Роль внутрішнього монологу в створенні характеру героя. (По одному з добутків російської літератури XIX століття.) | Довідник школяра – кращі шкільні уроки по всім предметам

Роль внутрішнього монологу в створенні характеру героя. (По одному з добутків російської літератури XIX століття.)

Роль внутрішнього монологу в створенні характеру героя. (По одному з добутків російської літератури XIX століття.) У художньому творі внутрішній мир героя більшою мірою розкривається не через зовнішнє мовлення, а через внутрішню, котра, як правило, виливається в монолог героя. Я б хотіла розглянути добуток А. С. Пушкіна «Євгеній Онєгін» перший російський роман, що починається із внутрішнього монологу: «Мій дядько самих чесних правил Коли не в жарт занедужав, Він поважати себе змусив И краще видумати не міг. Його приклад іншим наука, Але, боже мій, яка нудьга Із хворим сидіти й день і ніч, Не відходячи ні кроку ладь! Яке низьке підступництво Напівживого забавляти, Йому подушки поправляти, Сумно підносити ліки, Зітхати й думати про себе: Коли ж чорт візьме тебе?» Ніколи раніше внутрішній монолог не виносився в початок добутку

Пушкін зробив це вперше. Цікаво ще й те, що зміст монологу незрозуміло й навіть загадково, він як би застигає нас врасплох, тому що ми не розуміємо, про що мова йде. Такі властивості думки на відміну від мовлення: вона ні до кого не звернена й не розраховує ні на чиє розуміння, вона емоційна й непослідовна

Це - внутрішній мир самої людини без усяких прикрас, які найчастіше виявляються в розмовах з іншими людьми. Перед нами психологія племінника, що виражається в лицемірно-турботливому відношенні до вмираючого дядька. У цьому монолозі починає розкриватися характер Онєгіна. У всякому разі, можна сказати, що цей парубок щирий перед самим собою й у чомусь навіть нещадний. Читаючи роман далі, ми переконуємося в тім, що герой позбавлений театральності й не рисується перед самим собою

Так, наприклад, преддуэльные міркування Онєгіна також виразні й небагатослівні. Він обвинувачував себе багато в чому… Між монологами Онєгіна й Ленского є безперечна різниця. У словах Ленского переважають риторичними питаннями й вигуками. Ленский - людина зовнішнього, театрального існування

Монологи його штучні. Він не може бути сьогоденням навіть із самим собою, дійсність йому заміняє сліпа віра у свої високі романтичні ідеали. Онєгін же здатний до широкого самоаналізу. Він оцінює ситуацію не просто тверезо, але з розумною різнобічністю. Відношення Ленского до Ольги він називає «любов’ю боязк і ніжної», одночасно вважаючи, що «часом дуріє», Онєгін почуває до молодшого приятеля й ніжність і поблажливість

Себе ж він беззастережно засуджує за хлоп’яцтво, за незрілість і дурість. Однак совісні міркування Онєгіна, його каяття виявляються слабкіше соціальних умовностей. Він боїться пліток - Зарецкий може знеславити його. Євгеній розуміє, що лихослів’я заслуговує презирства, але страх виявитися смішним переважує. У внутрішнім мовленні Онєгіна раптово! з’являється різке грубувате слівце: «хохотня дурнів» воно те й визначає остаточне рішення

И от суспільне мненье! Пружина честі, наш кумир! І от на чому вертиться мир! У цьому визначенні суспільної думки Онєгін, як завжди, нещадний. Однак, можна помітити, що його слова хоч і різання часом, але завжди неймовірно точні й правдиві

Вони повні скепсису, але позбавлені наслідування кому-небудь. Чим менше жінку ми любимо, Тим більше подобаємося ми їй. Так думав Євгеній, одержавши наївний і палкий лист від закоханої в нього Тетяни. Він не любить її, він, що утомився й розчарований у житті, навіть не здатний її оцінити. Перед ним просто юна сільська дівчина, який він дає жорстоку одповідь у відповідь на визнання влюбви.

Однак, що звик кокетувати й лицемірити з жінками, він і отут не змінює своїм правилам. Я вас люблю любов’ю брата, А може бути ще нежней. А після, у внутрішньому монолозі: Кому не нудно лицемірити! Але все міняється, коли Євгеній і Тетяна зустрічаються через кілька років Вмоскве.

Тетяна - уже замужня жінка, ставна й досить гарна. Онєгін - усе той же, «без служби, без дружини, без справ». І побачивши Тетяну в образі господарки балу, байдужої й неприступної, у душі Євгенія спалахує до неї любов. Із зарозумілого егоїста він перетворює в тужний закоханого

«Ужели, думає Євгеній, Ужель вона? Але точно… Немає… Як! Із глухомані степових селищ…» Пушкін передає щиросердечне сум’яття героя, &copy A L L S o c h. r u яке пізніше знову виражається у внутрішнім мовленні Онєгіна: «Де, де смятенье, состраданье, Де плями зліз? Їх ні, їх немає!» Під самий кінець автор уже позбавляє героя прямого вираження своїх думок і передає їх побічно: Вона пішла

Коштує Євгеній, Начебто громом уражений. У яку буру відчуттів Тепер він серцем занурений! Сказаного про Онєгіна й Ленском досить, щоб прийти до деяких висновків: внутрішнє мовлення на відміну від зовнішньої глибше й точніше передає щиросердечні рухи героїв; чим у персонажа внутрішнє мовлення більше відрізняється від зовнішньої, тим персонаж більш психологічно змістовний. Так, наприклад, Тетяна глибше Онєгіна в текстах її внутрішніх монологів, у них все властиве Онєгіну доведено до вищого ступеня

Онєгін содержательнее й глибше Ленского, а Ленский - Ольги, який взагалі не властива ніяка думка, тому й монологів Ольги в тексті немає.

Збережи - » Роль внутрішнього монологу в створенні характеру героя. (По одному з добутків російської літератури XIX століття.) . З'явився готовий твір.

Роль внутрішнього монологу в створенні характеру героя. (По одному з добутків російської літератури XIX століття.)





Шкільні предмети. Шкільна фізика. Уроки з англійської, французької, німецької мов.