Лікувальна фізкультура при виразковій хворобі | Довідник школяра – кращі шкільні уроки по всім предметам

Лікувальна фізкультура при виразковій хворобі

“Рух може по своїй дії замінити будь-який засіб, але всі лікувальні засоби миру не можуть замінити дії руху.”

Тиссо

Лікувальна фізкультура є ськладовою частиною загальної фізкультури й одним з найважливіших методів комплексного лікування хворих виразковою хворобою, а також ефективним засобом попередження загострень при правильній побудові занять і всього комплексу.

Ціль цієї роботи вказати фізіологічні основи для застосування ЛФК при даній хворобі, деякі методичні рекомендації, а також зразкову структуру занять і основні вправи.

Почнемо з фізіології. Імпульси від рецепторів внутрішніх органів надходять у центральну нервову систему, сигналізуючи про інтенсивність функціонування й стані органів. При захворюванні відбувається порушення рефлекторної регуляції, виникають патологічні домінанти й порочні (патологічні) рефлекси, що псують плин нормальних процесів в організмі людини.

Хвороба придушує й дезорганізує рухову активність - неодмінна умова нормального формування й функціонування будь-якого живого організму. Тому ЛФК є дуже важливим елементом лікування виразкових процесів.

Уже відомо, що виконання дозованих фізичних вправ, що супроводжуються позитивними зрушеннями у функціональному стані центрів подбугорной області й підвищення рівня основних життєвих процесів, викликає позитивні емоції (т. зв. психогенний і умовно-рефлекторний вплив) . Особливо це застосовно при виразковій хворобі, коли нервово-психічний стан пацієнтів залишає бажати кращого (нормалізація виражених у хворих явищ дистонії з боку нервової системи. Слід зазначити вплив фізичних навантажень на нервову регуляцію травного апарата.

При регулярному виконанні фізичних вправ, як і в процесі фізичного тренування, поступово зростають енергетичні запаси, збільшується утворення буферних з’єднань, відбувається збагачення організму ферментними з’єднаннями, вітамінами, іонами калію й кальцію. Це приводить до активізації окислювально-відновних процесів і до підвищення стійкості кислотно-лужної рівноваги, що у свою чергу сприятливо відбивається на рубцюванні виразкового дефекту (вплив на трофічні й регенеративні потенції тканин ЖКТ) .

Вплив фізичних вправ визначається їхньою інтенсивністю й часом застосування. Невеликі й помірні м’язові напруги стимулюють основні функції шлунково-кишкового тракту, коли як інтенсивні - гнітять.

Відзначається сприятливий вплив ЛФК на кровообіг і подих, що також розширює функціональні можливості організму й підвищують його реактивність.

Залежно від клінічної спрямованості захворювання й функціональних можливостей хворого застосовуються різні форми й засоби. Тому що звичайно в навчальних закладах застосовують по можливості лише третій (загальрозвиваючий) оздоровчий комплекс вправ, то я теж буду дотримуватися його.

До протипоказань до занять Відносять:

Свіжа виразка в гострому періоді.

Виразка, уськладнена кровотечею.

Преперфоративное стан.

Виразка, уськладнена стенозом у стадії декомпенсації.

Свіжі масивні парапроцесси при пенетрации.

ЛФК при застосуванні до хворих, що страждають виразковою хворобою оздоровчий вплив здійснюється в наступних напрямках:

Вплинути на врегулювання процесів порушення й гальмування в корі головного мозку; на посилення кортико-вісцеральної іннервації й вирівнюванні супідрядних розладів вегетативної іннервації. Поліпшити погоджене функціонування систем кровообігу, подиху й травлення. Шляхом правильної організації режиму рухів, фізичних вправ і пасивного відпочинку вплинути на врегулювання нервово-психічної сфери хворого. Поліпшити окислювально-відновні процеси у всіх органах, сприяти нормальному плину трофічних процесів. Протидіяти порушенням функцій травного апарата, що має бути при виразковій хворобі (запори, втрата апетиту, застійні явища й ін.) .

Принцип індивідуалізації при застосуванні лікувальної фізкультури при даному захворюванні обов’язковий.

ОБШЕТОНИЗИРУЩИЙ РЕЖИМ, ЩО ТРЕНУЄ, ВПРАВ

Призначають після зникнення болів і явищ загострення при відсутності ськарг на основні ознаки прояву захворювання при загальному поліпшенні стану. Строки призначення - через 20-26 днів.

