Умови відокремлення. Основна − комунікативно-змістова. Загальні умови відокремлення: Смислове навантаження. 1. Препозиц. означ. вираж. дієприк. і дієприк. зворотами, так само і пре поз. прикладка, що мають тільки атрибутивне знач. не відокрем. 2. Якщо вони з обставин. відтінком − відокрем-ся. Порядок слів. 1. Прямий порядок слів − не відокрем. 2. інверсія − відокрем. 3.інверсія групи присудка щодо групи підмета зумовлює відокремлення обс-ни./ І слухає, синьо і прозоро, мелодію осені сад./ Обтяженість залежними словами. 1. Поширені − як правило, відокр. 2. Непош. − ні. Неможливість деяких ЧР (особових займ.), що перебувають у смислових зв’язках поєднуватися грам. з ім., дієприк., прикм. Потреба уникнути збігу підрядних частин.
Відокремлення бувають:1.обов’язкові (зумовлені стр-ю реч-ня), 2. факультативні (з волі автора, часто в худ. стилі)
Кожна із синтаксичних тем містить у собі певні специфічні труднощі, подолання яких має бути предметом особливої уваги. Працюючи над розділом „Відокремлені члени речення”, важливи добитись усвідомлення їх смислового навантаження, яке надає їм характеру додаткового повідомлення, робить їх напівпредикативними. Це дасть змогу не змішувати відокремлені члени з уточнюючими, які теж виділяються інтонаційно і розділовими знаками, але виконують інші функції.
Опрацювання цієї теми – складний і багатоетапний процес. Починається він зі спостереження за мовним фактом, який стає вихідним пунктом для узагальнення, для усвідомлення синтаксичних закономірностей, правил і визначень.
Вчитель може обрати такі методи: всі методи теоретичного опрацювання (розповідь, бесіда, спостереження мовних явищ, робота з підручником), але у процесі роботи має бути сформоване в учнів поняття про виучуване явище, яке має охопити всі суттєві ознаки обєкта. З урахуванням цієї вимоги має бути дібрано ілюстративний матеріал, який запобігав би формуванню неправильних чи неповних уявлень про предмет.
Найбільш поширений засіб закріплення засвоєних відомостей про відокремлені члени – синтаксичний розбір, що охоплює всі диференційні ознаки вивчених конструкцій.
Pages: 1 2
Збережи - » Дієприкметник як особлива форма дієслова . З'явився готовий твір.