Тема. Т. Шевченко. Геніальний поет, мислитель | Довідник школяра – кращі шкільні уроки по всім предметам

Тема. Т. Шевченко. Геніальний поет, мислитель

Варіант 1

1. Поезія «На вічну пам’ять Котляревському» починається опи­

сом…

А Краси природи рідного краю. Б Святкування Великодня. В Портрета І. Котляревського. Г Петербурзького ранку.

2. Т. Шевченко у творі «На вічну пам’ять Котляревському» спів­

чуває…

А Дівчині, яка втратила коханого. Б Сироті, який вдосвіта підводився працювати. В Усім тим, хто постраждав від зазіхань злодія. Г Напівголодним солдатам.

3. Яку кару обіцяє поет злодію? («На вічну пам’ять Котляревсько­

му»)

А Це буде селянський самосуд.

Б Його знищить козацтво.

В Справедливу, що чинить Всевишній.

Г Само поз бавлення життя.

4.1. Котляревського в поезії («На вічну пам’ять Котляревському») названо…


А Сонцепоклонником.

Б Вільним вітром.

В Батьком.

Г Тим, хто відродив Трою.

5. Антіп Головатий у творі «До Основ’яненка» — запорозький…

А Хорунжий.

Б Писар.

В Кошовий отаман.

Г Сотенний.

6. Кого мали на увазі очерети, запитуючи у Дніпра про зникнення

дітей? («До Основ’яненка»)

А Селян-заробітчан.

Б Козаків.

В Сиріт.

Г Жебраків і кобзарів.

7. Молодиці не потрібна її краса («Думка» («Нащо мені чорні бро­

ви…»)), бо вона вважає, що втратила…

А Можливість виявити себе у мистецтві.

Б Власну долю.

В Все, що було в житті.

Г Віру, надію і любов.

8. Народ поважає Основ’яненка за те, що він…

А Міг яскраво відтворити картини природи рідного краю.

Б Надавав матеріальну допомогу бідноті.

В Мав співучий голос.

Г Із захопленням розповідав цікаві пригоди і бувальщини.

9. На початку твору «Думка» («Нащо мені чорні брови…») поет опи-сав…

А Страждання дівчини.

Б Портрет героїні.

В Зовнішність чорнявого.

Г Повсякденну роботу молодиці.

10. Славу України, на думку Т. Шевченка («До Основ’яненка»), міс­тять…

А Кургани.

Б Пісні українські.

В Літописні трактати.

Г Твори політичного спрямування.


88 Українська література. 9-11 класи: завдання, відповіді.

11. Що є спорідненим у долях поета і його героїні? («Думка» («Нащо

мені чорні брови…»))

А Прагнення стати людиною творчою і мислячою.

Б Талановитість у малярстві.

В Сирітство.

Г Мрія про повалення самодержавства.

12. Поезія «Думка» («Нащо мені чорні брови…») написана Т. Шев­

ченком у період, коли він…

А Був пастухом у дядька Павла.

Б Навчався в Академії мистецтв.

В Служив козачком у пана Енгельгардта.

Г Куховарив в управителя панських маєтків.

Варіант 2

1. Пташиний спів («На вічну пам’ять Котляревському») на калині

залюбки слухали…

А Молодята, що кохалися ввечері біля річки. Б Селяни, які йшли на панщину. В Багаті люди. Г Розбійники.

2. Солов’їне тьохкання «дрібне та рівне» («На вічну пам’ять Кот­

ляревському»)…

А Наче гармонія в душі знедоленого. Б Гімн коханню. В Благання до Бога. Г Музика життя.

3. Ватагою пройдисвітів («На вічну пам’ять Котляревському») Та­

рас Григорович називає…

А Рутульців.

Б Богів.

В Троянців.

Г Карфагенців.

4. На думку Кобзаря, видатний полтавчанин («На вічну пам’ять

Котляревському») увічнив…

А Славу козацьку. Б Звичаї та обряди українців. В Красу пісень рідного краю. Г Стиль літературного письма.

6. На безлюдному степу («До Основ’яненка») можна було побачити тільки…


А Напівзруйновані курені.

Б Заржавілу зброю.

В Могили.

Г Кістки загиблих.

5. За жанровою особливістю «До Основ’яненка» — це вірш…. А Медитація. Б Прохання. В Трагедія. Г Послання.

7. Художні засоби, використані поетом («До Основ’яненка») у ре­

ченні «Слава не поляже, / Не поляже, а розкаже, / Що діялось

в світі».

А Епітет і анафора.

Б Повтор і метонімія.

В Метафора і гіпербола.

Г Повтор і метафора.

8. Голосною, правдивою, без хитрої мови («До Основ’яненка») на­

зиває поет…

А Пісню.

Б Історію рідного краю.

В Козацьку традицію.

Г Московщину.

9. Героїня «нудиться світом» («Думка» («Нащо мені чорні бро­

ви…»))…

А Як людина, що втратила фізичне здоров’я. Б Особистість, яку не сприйняло суспільство. В Пташка без волі. Г Жебрак серед багатіїв.

10. Т. Шевченко порівнює дівчину («Думка» («Нащо мені чорні бро­

ви…»))…

А 3 жайворонком.

Б Соловейком.

В Голубкою.

Г Самотньою берізкою серед поля широкого.

11. Додає жалю дівчини те («Думка» («Нащо мені чорні брови…»)),

що вона…

А Не отримала на шлюб батьківського благословення. Б Серед своїх людей була як чужа. В Втратила голос для співу.


Г Не виявляла бажання виконувати будь-яку роботу по гос­подарству.

12. Страждання молодиці («Думка» («Нащо мені чорні брови…»)) посилюються через: А Людську байдужість. Б Зневагу батьків до неї. В Зимову негоду. Г Солов’їне тьохкання.

Збережи - » Тема. Т. Шевченко. Геніальний поет, мислитель . З'явився готовий твір.

Тема. Т. Шевченко. Геніальний поет, мислитель





Шкільні предмети. Шкільна фізика. Уроки з англійської, французької, німецької мов.