Цільова настанова - Відновлення адаптації хворого до навантажень розширеного режиму. Зростаюча стимуляція обмінних процесів, вплив на врегулювання процесів порушення й гальмування в корі головного мозку, вплив на нормалізацію вегетативних функцій. Боротьба із застійними явищами в черевній порожнині. Сприяння регенеративним процесам у шлунково-кишковому тракті.

Зміст режиму - При відносному щажении області живота проводять тренирование сили й витривалості. Поступово розширюється амплітуда рухів у великих суглобах і заглиблюється подих до максимально можливого в кожному випадку. Для боротьби з диськенезией товстого кишечника частішає зміна вихідних положень. Виключаються різкі рухи.

Характеристика застосовуваних фіз. вправ. З вихідних положень лежачи, на боці й ін. поступово розширюють руху до повної амплітуди для великих суглобів у повільному й середньому темпі. Включають вправи для всіх м’язів черевного преса, що виконуються в повільному темпі з обмеженням амплітуди й з виключенням різких рухів.

Поступово зростає (приблизно до 40-50% від мах.) і інтенсивність виконання вправ на опір для м’язів плечового пояса й міжреберних м’язів з метою рефлекторного впливу на органи травлення в сегментах D 6-9. Можна застосовувати гантелі вагою до 2-4 кг, набивні м’ячі вагою не більше 2-3 кг, вправи на спортивних снарядах. Для боротьби із застійними явищами гарний ефект дається при диафрагмальном подиху з різних вихідних положень, що доводить до великої глибини, що чергується із грудним і повним подихами; допомагає також більше часта зміна й. п., вправ, ігор і навантажень при їхньому уськладненні. Поступово в заняття включаються вправи, що уськладнюються, на увагу. Щільність занять при цьому залишається не вище за середнє.

Ходьба доводить до 4-5 км у день. При загальному гарному самопочутті й відсутності хворій дозволяється гри з м’ячем (волейбол і ін.) з урахуванням індивідуальних реакцій тривалістю не більше 25-35 мінут. Включення в курс різного виду ігор сприяє підтримці інтересу й підвищує продукцію позитивних емоцій при загальному фізичному навантаженні.

У процесі всього курсу варто вказувати учнем на позитивні зрушення досягнуті в його стані й фізичному розвитку, вселяти, що порушення з боку шлунка незначні й легко поправні(психологічний вплив) .

ЛФК ефективна тільки за умови тривалого, систематичного проведення занять із поступовим збільшенням навантаження як у кожному з них, так і протягом усього курсу. Це повинен знати й тренер, і учень для досягнення належних результатів.

Нижче наведена таблиця зразкової побудови заняття для стадії ремісії виразкового процесу. Звичайно, він не може прийматися як стандарт - кожний тренер і методист вносить свої виправлення й доповнення, і створюють свою, не схожу на всі інші курси, специфічну тактику й методику вправ.

Стругаючи послідовність у збільшенні навантаження і її індивідуалізація є основними умовами при проведенні всіх занять. При цьому повинне враховуватися стан, реакція що займаються, особливості клінічного плину, що супроводжують захворювання й фіз. підготовленість учнів.

Важливо й інше: займаючись фізичними вправами, хворий сам бере активну участь у лікувально-оздоровчому процесі, а це благотворно впливає на його психоемоційну сферу.

Заняття мають і виховне значення: учні звикають систематично виконувати фізичні вправи, це стає його повсякденною звичкою. Заняття ЛФК переходять у заняття загальною фізкультурою, стають потребою людини й після видужання.

                                         

ЗРАЗКОВА СХЕМА В ПЕРІОДІ РЕМІСІЇ  

   

Зміст курсу

Дозування в мінутах

Завдання розділів

1

Ходьба прост і уськладнена (сполучить руху рук і ніг) . Ритмічно, у спокійному темпі.

5-10

Поступове втягування в навантаження, розвиток координації рухів.

2

Вправи для рук і ніг у сполученні з рухами корпуса й дихальних вправ у положеннями сидячи.

7-14

Те ж, поступове збільшення внутрішньочеревного тиську. Посилення кровообігу в черевній порожнині.

3

Коштуючи. Вправи в метанні й лові м’ячів, естафети. Чергування з дихальними вправами.

10-15

Pages: 1 2

Збережи - » Лікувальна фізкультура при виразковій хворобі . З'явився готовий твір.

Лікувальна фізкультура при виразковій хворобі





Шкільні предмети. Шкільна фізика. Уроки з англійської, французької, німецької мов.