Тестовий контроль знань студентів з дисципліни «шкільний курс хімії та методика його викладання» | Довідник школяра – кращі шкільні уроки по всім предметам

Тестовий контроль знань студентів з дисципліни «шкільний курс хімії та методика його викладання»

У зв’язку із впровадженням у вищих навчальних закладах України кредитно-модульної системи навчання одним із перспективних напрямків реформування освіти є розробка та впровадження якісно нових підходів до оцінювання знань, умінь та навичок студентів. За вимогами кредитно-модульної системи навчання на кожному занятті викладач має перевірити рівень знань студентів. Використання для контролю знань студентів фронтального або індивідуального опитування потребує великої затрати часу, та й даним методом контролю зручно перевіряти лише знання теоретичного матеріалу. А оцінювання практичних умінь і навичок студентів на короткочасних контрольних роботах вимагає багато часу для їхньої перевірки. Тому одним із перспективних методів контролю знань, який дає можливість об’єктивно, якісно і досить швидко оцінити знання студентів, є тестове оцінювання.

Аналіз останніх досліджень та публікацій показав, що проблема тестової перевірки знань та умінь майбутніх учителів хімії є актуальною на даному етапі розвитку вищої освіти України. Основні наукові дослідження спрямовані на розробку та впровадження тестового контролю знань студентів з хімічних дисциплін, а тестовий контроль знань студентів із методичних дисциплін поки що не був предметом цілісного дослідження. Деякі аспекти тестового контролю знань студентів з методичних дисциплін розглядаються у дослідженнях: А. Л. Іщенко [2] вивчає методичні принципи відбору тестових завдань з курсу загальної методики викладання математики та їхнього використання у навчальному процесі; С. Ф. Решнова [4] розглядає використання тестових завдань відкритої форми з методики викладання шкільного курсу хімії; П. В. Самойленко [5] досліджує ефективність використання ситуаційних тестів для контролю знань студентів з методики навчання хімії.

Мета статті полягає у розкритті різних форм тестових завдань, які використовуються для контролю знань, умінь та навичок студентів з дисципліни «Шкільний курс хімії та методика його викладання».

Аналіз психолого-педагогічної та науково-методичної літератури показав, що існують різні підходи до класифікації тестів [1, 2, 6]. У процесі перевірки знань студентів з дисципліни «Шкільний курс хімії та методика його викладання» ми використовуємо тестові завдання закритої форми, відкритої форми та ситуаційні тести. Тестові завдання закритої форми вимагають від студентів вибору однієї або кількох правильних відповідей із запропонованих. Вони розрізняються за принципом побудови відповідей та поділяються на альтернативні тестові завдання, тестові завдання з множинним вибором, завдання на відновлення відповідності та завдання на відтворення правильної послідовності.

Наведемо приклади вищезазначених видів тестових завдань закритої форми.

Тест-альтернатива:

1. При вивченні теми «Прості речовини: неметали і метали» нав-

Чальною програмою передбачено проведення практичної роботи «Добування кисню та вивчення його властивостей». А) так; Б) ні.

2. Твердження, що «хімічна мова – це сукупність хімічної номенкла

тури, термінології й символіки, правил їх складання, перетворення, тлума

чення й оперування ними» є:

А) правильним; Б) неправильним.

3. Твердження, що « є такі форми контролю знань учнів з хімії за

способом одержання інформації вчителем від учня: індивідуальний, групо

вий, фронтальний та диференційований».

А) правильне; Б) неправильне.

Тест – множинний вибір з однією правильною відповіддю:

1. Вкажіть етапи шкільної хімічної освіти:

A) початковий, середній, достатній, високий; Б) стандарту, академічний, профільний;

B) міцний, гнучкий, системний; Г) пропедевтичний, основний, профільний.

2. Вкажіть методи навчання хімії за джерелами знань:

A) розповідь, пояснення, ілюстрація; Б) словесні, наочні, практичні;

B) словесні, словесно-наочні, словесно-наочно-практичні; Г) демонстраційні, практичні, словесні.

3. Вкажіть методи навчання хімії, що виділяє Р. Г. Іванова:

A) словесні, наочні, практичні; Б) порівняння, аналогія, індукція, узагальнення;

B) пояснювально-ілюстративні, частково-пошукові, дослідницькі; Г) словесні, словесно-наочні, словесно-наочно-практичні. Тест – множинний вибір з декількома правильними відповідями:

1. У 12-річній школі на академічному рівні хімію вивчають учні:

A) класів технологічного профілю; Б) класів агрохімічного профілю;

B) класів екологічного профілю; Г) класів фізичного профілю; Д) класів філологічного профілю.

