Вірш В. В. Маяковського “Сергію Єсеніну” | Довідник школяра – кращі шкільні уроки по всім предметам

Вірш В. В. Маяковського “Сергію Єсеніну”

Багато хто коли-небудь бачили прорастающие крізь кам’яні плити, крізь тріщини в асфальті, скрізь, де тільки можна, прекрасні квіти. Така й суть поезії. Душу поета, його уява схожі на плодороднейшую ґрунт, на якій із працею, з борошном, із зусиллям, але всі Алл С о ч. Р У ж уперто проростають думки вірші. Із бруду, з пилу, із чорного ґрунту, із самих глибин тягнуться вгору ці тендітні паростки, щоб потім знайти теперішню силу, розцвісти, показати всім свою красу, своя принадність

И чим частіше буде обхажи-вать, рихлити поет цей ґрунт свого розуму, чим більше дощів натхнення проллється на неї, тим краще виростуть квіти, плоди цих праць. Тільки такі вірші вирощені з мучення, ті, на які покладене багато праці, щирі, що йдуть від душі поета тільки такі вірші можна назвати теперішніми віршами, теперішніми произведе ниями мистецтва. Такі вірші багатьох поетів, і Маяковський у них числі

У своєму вірші “Сергію Єсеніну” він говорить про проблему поета і його поезії. Простір вірша досить цікаво це мир людей. У цілому колірна гама зовсім не багата, тому що автор, можливо, хотів звернути увагу читача більше на зміст

Особливо виділяються білий і чорний кольори (”… щоб щоки заливав смертельну крейду”, чорнило). З одного боку, такі кольори характерні для головних атрибутів поета аркуша чистого паперу й чорнила. З іншого боку, пространст-в, пофарбоване в такі тони, нагадує про смерть, про блідість небіжчиків, про вогкість і чорність землі, у яку їх закопують, про самітність і темряву, що оточує людини після смерті (”…

Порожнеча… Летите, у зірки врізуючись”). Вірш наповнений масою різних звуків, в основному різких, схожих на окрики, і дзвенячих. У деяких рядках дзвінкі звуки відповідають більше самому життю, належать їй, а тихі, шиплячі (”заупокійний”, “минулих”, “переробивши”) умиранню, смерті: … У народу, у языкотворца, умер дзвінкий за-булдыга подмастерье.

И несуть віршів заупокійний лом, з минулих з похорон. не переробивши майже. Крім того, є у вірші й “бронзи дзенькіт”, і ” скандаліст, щогримить,”, і “трипалий свист”. Маяковський кричить, але не кожний може почути його слова

Вірш написаний в улюбленій манері Маяковського драбинкою. Його можна віднести до тонічних віршів, у яких ураховується лише кількість ударних складів у рядку. Деякі слова Маяковський виносить із кінця рядка на нову, у такий спосіб виділяючи їх, зупиняючи на них увага: …Ні тобі авансу, ні пивний

Тверезість. Завдяки всьому цьому створюється враження плутаної, уривчастої, трохи схвильованої мовлення. Використання перехресної рими (зім’яла провина мало вина, класом до бійок квасом дурень) надає думкам автора чіткість, закінченість, але рима не завжди явна (врізуючись тверезість), через що вірш ще більше схоже на теперішню, живу розмову

А ряд використовуваних автором неологізмів (бредь, рассоплено, калекши) також надає звучанню мовлення дійсно розмовний характер. Тут можна відзначити як одну з особливостей вірша його форму. Маяковський постійно звертається до Єсеніна, немов веде розмову з ним живим, здатним його почути: “Ви пішли, як говориться, у мир іншої…” Причому розмова цей іде в теперішньому часі, як будь-яка звичайна розмова

Така побудова думок автора надає їм особливу інтимність, коли з’являється можливість висловити все наболіле, зізнатися в тім, про що звичайно не говориться, про що умалчивается. У такому плані вірш сприймається як якась сповідь автора, де звертання до Єсеніна це лише привід оформити свої дотепер не висловлені сумніви в чіткі думки про призначення поета, про місце поезії в житті поета. Для Маяковського створення віршів це якесь уміння, здатність (”…Ви ж таке загинати вміли, що іншої на світі не вмів”.

). Причому така здатність не просто так дається, її потрібно використовувати, використовувати як корисне, потрібне, адже поет подмастерье народу. Поетові потрібно завжди творити, і творити вільно, завжди говорити про те, що в нього на душі головне. Тому, звичайно, Маяковський засуджує тих, хто вважає, що “… до вас приставити б кого з напостов стали б змістом пребагато одаренней”, адже неможливо творити по чиїйсь вказівці, під наглядом, тому що тоді починаєш писати “утомливо й длинно”, а головним стає число рядків, а не їхній зміст. Автор розуміє, що поет без волі не поет, що в такої людини немає вибору: або ставати наслідувачем, або вмерти. Несвобода для поета як відсутність чорнила

Можливо, тому Маяковський говорить: “Чому ж збільшувати число самогубств? Краще збільш виготовлення чорнила!” Маяковський нехтує ті шляхи, які “протоптанней і легше”. Для нього неможлива сама думка про те, що можна здатися, зупинитися, кинути всі, піти. Тому він не може зрозуміти Єсеніна, що зробив це. Єсенін, талант якого Маяків-Ский визнає одним із кращих, перестає боротися, перестає боротися, умирає й перестає творити, а для Маяковського не існує такої можливості, щоб він за власним бажанням перестав створювати свої вірші

У будь-якій ситуації він прагне оспівати життя, і для нього зміст її в невпинному русі вперед. Без сумнівів, без жалів, без оглядки: “Марш!..” І нехай життя важке, але він вирве “радість у прийдешніх днів”. І знаючи про те, що трапляється з поетом після смерті, коли “до ґрат пам’яті вже понанесли присвят і спогадів дрянь”, “ваше ім’я в хусточки рассоплено”, а вірші мимрять і мнуть, Маяковський, як теперішній оратор із трибуни, призиває всіх читачів: “у цьому житті померти не важко”, а в теперішніх поетів, по Маяковському, весь зміст їхньої творчості в тім, щоб “зробити життя”, що “значно трудней”. Але праця поета завжди був, є й буде важким

Як селяни все своє життя зорюють землю, щоб на ній виріс хліб, пищачи для тіла, так і поет присвячує своє існування нелегкому оранню величезних і незасвоєних полів своєї душі, щоб на них проросли вірші, пищачи для душі, адже “слово полководець людської сили”. Напевно, можна затверджувати, що Маяковський хотів у цьому вірші передати своє відношення до поезії й поетів. Позначивши для себе ціль жити, щоб “зробити життя” і оспівати її, воно завжди прагнув до цього. І його, без сумніву, можна віднести до тих великим поетам, яким удалося зростити у своїх душах прекраснейший квітка квітка поезії

Збережи - » Вірш В. В. Маяковського “Сергію Єсеніну” . З'явився готовий твір.

Вірш В. В. Маяковського “Сергію Єсеніну”





Шкільні предмети. Шкільна фізика. Уроки з англійської, французької, німецької мов.