ОБРАЗ АВТОРА Й ГЕРОЯ В РОМАНІ ПУШКІНА “ЄВГЕНІЙ ОНЄГІН” | Довідник школяра – кращі шкільні уроки по всім предметам

ОБРАЗ АВТОРА Й ГЕРОЯ В РОМАНІ ПУШКІНА “ЄВГЕНІЙ ОНЄГІН”

ОБРАЗ АВТОРА Й ГЕРОЯ В РОМАНІ ПУШКІНА “ЄВГЕНІЙ ОНЄГІН” “Євгеній Онєгін”, мабуть, саме важке для розуміння добуток російської літератури. Про нього не скажеш словами Твардовского: “От вірші, а все понятно, усе російською мовою”. Мова цього роману (у широкому змісті, не тільки лінгвістичному) дуже важкий для сучасного читача. Не розуміли ця мова й сучасники поета. Однак вони вірно вловили, що художній нерв “Євгенія Онєгіна”, осередок творчих завдань, поставлених Пушкіним перед собою, пов’язані з формою оповідання або формою авторської присутності в тексті. Спочатку, після виходу окремого видання першого розділу, сучасники вирішили, що Пушкін наслідує байроновскому “Дон Жуану”.

Дійсно, оповідач “Євгенія Онєгіна” перескакує із предмета на предмет, говорить багато необов’язкового (”світська балаканина”), і все це рясно приправлено жартами й іронією, так що зрозуміти думку автора неможливо, та й вигляд автора виходить якимось несерйозним. Наприкінці 1 глави Пушкін пише: “Перечитав все це строго: /Протиріч дуже багато,/ Але виправляти їх не хочу”. Визнання принципове, тому що тут сам автор позначив провідний принцип побудови свого роману встихах.

Цей принцип протиріччя. Наприклад, 5 строфа 1 глави досить критично оцінює рівень освіченості Онєгіна, але потім іде перерахування “усього, що знав ще Євгеній”, і в 8 строфі робиться висновок, що знав він не так вуж і мало. Але головне протиріччя всього роману й особливо 1-й, ключової глави співвідношення особистості Онєгіна й особистості цього самі Я. від імені якого ведеться все оповідання. Строфи XV 1 дозволяють укласти, що Онєгін і Я, як говорить народ, два чоботи пари, близькі за духом, романтично настроєні друзі

Але строфа V рішуче повідомляє, що “Завжди я радий помітити різницю/ Між Онєгіним і мною… Начебто нам вуж неможливо писати поеми про іншому/, Як тільки про себе самому”. Звідки беруться ці протиріччя й чому автор їх “терпить”? Справа в тому, що протягом тексту роману значення займенників 1-ого особи (я, мені, мною, і т.п.) увесь час міняється

В одних випадках вони позначають автора-поета, що пише роман про Онєгіна й інших персонажів. Згадаєте всі численні міркування про літературу, її історії, теорії й практиці творчості. В інших випадках Я позначає реальну людинуу, що паралельно написанню роману про Онєгіна живе своєю, “біографічною” життям Пушкіна, що тепер нам гарна відома, та й многим першим читачам була знайома. Такі, наприклад, три останні строфи 1 глави

И нарешті, у ряді епізодів першого розділу Я позначає якогось вигаданого персонажа, безіменного знайомого Онєгіна по петербурзькому світлу. У результаті вийшов дуже складний текст, що сполучає в собі всі три мири, причому переходи з одного миру в іншій відбуваються миттєво, у межах двох сусідніх рядків, без усякого попередження з боку “автора”. От 2 строфа - перша “авторська” (в 1-ом внутрішній монолог Онєгіна). “Друзі Людмили й Руслана! З героєм мого роману…

” тут Я поет представляє героя свого нового утвору. “Онєгін, добрий мій приятель, Народився на брегах…” перед нами Я вигаданий безіменний персонаж, людина онегинского кола (навряд чи Пушкін став би змішувати свою реальність поета й людини з вигаданою, ілюзорною “реальністю” романних персонажів).

“Або блищали, мій читач…” знову Я поет, що має читача. “Там ніколи гуляв і я: Але шкідливий північ для мене” з пушкінською приміткою, що глухо натякає, що реальний “біографічний” людина перебуває зараз у південному посиланні

У результаті такої побудови романний текст увесь час міняється, об’єкти опису раз у раз обертаються різними сторонами, описуються з різних точок зору. all so ch. ru 2001 2005 Текст “Євгенія Онєгіна” містить у собі цілих три художніх мири, що лежать поруч, що часто переходять один в іншій самим непомітним образом і проте ніде що не змішуються, що не плутаються другу іншому

Збережи - » ОБРАЗ АВТОРА Й ГЕРОЯ В РОМАНІ ПУШКІНА “ЄВГЕНІЙ ОНЄГІН” . З'явився готовий твір.

ОБРАЗ АВТОРА Й ГЕРОЯ В РОМАНІ ПУШКІНА “ЄВГЕНІЙ ОНЄГІН”





Шкільні предмети. Шкільна фізика. Уроки з англійської, французької, німецької мов.