2. Навчальною програмою у темі «Найважливіші органічні сполуки»

в основній школі передбачено проведення таких практичних робіт:

A) виявлення Карбону, Гідрогену, Хлору в органічних сполуках; Б) властивості оцтової кислоти;

B) розв’язування експериментальних задач; Г) добування етилену та досліди з ним.

3. Вкажіть, які компоненти уроку є зайвими у структурі уроку

засвоєння нових знань:

А) організаційний момент;

Б) перевірка виконання домашнього завдання; В) актуалізація опорних знань; Г) мотивація навчально-пізнавальної діяльності; Д) вивчення нового матеріалу; З) первинне застосування набутих знань; К) застосування учнями знань у стандартних умовах; Л) закріплення вивченого матеріалу; М) підведення підсумків уроку; Н) повідомлення домашнього завдання. Тестові завдання на встановлення відповідності: 1. Встановіть відповідність між групами зберігання реактивів та речовинами, що входять до цих груп.


1) фізіологічно активні речовини;

2) легкозаймисті рідкі речовини;

3) займисті речовини.

A) нітратна кислота; Б) фенол;

B) сірка; Г) бензол; Д) кальцій карбід.


2. Встановіть відповідність між методом навчання та способом реалізації проблемного навчання у межах даного методу:


1) пояснювально-ілюстративний;

2) частково-пошуковий;

3) дослідницький.

A) самостійне розв’язання проблеми; Б) проблемний виклад і самостійне розв’язання проблеми учнями;

B) проблемний виклад матеріалу; Г) спільне розв’язання проблеми.


3. Встановіть відповідність між назвами хімічних дослідів та обладнанням, яке потрібно використати для їхнього проведення:

1) добування етилену;

2) добування ацетилену;

3) визначення Карбону і Гідрогену в органічній сполуці.


А)

Б)

В)

Г)


Тестові завдання на встановлення послідовності:

1. Встановіть послідовність розташування структурних компонентів

Уроку засвоєння вмінь і навичок:

A) перевірка виконання домашнього завдання, актуалізація опорних

знань і практичного досвіду учнів;

Б) вивчення нового матеріалу (правил і способів дій, виконання вступних вправ);

B) організаційний момент;

Г) творче перенесення знань і навичок в нові чи змінені умови з метою формування вмінь (творчі вправи);

Д) повідомлення теми, мети і завдань уроку, мотивація навчальної діяльності школярів;

З) застосування учнями знань і дій в стандартних умовах з метою засвоєння навичок (тренувальні вправи);

К) підведення підсумків уроку;

Л) первинне застосування набутих знань (пробні вправи);

М) повідомлення домашнього завдання.

2. Встановіть правильну послідовність вивчення теми «Органічні

сполуки. Вуглеводні» на академічному рівні:

A) класифікація вуглеводнів; Б) теорія будови органічних речовин;

B) ароматичні вуглеводні; Г) насичені вуглеводні; Д) ненасичені вуглеводні; З) взаємозв’язок між вуглеводнями; К) поняття про хімічні засоби захисту рослин.

3. Встановіть послідовність дій алгоритму формування в учнів умінь

давати назви ненасиченим вуглеводням етиленового ряду за їхньою фор

мулою:

A) до кореня слова додаємо суфікс - ен;

Б) перед назвою зазначаємо в алфавітному порядку місце замісників

(радикалів);

B) після назви записуємо місце кратного зв’язку;

Г) визначаємо основний карбоновий ланцюг і нумеруємо атоми Кар

бону;

Д) нумерацію атомів Карбону розпочинаємо з кінця, до якого ближче кратний зв’язок.

Тестові завдання відкритої форми передбачають вільну відповідь, і використовуються для виявлення знань термінів, визначень, розв’язування задач тощо. У своїй практиці ми використовуємо два види тестових завдань відкритої форми: завдання-доповнення та завдання з вільною відповіддю.

Наведемо приклади зазначених видів тестових завдань відкритої форми.

Pages: 1 2

Збережи - » Тестовий контроль знань студентів з дисципліни «шкільний курс хімії та методика його викладання» . З'явився готовий твір.

Тестовий контроль знань студентів з дисципліни «шкільний курс хімії та методика його викладання»





Шкільні предмети. Шкільна фізика. Уроки з англійської, французької, німецької мов.