Восьмиместний суцільнометалевий свободнонесущий високоплан із чотирма ТВД, розташованими в крилах і трехстоечним забира_ шасі. Стратегічний бомбардувальник,
Створений в ОКБ-156, керованому А.Н. Туполевим. Прототип зробив перший виліт 12 листопада 1952 р., піднімав екіпаж льотчика-випробувача А.Д.Перельоту. Серійне виробництво почалося в 1955 р. на Куйбишевському авіазаводі (у цей час - Самарский авіазавод) і триває донині. Обсяг випуску перевищив 500 машин
На початку 50-х років в ОКБ А. Н. Туполева почалися роботи зі створення стратегічного бомбардувальника з міжконтинентальною дальністю польоту. В 1952 р. відбувся перший політ нового літака, що одержав позначення Ту-95. В 1956 р. Ту-95 був прийнятий на озброєння частин далекої авіації. Особливістю нової машини з’явилося застосування стреловидного крила й головне, уперше в практиці світового літакобудування для літаків такого класу, установкою турбогвинтових двигунів. Нові двигуни НК-12М були створені в ОКБ Н.Д. Кузнєцова. ТВД були постачені диференціальними редукторами, що обертають два співвісних гвинти в протилежні сторони. Витрата палива нових двигунів становив усього 0.207 кг/( л.с.*ч). Ресурс нового ТВД виявився в 10 разів більше, ніж у будь-якого іншого сучасного двигуна застосовуваного на бомбардувальниках, у тому числі й закордонних. У відповідь на переозброєння американцями своїх стратегічних бомбардувальників В-52 « Стратофортрсес » крилатими ракетами ALCM , у СРСР в 1981 р. приймається на озброєння нова модифікація бомбардувальника - Ту-95МС. Ту-95МС призначений для поразки крилатими ракетами важливих стаціонарних об’єктів удень і вночі в будь-яких метеоусловиях і в будь-якій крапці земної кулі. На відміну від Ту-95 модернізована машина має нове крило з більше швидкісним профілем. Установлено новий стабілізатор, тепер він може автоматично, залежно від зміни центрування, пов’язаної з виробленням пального, міняти кут установки. Повністю замінене бортове радіоелектронне встаткування. До складу останнього включені дві бортові ЕОМ. Модернізуються бортові засоби РеБ. Головні зміни стосуються ударного озброєння. У бомбоотсеке встановлюється барабанна пускова установка, споряджена 6-ю крилатими ракетами РКВ-15Б с дальністю стрілянини 2500 км . Будівництво Ту-95МС було розгорнуто на Самарском авіазаводі. Базувалися Ту-95, крім СРСР, на авіабазах Куби, Гвінеї, Анголи, Сомалі й В’єтнаму. Це давало можливість стратегічному командуванню СРСР ефективно контролювати практично будь-яку крапку земної кулі. До початку 90-х років усе Ту-95 із закордонних баз були виведені. Крім ударних стратегічних літаків на базі Ту-95 минулого створені літаки радіолокаційного дозору й наведення АКРЛДН Ту-126, оснащені радіотехнічним комплексом «ЛІАНА». Ту-126 призначався для виявлення повітряних цілей, починаючи із середніх висот
Ту-95 був прийнятий на озброєння у вересні 1957 р. Різні модифікації літака складалися на озброєнні Далекої авіації й ВМС аж до розпаду СРСР. Після цієї події Ту-95 виявилися в розпорядженні ВВС Росії й України. В Україні літаки застосування не знайшли й перебувають у консервації. Ведуться переговори про передачу їх в обмін на запчастині для літаків фронтової авіації й вертольотів
У цей час Ту-95МС є основою повітряних стратегічних сил Росії
Модифікації Ту-95
Ту-95 - стратегічний бомбардувальник, в 1955-57 гг. побудований 31 літак
Ту-95А - носій ЯАБ, розвиток попередньої модифікації; відрізняється наявністю термостабилизированного бомбоотсека , світлозахисних шторок у кабіні екіпажа й спеціального покриття
Ту-95У - серійний Ту-95, переустаткований як носій ТЯАБ в 1959. Спеціальна розробка для випробування надпотужної ( 50-100 Мт) ТЯАБ на Новій Землі. Випущений у єдиному екземплярі
Ту-95ДО - літак-ракетоносець, збройний комплексом ДО-20, до складу якого входила КР Х-20; було випущено 2 прототипу, перероблених з находящихся в будівлі Ту-95, перший з яких піднявся в повітря 1 січня 1956 р.; випуск здійснювалося в 1958-62 гг
