Нудьга - це хвороба, ліки від якої - праця. Г. де Левис Нудьга зрештою стає звичкою, причому дурний. Анри де Монтерлак Євгеній Онєгін - центральна діюча особа однойменного роману А. С. Пушкіна. Навколо цього образа будується сюжет добутку, про долю Онєгіна автор розповідає протягом восьми глав. Євгеній - сучасник Пушкіна, його «добрий приятель», і багато критиків ототожнюють автора і його героя. Але сам поет постійно проводить границю: Завжди радий помітити різницю Між Онєгіним і мною З перших сторінок роману читачі довідаються про те, як виховувався пушкінський герой, чим цікавився, які звички мав
Виховання Євгенія, по моді того часу, було довірено гувернерам-французам. Ці люди в батьківщині своєму служили перукарями, булочниками, кравцями, тому навряд чи могли дати росіянином «недоукам» гідне утворення. Тому, розповідаючи про виховання Онєгіна, Пушкін іронізує: …француз убогий, Щоб не змучилося дитя, Учив всьому його жартуючи, Не докучав мораллю строгої, Злегка за витівки сварив И в Літній сад гуляти водив. Ми бачимо, що герой одержав дуже поверхневе утворення, він міг лише «торкнутися до всього злегка», але для вищого світла того часу цього було цілком досить.
У першому розділі Пушкін докладно описує один день із життя героя. Онєгін веде типовий для світської молоді спосіб життя: відвідує театр, ресторани, бали. Але чи щасливий він? Ми бачимо, що немає: у театрі йому нудно, балет Онєгіна не цікавить, тому він позіхає. Друзі й жінки, що оточують його в Петербурзі, набридли: До ранку життя його готове, Одноманітна й строката, И завтра те ж, що вчора… Намагаючись Алл С о ч. Р У реалізувати себе в житті, Онєгін пробує писати, але «нічого не вийшло з пера його», читання теж не приносить задоволення героєві: «читав, читав, а все безглуздо».
И тоді, щоб відволіктися від одноманітності світського життя, Євгеній відправляється в село: Два дні йому здавалися нові Відокремлені поля, Прохолодь похмурої діброви, Журчанье тихого струмка; На третій гай, пагорб і поле Його не займали боле… І тут він не знаходить застосування своїм силам, хоча й починає з перетворень у житті кріпаків: Ярем він панщини стародавньої Оброком легенею замінив. І раб долю благословив. Але село ще більш нудне Євгенію, чим Петербург. І тоді Пушкін знайомить Онєгіна з новими героями
Володимир Ленский - повна протилежність Онєгіну, він шанувальник ідеалістичної філософії Канта, поет, романтик. Образ Ленского необхідний Пушкіну для того, щоб показати, наскільки далекі ці герої друг від друга: Меж ними все народжувало суперечки, И к міркуванню тягло: Племен минулі договори, Плоди наук, добро й зло… Романтизм Ленского здається Онєгіну смішним, безглуздою фантазією. Владимир відірваний від реальної дійсності, він зовсім не знає життя, витає в хмарах. Онєгін, хоча холодно й розважливий, живе розумом, а не серцем
И Євгеній, і самого Пушкіна іронізують і сміються над диваком Ленским. Однак Володимир нібито заповнює в душі Євгенія те, чого йому не вистачає. І тому герої дружать
Пушкін уводить у роман і жіночі образи. Особливе місце в розвитку сюжету займає любов Онєгіна й Тетяни. Ольгу, її сестру, Євгеній уважає порожньою кокеткою, вітрогонкою, і вибирає Тетяну
Ця героїня виросла в селі наодинці із природою, і тому вміє тонко почувати, співпереживати. Однак Онєгін відкидає любов милої сільської дворяночки лише тому, що вважає себе не створеним для сімейного життя, боїться втратити волю. І в той же час він не хоче бути тягарем для Тетяни, зробити її нещасної: Шлюб нам буде борошном. Такий учинок можна вважати шляхетним. Онєгін не може змінити себе, свої звички, а Тетяна для нього - занадто чиста й безневинна людина, тому йому страшно зв’язати себе з нею «узами Гименея».
Онєгін не може протистояти звичаям суспільства, у якому він виріс. У той час чоловіка захищали свою честь на дуелях. По трагічній випадковості він убиває свого друга, Володимира Ленского. Але я вважаю, що в душі Онєгін шкодує про цей учинок. Він подавлений, відкинуть світлом
Щоб позбутися від страждань, герой їде в подорож. Але через кілька років ми знову з’являється в Петербурзі. Це вже не та людина, який ми зустрічаємо на початку роману
Життєві випробування змінили характер героя, він усвідомлює власні помилки й намагається їх виправити. Через роки Онєгін розуміє, що він дійсно любить Тетяну, але тепер уже вона відкидає його. Із провінційної дворяночки Тетяна перетворилася у важливу замужню даму. І хоча в душі вона залишилася колишньої, сімейний борг для неї вище любові, вона прислухається до голосу розуму
На цьому сюжетне оповідання роману завершено, Онєгін залишається наодинці із самим собою. І я вважаю, що це дуже трагичный образ. Трагедія Онєгіна в тім, що його життя, його доля «зіпсована світлом». Він намагається знайти застосування своїм силам, бути корисним суспільству
Але саме духовна порожнеча навколишнього світу робить героя егоїстичним, безвладним. Він сам від цього страждає й мучається, але не може змінитися, стати іншим. Онєгін здатний почувати, страждати, але від навколишніх його внутрішній мир нібито відгороджений товстою стіною, і тому його сприймають як холодного, розважливого егоїста. Образ Онєгіна відкриває галерею портретів «зайвих людей» у російській літературі. Слідом за ним з’являться лермонтовский Печорин, тургеневский Рудин, гончаровский Обломів…
Доля цих героїв також «зіпсована світлом», вихованням, і вони страждають від того, що не можуть знайти собі застосування, бути корисними суспільству. Але це не тільки їхня особиста трагедія, це й трагедія суспільства, у якому вони існують
Збережи - » Образ Онєгіна в романі А. С. Пушкіна «Євгеній Онєгін» . З'явився готовий твір.