Зміст
Введення
Етногенез. Древня історія, міфологія й культура
Антропологічний тип ефіопської раси. Місце проживання
Мови
Господарство народів Ефіопії (середина ХХ в.)
Сучасна Ефіопія
Список літератури
Введення
Людські раси - історично сформовані групи людей, зв’язані єдністю походження, що виражається в загальних спадкоємних морфологічних і фізіологічних ознаках, що варіюють у певних межах. Поняття раси має біологічну основу: подібність ознак мнемичеськи обумовлене (передається в спадщину) .
Широко поширене подання про розподіл сучасного людства на три раси: "чорну", "білу" і "жовту". Однак колір шкіри (розходження якого залежать від кількості барвника-пігменту меланина) є не єдиним, а в деяких випадках і не основній ознаці для розмежування рас. Антропологи використовують для такого розмежування сукупність подібних ознак. Серед них: 1. Пігментація шкіри (кількість меланина, глибина залягання) 2. Пігментація волось 3. Форма волось (курчавость) 4. Твердість волось 5. Пігментація очей (темні, світлі, змішані) 6. Розвиток третинного волосяного покриву (особа, тіло) 7. Форма очей (широкі, середні, вузькі) 8. Епикантус - верхня ськладка століття (перекривання краю слізного горбка) 9. Ніс (висота, довжина, ширина, форма, спинка носа) 10. Рот (товсті, середній, тонкі губи) Серед рас сучасних людей, що належать до одного виду Homosapiens, у першу чергу виділяють найбільш великі підрозділи, звичайно називані більшими расами. Це европеоидная (євразійська) , монголоїдна ( азиатсько-американська) , негроїдна (африканська) і австралоидная (океанийськая) . Дві останніх звичайно поєднують в одну австрало-негроїдну (екваторіальну) расу.
У зоні контактів більших рас існує ряд перехідних і змішаних расових типів. Перехідними звичайно називають такі раси, які сформувалися в настільки віддалені часи, що тепер важко встановити, чи є вони результатом змішання двох рас або ж зберігають древні риси, що існували в більших расових стовбурів до їхнього розчленовування. Змішані ж расові типи утворювалися не тільки в стародавності, але й у середньовіччя, а також у новий і новітній час у процесі метисации. Так, перехідний уважають ефіопську расу на сході Африки, що виникла на Африканському Розі в далекій давнині. За формою носа й будові лицьового кістяка ефіопи майже не відрізняються від південних европеоидов, але шкіра в них майже така ж темна, як у негрів. Серед негроїдних рис - спиралевидние волосся, темні очі. Европеоидние риси - вузька особа, вузький довгий ніс, середні губи.
Етногенез. Древня історія, міфологія й культура
Походження. Етимологія слова "Ефіоп". Виникнення мови. Джерела культури. Початку релігії. Правителі Абіссінії. Міжнародні відносини
Ефіопська перехідна раса має глибокі коріння в найдавнішій історії й міфології. До нашого часу дійшла стародавня назва Ефіопії - "Абіссінія". Незалежна держава Абіссінія, населена в той час кольоровими християнами, уважається найстаршим з доісторичних утворень на африканському ґрунті. Початку цієї держави, втім, досить темні. Переказ сходить до часів пануючи Соломона, і першим засновником абиссинського царства називається міфічний син Хама, по ім’ю Куш, що оселився в Аксуме, найдавнішому царському місті на захід від Адуа втигре; по ім’ю його, також міфічного, сина Ефіопа, нібито вся країна названа Ефіопією.
Царицю Сабейськую легенда переносить в Абіссінію і її сина, пануючи Менелика або Давида, видає за нащадок її зближення із Соломоном, царем Іудейським. У всіх цих ськазаннях утримується згадування про колишні тісні зносини Абіссінії із протилежним арабським материком. У першому дохристиянському тисячоріччі, не пізніше 300 р. до Р. Х., сабейци Ємену відправили надлишок свого населення через Червоне море в Абіссінію; тільки тоді, коли "ефіопський" мова, завдяки християнству, придбав свою літературу, як указує Гуго Винклер, сабейський мова був витиснутий з Абіссінії. Згодом справа повернулася інакше: в останні дохристиянські століття володарі Абіссінії, у свою чергу, переступивши за море, затвердилися в Сабе, підпорядкованої в той час гимиаритам; тільки часом іудеям, що домоглися зрештою панування над Сабой, вдавалося звільнятися від абиссинськой опіки. Але з 525 р. по Р. Х. Инмен протягом семи сторіч перебував під владою абиссинських віце-королів. Подібність прислівника геез, считавщегося в Абіссінії й тепер священною, богослужбовою мовою, з гимиаритським прислівником Південної Аравії досить значно. З гееза, на якому писані рукописи XIII сторіччя, що дійшли до нас, утворився нинішній діалект Тигрі, і мови Амхари й Шоа вважаються похідними невідомої вже нині, бічної галузі гееза. Все це доводить, що південь Червоного моря завжди ськоріше зв’язував, чим розділяв народи Аравії й східної Африки.