Ту-95ДО-22 - літак-ракетоносець, що одержав комплекс ДО- 95-22 з УР Х-22;
переобладнався з Ту-95КМ; головна машина піднялася в повітря 30 жовтня 1975 г
Ту-95КД - Ту-95ДО, обладнані системою дозаправлення паливом у польоті; прототип пройшов доробку й зробив перший виліт 5 липня 1961 р.; з 1962 р. було випущено більше 20 машин; крім того, було переустатковано трохи раніше випущених Ту-95ДО
Ту-95КМ - Ту-95КД, що пройшли наприкінці 60-х рр. модернізацію шляхом установки нового БРеО й переозброєння УР Х-22М
Ту-95КУ - Ту-95ДО, переустатковані в навчальні літаки для підготовки екіпажів для роботи з апаратурою комплексу ДО-20
Ту-95ЛАЛ (Ту-119) - експериментальний Ту-95 з атомним реактором. «Літаюча атомна лабораторія»
Ту-95М - подальший розвиток Ту-95 із ТВД НК-12М; зробив перший виліт у вересні 1957 р.; до кінця 1958 р. випущено 19 літаків
Ту-95М-5 - Ту-95М, переустаткований у жовтні 1976 р. у носій УР КСР-5; залишився в досвідченому екземплярі
Ту-95МА - літак-носій ЯАБ, зміни - аналогічні Ту-95А; випускався серійно. Ту-95МР - літак-розвідник; з кінця 60-х рр. переустатковано 4 Ту-95М
Ту-95МС - літак-носій КР Х-55/РКВ-500А с екіпажем із семи чоловік; прототип зробив перший виліт в 1979 р.; випуск до 1983 р. здійснювався на Таганрозькому авіазаводі, а потім був переведений у Куйбишева
Ту-95Н - літак-носій надзвукового бомбардувальника PC конструкції П.В. Цибина ;
прототип був переустаткований із серійного виробу в 1958 р.; тема подальшого розвитку не одержала
Ту-95РЦ - розвідник-целеуказатель для авіації ВМС; прототип зробив перший виліт 21 вересня 1962 р.; серійно літак випускався з 1963 г
Ту-95В - навчальний варіант Ту-95/Ту-95М, призначений для підготовки екіпажів
Ту-95 більше пізніх модифікацій, в 80-х рр. переустатковане деяка кількість старих літаків
Ту-96 - висотний бомбардувальник; досвідчений екземпляр проходив випробування влітку 1956 р.;
серійно модифікація не випускалася
Ту-116 - далекий пасажирський літак для перевезення державних діячів в 1956 і 1957 р. переустатковано два серійних бомбардувальники
Ту-119 (Ту-95ЛАЛ, Ту-95ЧЕРВОНИЙ) - експериментальний Ту-95 з атомним реактором
Ту-126 - літак радіолокаційного дозору й наведення АКРЛДН, оснащений радіотехнічним комплексом «ЛІАНА». Призначався для виявлення повітряних цілей, починаючи із середніх висот
Крім того, кілька машин було переустатковано в літаючі лабораторії, носії експериментальних гіперзвукових літаків і т.д
Конструкція Ту-95
Фюзеляж
Фюзеляж літака Ту-95 являє собою конструкцію типу напівмонокок обтічної форми, круглого перетину, із гладким працюючим обшиванням, підкріпленої набором шпангоутів і стрингерів. Технологічно він ділиться на передній ліхтар, носову частину, що включає в себе передню негерметичну кабіну й обтічник кормової гарматної установки
Ліхтар і носова частина фюзеляжу утворять передню герметичну кабіну, у якій розташовані місця екіпажа (льотчики - командир корабля, помічник командира, штурман, другий штурман, старший бортовий технік, старший повітряний стрілець-радист і офіцер по системах РеП). Вхід у кабіну виробляється через відсік передньої стійки шасі й люк у підлозі. Аварійне покидання літака здійснюється за допомогою рухливої підлоги через люки в обох кабінах,
До середньої частини фюзеляжу кріпиться центроплан, тут же розташований бомбовий відсік. Значна частина вільного обсягу зайнята контейнерами з паливними баками, ближче до зовнішньої поверхні вмонтовані рятувальні човни ЛАС- 5-2М. У кормовий гермокабине розміщені робочі місця повітряного стрільця-радиста й командира вогневих установок, прицільні станції й устаткування. Далі кріпиться кормова гарматна установка з обтічником радіолокаційною прицільною станцією
Pages: 1 2
Збережи - » Опис Ту-95 . З'явився готовий твір.