, що увесь світ зводиться до власного я

В 20 столітті екзистенціалізм мало 2 галузі: німецький і французький (Жан Поль Сартр трагедія «Мухи» і Альберт Комю «Міф і Сізіфові»). Здавалося б, те, що для стародавнього грека найстрашніше покарання, для парубка це свідомий вибір. Сізіф сам вибирає цю працю, вона самотній, і в цьому виборі здійснює своє я. Це вибір приреченого, але не здається, був співзвучний сучасникам Комю.

У трагедії «Мухи» Арестя, що у помсту за батька знищує мати, переслідується богинями помсти. У Сартра це рої мух. Тут знову питання про людський вибір. Проблема почуття й боргу (яскравіше в добутках Комю «Сторонні», романі «Чуму»).

Збережи - » Розвиток модернізму в XX столітті . З'явився готовий твір.

Розвиток модернізму в XX столітті





Шкільні предмети. Шкільна фізика. Уроки з англійської, французької, німецької мов.