Загальне керівництво патрульно-постової служби міліції в масштабі Російської Федерації здійснює відділ по організації роботи стройових і спеціальних підрозділів міліції, що входить у структуру ГУООП МВС РФ. Безпосередніми організаторами розглянутої служби є начальники міліції суспільної безпеки органів внутрішніх справ і органів внутрішніх справ на транспорті, а також підпорядковані їм апарати керування цією службою. Названі суб’єкти керування несуть повну відповідальність за правильне розміщення й ефективніше використання довірених їм сил і засобів. У коло їхніх обов’язків входить постійна турбота про підвищення ролі патрульно-постової служби в охороні громадського порядку й поліпшенні її якісного складу, про підвищення рівня професійної підготовки міліціонерів, удосконалюванні організаційних форм і тактики несення служби вбраннями, поліпшенні матеріально-технічного забезпечення розглянутої служби й т.д.
Важливу роль в організації патрульно-постової служби міліції грають чергові частини органів внутрішніх справ, командири стройових, спеціальних, моторизованих частин і підрозділів міліції. Так, чергові частини значною мірою забезпечують оперативно керівництво службою вбрань, роблять керівникам органів і підрозділів допомога в розміщенні й використанні сил і засобів патрульно-постової служби. Відповідають за своєчасну підготовку, інструктаж, напрямок убрань для несення служби і якісне виконання ними своїх службових обов’язків. Чергові частини забезпечують убрання своєчасною інформацією про доконані надходження, прикмети розшукуваних переступи ков, викраденого майна, вживають заходів як посиленню патрульно-постової служби в місцях напруженої оперативної обстановки, організують необхідно взаємодію між убраннями
Командири стройових частин і підрозділів міліції відповідно до займаного посадового положення відповідають за організацію патрульно-постової служби на обслуговується территории, що, навчання й виховання особового складу підлеглих їм підрозділів, стан службової дисципліни, за використання строго по призначенню спорядження, озброєння й техніки. Керуючись рішенням начальника органів внутрішніх справ, вони роблять розміщення підлеглих їм сил і засобів, здійснюють контроль за несенням служби вбраннями міліції
В організації патрульно-постової служби певне участи приймають інспектора служби апаратів охорони громадського порядку, дільничні інспектори міліції, а також керівники галузевих служб міліції: карного пошукового ГИБДД, служби боротьби зі злочинністю в сфері економіки й др.
Керування й організація патрульно-постової служби являє собою складний процес, що включає наступні основні елементи:
а) аналіз оперативної обстановки, тобто умови й факторів, що характеризують стан громадського порядку й злочинності;
б) ухвалення рішення на розміщення сил і засобів;
в) підготовка й інструктаж службових убрань;
г) забезпечення постійного й стійкого зв’язку з ними й своєчасним обміном інформацією;
д) керування вбраннями в ході виконання службових завдань і забезпечення їхньої взаємодії з іншими силами міліції;
е) контроль за несенням патрульно-постової служби;
ж) облік і оцінка результатів роботи службових убрань
Для успішного рішення патрульно-постовою службою покладених на неї завдань необхідно знати, у яких умовах будуть діяти її вбрання. Отже, особи, що організують патрульно-постову службу, повинні володіти об’єктивною інформацією про особливості обслуговується территории, що; про стан громадського порядку й злочинності; про сили, засоби патрульно-постової служби й результатах їхньої діяльності. На основі аналізу й оцінки цієї інформації здійснюється вся подальша організаторська діяльність суб’єктів керування даною службою. Результати аналізу факторів і умов, що характеризують оперативну обстановку, дозволяють організаторам патрульно-постової служби добре орієнтуватися в подіях, що відбуваються, виявляти тенденції в стані громадського порядку й злочинності й у підсумку приймати обґрунтовані управлінські рішення. У підрозділах патрульно-постової служби для вивчення стану злочинності й громадського порядку в основному застосовуються поточний аналіз і безперервний спостереження за зміною оперативної обстановки. Поточний аналіз (вироблений за квартал, півріччя, 9 місяців, рік) дозволяє виявити краткосрочно діючі фактори, що роблять вплив на оперативну обстановку. Безперервне спостереження за зміною оперативної обстановки (аналіз за зміну. Добу, тиждень, місяць) сприяє здійсненню контролю за діяльністю вбрань і дозволяє на ранній стадії виявляти недоліки в роботі особового складу. На результатах цього виду аналізу ґрунтуються прийняті в ході повсякденного керівництва патрульно-постовою службою управлінські рішення, що дозволяють негайно реагувати на погіршення роботи вбрань і ускладнення оперативної обстановки
Глибокий і якісний аналіз оперативної обстановки забезпечує прийняття необхідних, досить повних і своєчасних рішень по розміщенню сил і засобів патрульно-постової служби: правильно визначити ділянки території, на яких варто зосередити основні зусилля по охороні громадського порядку; установити види службових убрань, місце й час несення ними служби; вирішувати інші організаційні питання
Основним документом , що містить рішення про розміщення патрульно-постових убрань на тривалий період, є план комплексного використання сил і засобів міліції в охороні громадського порядку (єдина дислокація) . У ньому втримуються найбільш важливі вихідні дані, необхідні керівникові органів внутрішніх дл для ухвалення рішення на розміщення вбрань міліції на добу. Зазначений план (єдина дислокація) розробляється строком на два роки з наступним коректуванням по мір необхідності. У його підготовці беруть участь апарати охорони громадського порядку, командири стройових підрозділів патрульно-постової служби. Керівники підрозділів ГИБДД, позавідомчої охорони. Єдина дислокація затверджується начальником органа внутрішніх справ
План розробляється в одному екземплярі й зберігається в черговій частині органа внутрішніх справ, а відповідні виписки з нього повинні перебувати в стройових підрозділах патрульно-постової служби ГИБДД, позавідомчої охорони. Єдина дислокація містить: 1) карту (схему) обслуговується территории, що; 2) зразковий перелік постів і маршрутів комплексних сил патрульно-постової служби міліції; 3) обов’язкові норми щодобового виставляння вбрань для несення патрульно-постової служби від підрозділів міліції, що беруть участь в охороні громадського порядку; 4) засобу постової служби із вказівкою всіх видів засобів зв’язку й автотранспорту, службових тварин; 5) характеристику території обслуговування
Розміщення сил різних служб органів внутрішніх справ, що беруть участь в охороні громадського порядку, виробляється з урахуванням місця й часу їхньої безпосередньої роботи. При цьому не допускається сполучення вбрань різних служб
Рішення про розміщення вбрань патрульно-постової служби на наступну добу приймається начальником горрайлиноргана або начальником міліції суспільної безпеки щодня до 18 годинників попередньої доби. Дане рішення оформляється й затверджується в постовій відомості . У необхідних випадках начальник органа вправі здійснити маневр убраннями, т.. виставити пости й маршрути там, де це обумовлює ускладненням оперативної обстановки або реалізацією раптово виниклого завдання. Фактичне розміщення вбрань протягом доби позмінно відбивається на великомасштабному плані (схемі), що перебуває в черговій частині органа внутрішніх справ. Час виставляння вбрань і тривалість несення ними служби встановлюється начальником органа внутрішніх справ
При цьому рішення на наступну добу приймаються з таким розрахунком, щоб кількість убрань збільшувалося в напружені в оперативному відношенні годинники доби й у тих місцях, найбільш імовірне здійснення правопорушень. Необхідно також дотримувати доцільних пропорцій між автомотопатрулями й пішими вбраннями
Збережи - » Основні елементи організації патрульно-постової служби міліції . З'явився готовий твір.