Поетика А. А. Фета | Довідник школяра – кращі шкільні уроки по всім предметам

Поетика А. А. Фета

А. А. Фет писала: “Поезія й музика, не тільки родинні, але нероздільні… Немає музичного настрою - немає художнього твору”. Для поета особливу цінність мало все, що близько засобам музичного впливу: ритм, добірка звуків, мелодії вірша, прийоми музичної композиції. У російській літературі XIX століття немає іншого поета з таким прагненням до ритмічної індивідуальності своїх добутків - насамперед з такою розмаїтістю строфічних форм. Величезна маса його віршів не знає строфічних стандартів

Більша частина вживаних їм строф зустрічається в його поезії однократно. Фет начебто хоче для кожного нового вірша знайти свій індивідуальний малюнок, свій особливий музичний лад. Фет будує многострочные строфи, використовуючи подвоєні й потроєні рими. Він уживає незвичайні розміри, що чергуються, досягає особливого ритмічного ефекту, з’єднуючи довгі рядки з дуже короткими, наприклад: Ти правий. Одним повітряним очертаньем Я так мила. Весь оксамит мій з його живим миганъем - Лише два крила. Строфу, написану довгим розміром, він містить одностопным, навіть односкладовим віршем: Лісом ми йшли по стежці єдиної В пізню й похмуру годину. Я подивився: захід із тремтінням таємничої Гаснув. Із самого початку своєї творчої діяльності Фет пробує ввести в російську поезію такі стиховые форми, які не могли не дивувати сучасників своєю “розкутістю”, метричною волею

Двухударным білим акцентним віршем написані вірші “Коли півень…”, “Художник до діви”. Серед віршів циклу “Вечора й ночі” є написані вільним білим трискладовим віршем (“Здраствуй тисячу разів, мій привіт тобі, ніч!..”, “Уночі якось вольнее дихати мені…”). Згодом Фет створює нові розміри за допомогою “стягнення” трискладових розмірів (“Свіча нагоряла. Портрети й тіні…

Змучені життям, підступництвом надії…”) Оригінальні методи римування у Фета. Він римує непарні вірші, не римуючи парних (“Як новина безхмарної ночі….”, “Заграли на роялі…

”), залишає без рими пари суміжних віршів, римуючи сусідню пару (“Що ти, твір з аллсоч. ру © 2005 голубчик, замислений сидиш…”). Для поезії Фета характерне з’єднання звукових і ритмічних прийомів. От остання строфа вірша “Ревель”: И с переливом сріблистим, Із променем, що проситься в тьму, Летить твій голос до зірок чистим И вторить серцю моєму. Тут відчуття руху ніжного жіночого голосу створюється подвійним чергуванням передніх голосних і сонорний приголосних, причому весь вірш зайнятий цими двома “переливами” сріблистих звуків

Величезну роль у створенні гармонійного вірша грають співвідношення ритму й синтаксису. У Фета злиття стиховых і синтаксичних членувань досягає надзвичайної гармонійності: Як лілія дивиться в нагорний струмок, Ти стояла над первою пісень моєї. І чи була при цьому перемога й чия, - В Струмка ль від квітки, у квітки лъ від струмка. У цій строфі дві закінчені фрази, що складаються із двох самостійних речень; ці речення складнопідрядні - один стих зайнятий головним, інший - підрядним реченням; головні речення в строфі обрамляються підрядними. Створюючи “мелодію” вірша, Фет часто користується тими природними модуляціями голосу, які пов’язані з різними типами фразової інтонації, особливо з питальною й окличною інтонаціями

Мелодически багаті вірші, у яких питання чергуються з вигуками. Більшу роль у створенні мелодії у Фета грають словесні повтори. Часті повтори цілих чотиривіршів

Фет увійшов у музичне життя раніше, ніж у літературну. Ряд його віршів очевидним образом орієнтовані на романс, написані в традиції романсу й у ній же, у цій традиції, насамперед сприйняті. Зв’язок “мелодії” Фета з романсом відразу відчули композитори

Його вірші, покладені на музику А. Е. Варламовым і А. Л. Гурилевым, відразу знайшли популярність і не втратили її до сьогодення часу

Збережи - » Поетика А. А. Фета . З'явився готовий твір.

Поетика А. А. Фета





Шкільні предмети. Шкільна фізика. Уроки з англійської, французької, німецької мов.