Формування технологічної компетентності майбутнього вчителя початкових класів | Довідник школяра – кращі шкільні уроки по всім предметам

Формування технологічної компетентності майбутнього вчителя початкових класів

Проведені анкетування, тестування студентів, бесіди з викладачами педагогічних дисциплін, методистів педагогічних практик, студентів дають змогу визначити, що формування зазначеної компетентності у майбутнього вчителя початкових класів відбувається за умови збагачення педагогічних дисциплін науково-теоретичними положеннями організації групової навчальної діяльності учнів, спрямованості методів і форм організації навчальної діяльності студента в період навчання в педагогічному ВНЗ на формування операційних умінь, навичок, набуття педагогічного досвіду з зазначеного аспекту професійної діяльності.

Дослідження стану підготовки майбутнього вчителя початкових класів до ОГНД учнів дозволило зробити такі висновки:

1. Діапазон професійних умінь і навичок переважної більшості майбутніх учителів початкових класів є достатнім для викладання в умовах традиційного навчання. У цілому студенти позитивно сприймають особис-тісно-діяльнісний підхід до навчання, визначають необхідність організації групової навчальної діяльності учнів для вирішення сучасних завдань початкової школи. Разом із тим, значна їхня кількість у майбутній професійній діяльності буде уникати впровадження нових програм, технологій, форм і методів організації НД молодших школярів, яких потребує технологічний та компетентнісний підходи, зокрема організацію навчання учнів у малих групах. Їм притаманні надмірна відповідальність за те, що сам учень не зможе впоратися з навчальними завданнями.

2. Майбутній учитель, підготовлений у межах традиційного стандарту професійно-педагогічної підготовки, тільки в процесі професійної діяльності за умови постійного професійного росту може досягти продуктивного та творчого рівня діяльності з ОГНД молодших школярів. В системі підготовки МВПК основна увага поки що приділяється змісту навчання, а не практичному й методологічному забезпеченню його організації. Щодо форм залучення студентів до науково-дослідницької роботи в позааудито-рний час, простежується тенденція до індивідуалізації їхньої роботи. Наслідком цього є труднощі, яких зазнають молоді вчителі під час ОГНД в професійній діяльності. Формування технологічної компетентності майбутнього вчителя відбувається стихійно.

У зв’язку з цим потребує визначення оптимальний комплекс таких педагогічних умов, впровадження яких сприяє розвитку технологічної компетентності майбутнього вчителя початкових класів. До нього ми віднесли: ціннісно-цільове збагачення змісту підготовки майбутнього вчителя початкових класів ідеями технологічного підходу та теорією організації групової навчальної діяльності молодших школярів; застосування різних групових форм організації навчальної діяльності студента; спрямованість педагогічних практик на формування його фасилітаторської позиції.

Створено модель процесу реалізації комплексу педагогічних умов, які сприяють ефективній підготовці майбутнього вчителя початкових класів, яка набуває ефективності за умови її впровадження за такими етапами: змістово-ціннісного, практично-діяльнісного, інтегративного.

Надалі, вважаємо, що підготовка, яка базується на запропонованому комплексі педагогічних умов, надасть змогу працюючому вчителю в самостійній діяльності, через систему підвищення кваліфікації розвинути творчий (найвищий) рівень технологічної компетентності.

Світлана Ратовська

Старший викладач

Філія Республіканського вищого

Навчального закладу

«Кримський гуманітарний університет»

(м. Ялта), М. Армянськ

Pages: 1 2

Збережи - » Формування технологічної компетентності майбутнього вчителя початкових класів . З'явився готовий твір.

Формування технологічної компетентності майбутнього вчителя початкових класів





Шкільні предмети. Шкільна фізика. Уроки з англійської, французької, німецької мов.