Огляд творчості Джона Бойнтона Пристли | Довідник школяра – кращі шкільні уроки по всім предметам

Огляд творчості Джона Бойнтона Пристли

До письменників критичного реалізму, що виступили в Англії в 30-і роки, ставиться Джон, що одержав широку популярність, Бойнтон Пристли (род. в 1894 р.). Як і Олдингтон, Пристли був фронтовиком: в 1914 році він покинув Кембридж, і добровольцем пішов в армію. Демобілізувався Пристли лише після закінчення війни. Але він не був зломлений війною й засуджував позицію «загублених».

В 1931 році Пристли відвідав Радянський Союз. Він з інтересом і співчуттям ставився до країни споруджуваного соціалізму - у роки війни це співчуття перейде в замилування героїзмом Російської Армії й всіх радянських людей. Пристли сам називав себе «соціалістом», хоча в той же час залишався при своєму переконанні, що «досвід росіян не для англійців».

Пристли почав свою літературну діяльність наприкінці 20-х років. Спочатку він виступив як поет і літературний критик. У критичних статтях він переконано захищав традиції реалізму проти шедшего в настання модернізму. Популярність Пристли приніс роман «Добрі товариші», що з’явився.в 1929 році. Цей і наступні його романи, написані в 30-х роках-«Вулиця Ангела», «Чудо герой» і «Кам’яний ліс»,- присвячені переважно зображенню життя північної індустріальної частини Англії, у меншому ступені Лондона. У них дуже багато діючих осіб, що належать до різних шарів суспільства, але в центрі уваги завжди «маленька людина» (той тип, що в.англійській критиці придбав назву тап ш гье з1геї1), тобто рядова середня людина. Пристли був переконаний, що саме в середовищі дрібної буржуазії можна знайти самих здорових у моральному відношенні людей странии що в них порятунок Британії

В 1932 році Пристли написав і поставив на сцені п’єсу «Небезпечний поворот», в 1933році-«Рокитовий гай» і трохи інших менш значних драматургічних добутків. В 1937 році він закінчив філософську драму «Час і сім’я Конвей». У жодній із цих п’єс немає й сліду того оптимізму, що визначає загальну інтонацію романів. Пристли-драматург звертається до зображення інтелігенції й верхніх шарів так званого середнього класу або «людей суспільства». Він показує моральний крах, пережитий цими людьми, їхню глибоку спустошеність. Відмовляючись від яких-небудь висновків, а тим більше якої-небудь повчальної тенденції, драматург шукає притулки в мнимій об’єктивності. У той же час у всіх його п’єсах цього років відчувається розгубленість: ні його герої, ні він сам не можуть відповісти на питання, що встає перед ними, - як жити

На сцені англійських театрів 20-х років ішли переважно салонні або поверхневі побутові драми, у яких у центрі уваги був горезвісний «трикутник». Аж до початку другої світової війни дуже популярні були також плоскі «ревю» і мюзик-холльная програма низького штибу

Пристли намагається створити теорію нової драми, протиставляючи її традиційній «добре зробленій п’єсі» або п’єсі салонно-розважальної. Його драма повинна бути активної, позбавленої яких-небудь заздалегідь нав’язаних глядачеві дидактичних висновків. Вона повинна впливати на нього не ідеями, «які вже нікого не вражають», а досконалістю техніки; повинна показувати перевтілення життя. У той же час, критикуючи салонно-детектив-иие п’єси, Пристли запозичив з них багато прийомів, навмисно сполучив цікавість розважальної драми із серйозним задумом, часто побудованим на основі парадокса. Особливо підкреслена і його драмі гострота положень

Більшість ранніх п’єс Пристли створено по одному принципі: п їх зриваються маски, показується теперішня особа людей, схована під цими масками, але у фіналі маски надіваються знову. В основу композиції й, у більшій мері, ідейного задуму цих добутків кладе принцип «яблучного візка» Бернарда Шоу, але відсутня глибина конфлікту, характерна для драматургії Шоу. Так, в «Небезпечному повороті» перекидається «яблучний візок» благопристойного будинку письменника Кэплена: видимість щастя трималася лише на круговій поруці неправди. Постріл, що лунає наприкінці п’єси за сценою, змушує чекати звістки про самогубство хазяїна будинку в момент загального викриття. Разом з тим Роберт Кэплен, що вдруге втратив брата, що разочаровивается в дружині, і не думає стрілятися. Це зовсім не трагедія. Всі возращается «на круги свої»: п’єса закінчується під звуки модної пісеньки «Помовчимо, дружок, помовчимо».

«Час і сім’я Конвей» ускладнений відчутним філософським підтекстом. Помітна розгубленість автора перед неухильним ходом часу, що виступає як страшне чудовиська, що пожирає людину. У другому акті Пристли показує крах ілюзій і сподівань декількох молодих людей, образи яких намічені в першому. Третій акт розвиває перший, становить безпосереднє його продовження. Але глядач уже знає, до й”нього происходящее на сцені приведе в майбутньому. Завдяки зсуву часу Пристли дає глядачеві зрозуміти, що очікує діючі осіб-драми через 20 років, що таїть сховане від них майбутнє - як неминуче зваляться їх світлі, але ілюзорні надії. Кожний шматок життя тієї або іншої людини, хоче сказати Пристли, набуває сенсу лише в тому випадку, якщо розуміти безпосередній зв’язок майбутнього із сьогоденням, зибкость граней між«сьогодні» і «завтра». Історія людського існування сприймається автором не як складний процес, підлеглий загальним законам розвитку, а як заздалегідь дана величина. Персонажі виступають як безмовні- маріонетки в руках всесильної необхідності, вони зовсім безпомічні перед тань долею, що очікує кожного з них

Збережи - » Огляд творчості Джона Бойнтона Пристли . З'явився готовий твір.

Огляд творчості Джона Бойнтона Пристли





Шкільні предмети. Шкільна фізика. Уроки з англійської, французької, німецької мов.