Майстер і Маргарита | Довідник школяра – кращі шкільні уроки по всім предметам

Майстер і Маргарита

Майстер і Маргарита “Із всіх письменників 20-х - 30-х рр. XX століття, напевно, Михайло Булгаков у найбільшій мері зберігається в російській суспільній свідомості. Зберігається не стільки своєю біографією, з якої згадують звичайно його листи Сталіну і єдина телефонна розмова з тираном, скільки своїми геніальними добутками, головне з яких - “Майстер і Маргарита”. Кожному наступному поколінню читачів роман відкривається новими гранями. Згадаємо хоча б “осетрину другої свіжості”, і прийде на розум сумна думка, що вічно в Росії всі другої свіжості, всі, крім літератури. Булгаков це саме блискуче довів”, - от так кількома словами Борис Соколов, відомий дослідник творчості Булгакова, зумів показати, який внесок вніс письменник у російську й світову літературу. Видатні творчі розуми визнають роман “Майстер і Маргарита” одним з найбільших створінь двадцятого століття

Далеко не всі здатні осмислити “Майстра й Маргариту” у тім ідеологічному й філософському ключі, що пропонує автор. Звичайно, щоб вникнути, зрозуміти всі подробиці роману, людина повинен мати високу культурну підготовленість і історичну поінформованість по багатьом питанням, але феномен сприйнятт твору в тім, що “Майстра й Маргариту” перечитують і юні. Справа в тім, імовірно, що молодь залучає фантастичність добутку з елементом казки, і навіть якщо підліток не здатний зрозуміти складні істини й глибинний зміст добутку, він сприймає те, що здатно змусити працювати уява й фантазію

Булгаков, передчуваючи свою смерть, усвідомлював “Майстра й Маргариту” як “останній західний роман”, як заповіт, як своє послання людству (що саме дивне, писав він цей добуток “у стіл”, для себе, зовсім не впевнений у перспективах публікації шедевра). Одна із самих загадкових фігур роману “Майстер і Маргарита”, безумовно, Майстер - історик, що зробився письменником. Сам автор назвав його героєм, але познайомив з ним читача тільки в 13-й главі

Багато дослідників не вважають Майстра головним героєм роману. Інша загадка - прототип Майстри. Існує безліч версій пс цьому приводу. Майстер - багато в чому автобіографічний герой. Еговозраст у момент дії роману (”людина приблизно тридцяти восьми років” з’являється в лікарні перед Іваном Бездомним) - це в точності вік Булгакова в травні 1929 р. Газетна кампанія проти Майстра і його роману про Понтія Пілаті нагадує газетну кампанію проти Булгакова у зв’язку з повістю “Фатальні яйця”, п’єсами “Дні Турбиных”, “Біг”, “Зойкина квартира”, “Багряний острів” і романом “Біла гвардія”.

Подібність Майстра й Булгакова ще й у тім, що останній, незважаючи на літературне цькування, не відмовився від своєї творчості, не став “заляканим услужающим”, кон’юнктурником і продовжував служити теперішньому мистецтву. Так і Майстер створив свій шедевр про Понтія Пілаті, “угадав” істину, присвятив життя мистецтву - єдиний з московських діячів культури не стало писати на замовлення, про те, “що можна”. Разом з тим у Майстра багато й інших, самих несподіваних прототипів. Його портрет: “голений, темноволосий, з гострим носом, стривоженими очами й із жмутом, що свешивается на чоло, волосся” видає безсумнівна подібність із Н. В. Гоголем

Треба сказати, що Булгаков уважав його своїм головним учителем. І Майстер, як Гоголь, по утворенню був істориком і спалив рукопис свого роману. Крім того, у романі помітний ряд стилістичних паралелей з Гоголем. І, звичайно, неможливо не провести паралелей між Майстром і створеним їм Иешуа Га-Ноцри.

Иешуа - носій загальнолюдської істини, а Майстер - єдиний у Москві людин, що вибрав вірний творчий і життєвий шлях. Їх поєднує подвижництво, месіанство, для яких не існує тимчасових рамок. Але Майстер недостоин світла, що персоніфікує Иешуа, тому що відступив від свого завдання служити чистому, божественному мистецтву, виявив слабість і спалив роман, і від безвихідності він сам прийшов у будинок уболівай. Але не владний над ним і мир диявола - Майстер гідний спокою, вічного будинку

Тільки там зломлений щиросердечними стражданнями Майстер може знову знайти роман і з’єднатися зі своєї романтичної коханої Маргаритою, що відправляється разом з ним у свою останню путь. Вона уклала угоду з дияволом заради порятунку Майстра й тому гідно прощення. Любов Майстра до Маргарити багато в чому неземну, вічна любов. Майстер байдужий до радостей сімейного життя

Він не пам’ятає ім’я своєї дружини, не прагне мати дітей, а коли був одруженим і працював істориком у музеї, те, по власному визнанню, жив “самотньо, не маючи рідних і майже не маючи знайомих у Москві”. Майстер усвідомив своє письменницьке покликання, кинув службу й в арбатском підвалі засів за роман про Понтія Пілаті. І поруч із ним невідступно була Маргарита… Головним її прототипом послужила третя дружина письменника Е. С. Булгакова. У літературному ж плані Маргарита сходить до Маргарити “Фауста” И. В. Ґете

З образом Маргарити зв’язаний у романі мотив милосердя. Вона просить після великого балу в Сатани за нещасну Фриду, тоді як їй виразно натякають на прохання про звільнення Майстра. Вона говорить: “Я просила вас за Фриду тільки тому, що мала необережність подати їй тверду надію. Вона чекає, мессир, вона вірить у мою міць

И якщо вона залишиться обманутої, я потраплю в жахливе положення. Я не буду мати спокою все життя. Нічого не поробиш!

Так вуж вийшло”. Але цим не обмежується в романі милосердя Маргарити. Навіть будучи відьмою, вона не втрачає найясніших людських якостей. Думка Достоєвського, висловлена в романі “Брати Карамазовы” про

Збережи - » Майстер і Маргарита . З'явився готовий твір.

Майстер і Маргарита





Шкільні предмети. Шкільна фізика. Уроки з англійської, французької, німецької мов.