Дружба з цим священиком зіграла велику роль у житті й творчості Честертона, який написав велику кількість книг і есе, присвячених питанням католицької морально-релігійної тематики: «Ортодоксія» (1908), «св.Франциск Ассізький» (1923), «Католицька церква і звернення »(1927). Від о.бКоннора Честертон отримав хрещення в католицтво в 1922 році в Біконсфілд. У низці багатьох літературних героїв-детективів, таких, як Шерлок Холмс, Еркюль Пуа-ро або Мегре, о.Б. займає особливе місце. Дивний його зовнішній вигляд: у нього «круте дитяче обличчя», «велика кругла голова», «круглі очі» - весь він якийсь «круглий» і маленького зросту - «Клецька», «коротун». Він ніби підкреслено протиставлений гордим, важливим, сильним - то й справа що-небудь роняє, повзає по підлозі, весь час шукає свою парасольку. Він усюди як би непомітний, як би відсутній будучи присутнім.
У о.Б. немає зовнішньої дії - кілька швидкоплинних поглядів, малозначних реплік - і злочин розкрито. При цьому о.Б. найменше турбує, чи послідує за розкриттям злочину арешт злочинця - у багатьох оповіданнях читачеві здається, що злочинець встигає сховатися або замести сліди. Усім цим Честертон підкреслює, що його о.Б. веде боротьбу не зі злочинцями, а зі злом, наслідком якого стають злочину. Ця боротьба багато в чому внутрішня - о.Б. розкриває злочини не за допомогою законів логіки, а з допомогою свого відчуття морального закону, основою якого для нього є християнська віра. Через образ о.Б. постійно проходять католицькі мотиви гріха, покаяння та спокути, і він сам виявляється свого роду знаряддям божественного промислу, що викривають грішників та Спасителя невинних. Герой Честертона переконаний в тому, що «розум розумний скрізь». Він вірить у незламність згідного розуму морального закону.
Гостре відчуття будь-якого порушення цього закону дозволяє о.Б. заглянути в самий корінь, що сталося, в якому злочинець - жертва своїх власних пристрастей. «Не можна втриматися на одному рівні зла», - каже о.Б. - людина, хоча б у думках отступивший від заповідей і не розкаявся в цьому, буде опускатися все нижче, до самих тяжких злочинів. Боротьба не з людиною, а з пристрастями, обуревающими його, дозволяє о.Б. іноді навіть запобігти злочину - він ніби виправляє моральне почуття людини. Сан католицького священика підкреслює покликання о.Б. проникати в глибини людських сердець, що дозволяє безпомилково розгадувати найтемніші задуми. Образ о.Б. несе в собі суттєвий притчевий елемент. Це свого роду мудрий старець початку XX століття, що сполучає в собі риси християнського священика, доброго Мерліна і Порфирія Петровича. Його функція - розібратися у змішуванні білого і чорного, поставити, в моральному відношенні, все з голови назад на ноги.
«Людина може чесно вірити, що красти - похвально. Але чи розумно говорити, що він чесно вірить у безчесність »- так у притчевий стилі о.Б. спростовує кредо морального релятивізму. О.Б. - один з дуже нечисленних літературних героїв, для яких життя - це мистецтво дотримання моральної заходи, мистецтво, в якому кожен крок необхідно «перевіряти свідомістю і совістю». Будь-яка крайність аморальна - і соціал-революціонери, і плутократи, які сповідують дарвінізм, представляють для о.Б. дві сторони однієї медалі. Небезпека виникає і тоді, коли до «моральної єресі» звикають, «приймають її як належне». Англійські літературознавці відзначають, що детективні здібності о.Б. тісно пов’язані і з його естетичним почуттям: моральне каліцтво, вважає о.Б., завжди призводить до потворності естетичного. За влучним спостереженням М. Трауберг, о.Б., як і сам Честертон, - лицар порядку і свободи, ворог тиранії і анархії. Радість немислима для нього без співчуття, а протиставлені вони зневірі і благодушності. Дивацьких безтурботність невіддільна від любові до чіткості і міцності, ієрархії і укладу. Смирення неможливо без високої гідності, міцність духу - без м’якості серця.
Збережи - » Батько Браун герой детективних новел письменника Честертона «Простодушність о. Брауна» . З'явився готовий твір.