Ти сам - свій Бог, ти сам - свій ближній, ПРО, будь же власним Творцем, Будь безоднею верхньої, безоднею нижньої, Своїм початком і кінцем. Д. С. Мережковский У романі “Злочин і покарання” показано два зовсім протилежних життєві шляхи, по яких може піти будь-яка людина. Два чоловіки, схожі один на одного по соціальному стані, за віком, знаходять різні рішення однієї й тої ж проблеми. Разумихин намагається бачити у своєму житті позитивні сторони й жити спокійно. А Раскольникова зовсім не задовольняє його життя. Він хоче чогось іншого, не зовсім добре усвідомлюючи, чого саме.
У міркуваннях про зміну свого життя він придумує теорію про надлюдину, що може вбити іншої людини й це не буде вважатися злочином. Д. И. Писарєв писав: “… Розкольників перебуває в такому положенні, при якому всі кращі сили людини повертаються проти нього самого й утягують його в безнадійну боротьбу із суспільством”. Мені здається, що чисто зовні Раскольниковым рухало бажання допомогти матері, сестрі, Сонечке, а внутрішньо він хотів довести собі, що він не “тварина тремтяча”, а сильна й рішуча людина. Готуючись до злочину, Розкольників неодноразово думає про те, чи вірна його теорія; і кілька разів він відрікається від її. Але внутрішнє бажання Раскольникова відчути себе надлюдиною перемагає, і він робить убивство
Свій злочин Розкольників продумує до дріб’язків, розраховує час, кількість кроків від своєї квартири до старухиной. Ми бачимо розважливої людини із крижаним серцем. Але в момент убивства він губиться, відключається від всіх продуманих планів, забуває про всі обережності, про двері, що залишає відкритої. Тут Достоєвський показує, що, відвернувшись від Бога, Розкольників стає рабом диявольського початку
И цей злочин Розкольників робить, спонукуваний диявольською силою. Я думаю, що Розкольників зробив свій злочин не для того, щоб швидко збагатитися, а для того, щоб відчути себе Наполеоном, що може розпоряджатися життями інших людей, у цей момент життям нікому не потрібної баби. І я не можу погодитися з Д. И. Писарєвим, що вважав, що “всю свою теорію Розкольників побудував винятково для того, щоб виправдати у власних очах думка про швидку й легку наживу. Він відчув бажання вдатися при першому зручному випадку до безчесних засобів збагачення…
”. Розкольників колись всегодумающий людина, і мені здається, що його можна назвати “рацио”, у ньому так само закладене й духовний початок, як у всіх інших людях, але все-таки в першу чергу для Раскольникова існує “рацио”, він вибирає інший шлях. Я вважаю, що Розкольників у чомусь дійсно, що не відбувся Наполеон. Він має сильний характер, і це Достоєвський показує у фіналі роману. Розкольників у душі так і не кається в доконаному вчинку, він не відмовляється від своєї теорії. На мою думку, фінал роману не гармоніює з усім попереднім змістом
У Наполеона, що не відбувся, переконаного у своїй правоті, не може виникнути можливості реабілітуватися. А Достоєвський все-таки дає йому copyright
Збережи - » Образ Родіона Раскольникова в романі Ф. М. Достоєвського «Злочин і покарання» . З'явився готовий твір.