Існування за старих часів зв’язку між Абіссінією і Єгиптом підлягає сумніву. По Геродоту, з війська пануючи Псамметиха 240 тис. воїнів вийшли до царя ефіопів, що оселив їх у своїй країні. Досить імовірно, однак, що в цьому й у деяких інших випадках під древньою Ефіопією варто розуміти не абиссинськое плоськогір’я, а країну верхнього Нила; передбачувані древні єгипетські пам’ятники в Абіссінії виявилися пізнішого, давньоєгипетського походження. Набагато ймовірніше древні відносини до грецького і єврейського культурного кола; але не можна затверджувати, що в Абіссінії до введення християнства панувало іудейське віровчення. Втім, і тепер ще в Абіссінії живе багато євреїв (фалаши) , і в абиссинськом християнстві є деякі єврейські риси.
Християнство було уведено в Абіссінії в IV столітті нашого літочислення, двома полоненими молодими християнами із заходу, Фрументом і Едесием. Абиссинськая церква зав’язала стосунки з Коптськой церквою в Єгипті, від патріархів якої, що мають своє місцеперебування в Каїрі, патріарх Абіссінії, абуна, одержує свою присвяту. У перші сторіччя християнської ери й грецький вплив діяло на Абіссінію з тодішньої головної гавані Адулис. У це й наступний час Абиссинськое царство називалося, по ім’ю головного міста, Аксумським або Аксумитським; пізніше й навіть до нового часу часто зустрічаються назви Хабаш або Хабеш. На думку Рейниша, можливо, що це ім’я й навіть слово Абіссінія походить від слова habasat, що означає суспільство або товариство, отже, що натякає на колишні торговельні підприємства південних арабів. Назва Хабасат, по Глазеру, зустрічається й у Південній Аравії й значать тут "збирачі смоли"; подібне значення має й "Атиоб" (ефіопи) .
У середні століття іслам почав своє вторгнення в північно-східну Африку, проникав туди всі далі й далі й, нарешті, в XVI столітті наводнив всю Абіссінію. З тих пор християнська церква країни відділилася від іншого християнства, але, хоча й у нерухливому стані, удержалася до нинішнього часу. Однак, саме в періоді натиську ісламу зав’язалися зносини між абиссинськими християнами й римсько-католицькою церквою. Тоді думали знайти в Абіссінії царство первосвященика Іоанна, що західні народи шукали так довго. Бажання ввійти в безпосередній зв’язок із цим царством, що вважалося досить могутнім, впливало на експедиції, відправлені Генріхом Мореплавцем. У своїх поїздках в Індію португальці, дійсно, попадали в Абіссінію; єзуїти з’явилися в країні, і в 1626 р. правитель із усім своїм двором приєднався до римської церкви. Це звертання тривало, втім, недовго, - уже через шість років після цього католицькі священики були вигнані, і з тих пор абиссинськая церква, що коштує всього ближче до греко-російського, не зачіпалася вже ніякими зовнішніми впливами.
До половини XVIII століття вся Абіссінія перебувало під владою негуса негести, пануючи царів, що доручав керування окремих провінцій намісникам, расам. Однак, влада негуса стала поступово слабшати, і в 1831 році країна розпалася на 3 держави - Тигрі, Амхару й Шоа, до яких у пізніший час приєдналися Годжам і Каффа. Міжусобні війни усе більше й більше руйнували згуртованість держави, і з півдня набіги галласов заподіювали постійні утруднення.
Збережи - » Населення Ефіопії. Ефіопська мала раса . З'явився готовий твір.