А. С. Пушкін. «Я пам’ятник собі спорудив нерукотворний…» (аналіз вірша) - Твір по добутку А. С. Пушкіна “Я пам’ятник собі спорудив нерукотворний…” | Довідник школяра – кращі шкільні уроки по всім предметам

А. С. Пушкін. «Я пам’ятник собі спорудив нерукотворний…» (аналіз вірша) - Твір по добутку А. С. Пушкіна “Я пам’ятник собі спорудив нерукотворний…”

У вірші “Я пам’ятник собі спорудив нерукотворний…” Пушкін підбиває підсумок своєму творчому шляху. Він замислюється про сенс життя, про особливу місію, що дається кожній людині з його народження. Пушкіна виконав свою місію.

Я пам’ятник собі спорудив нерукотворний,

До нього не заросте народна стежка.

Піднісся вище він главою непокірливої

Олександрійського стовпа.

Що значить “вище”?

Пушкін порівнює духовну й матеріальне, живу поетичну думу й мертвий камінь, і в цьому полягає художня вартість вірша. Головною темою вірша, на мій погляд, є тема пануючи й поета, земного володаря й володаря дум. Геній своєю творчістю сам ставить собі при житті “нерукотворний пам’ятник”, тому що він - голос народу, його пророк. Не хто-небудь, а він сам спорудив собі пам’ятник. Звідси багаторазово повторюване “Я”. Пушкіна жив і затворів в “жорстоке століття”. Він пишався тим, що його поезія була вільної, волала до волі політичної й духовної.

Олександрійський стовп - це найвища у світі колона, уособлення покірності цареві й владі самого царя. Пушкіна був придворним нижчого чина, і в той же час він був людиною найвищого покликання й призначення. Так що ж означає “вище Олександрійського стовпа”? Це можна витлумачити і як перемогу “таємничого співака” над цензурою, перемогу над самодержавством. Пушкіна зіставляє два пам’ятники, пам’ятник матеріальний і пам’ятник духовний. Поет вступає в протиборство з “кумиром” свого часу. Морально Пушкін переміг цього самодержавного “кумир” силою поетичного слова й високою духовністю. Пушкіна дійсно переміг час і простір. Кожний добуток поета неповторно, у кожному своя філософія й краса. Поезія Пушкіна - це тропа до серця самого поета. У поезії він знаходить сили життя, щоб боротися із самітністю, тому що суспільство його не розуміє, не розуміє його філософські погляди.

Я вважаю, що творчість Пушкіна - це невичерпне джерело, що, як у казці, напуває “живою водою” усіх, хто до нього доторкається. Воно виховує добрі почуття, які вчать нас любити й розуміти життя. Читаючи й перечитуючи твору Пушкіна, ми щораз відкриваємо для себе щось нове.

Збережи - » А. С. Пушкін. «Я пам’ятник собі спорудив нерукотворний…» (аналіз вірша) - Твір по добутку А. С. Пушкіна “Я пам’ятник собі спорудив нерукотворний…” . З'явився готовий твір.

А. С. Пушкін. «Я пам’ятник собі спорудив нерукотворний…» (аналіз вірша) - Твір по добутку А. С. Пушкіна “Я пам’ятник собі спорудив нерукотворний…”





Шкільні предмети. Шкільна фізика. Уроки з англійської, французької, німецької мов.