Комічне й трагічне в романі И. А. Гончарова “Обломів” | Довідник школяра – кращі шкільні уроки по всім предметам

Комічне й трагічне в романі И. А. Гончарова “Обломів”

Занимающий центральне місце у творчості чудового російського письменника Івана Олександровича Гончарова, роман захоплює читачів і донині. І не дивно! Адже "Обломова" автор писав більше десяти років, поступово вигострюючи свою майстерність, склад, домагаючись разючої точності у всіх сценах. Цікава також тимчасова довжина різних частин роману. Дія його розвертається протягом восьми років, а з передісторією навіть 32 Алл С о ч. Р В New Roman”>року. Перший розділ триває всього один ранок і день до п’яти годин, тому що письменник, сумлінно виконуючи своє завдання, у першому розділі знайомить нас із Обломовым, головним героєм роману. Дарування Гончарова-Романіста розкрилося в "Обломове" у всьому його багатстві, з усіма його особливостями. Величезна майстерність письменника-реаліста виявилося в побудові роману. Небагата подіями історія життя Обломова, покладена в основу сюжету роману, скоряє тонким аналізом взаємозв’язків особистої долі Іллі Ілліча з навколишньою дійсністю

Я вважаю, що "Обломів" Гончарова це романтрагикомедия. Хоча в ньому багато трагічного, але чимало й комічних сцен, де автор сміється у весь голос. Одна з головних трагедій цього роману трагедія Обломова. Ілля Ілліч Обломів, потомствений дворянин, парубок 32-33 років. Автор показує нам його портрет: "Це була людина середнього росту, приємної зовнішності, з темно-сірими очами, але з відсутністю всякої певної ідеї".

Автор показує нам у всіх подробицях його побут, дає нам зрозуміти, що це людина морально гине. "По стеклах ліпилася павутина, нагодована пилом; дзеркала… могли служити скрижалями для записування на них по пилу заміток на пам’ять"; "Лежанье в Іллі Ілліча було його нормальним станом". Але чому ж один із кращих людей роману, морально чистих, чесних, добрих, серцевий Обломів морально вмирає?

У чому причина цієї трагедії? За словами Добролюбова, Обломовка була ґрунтом, на якій росла обломовщина; мерзенна звичка одержувати задоволення своїх бажань не від своїх зусиль, а від інших, розвила в ньому апатичну нерухомість і повалила його в жалюгідний стан морального раба. У цьому і є трагедія Обломова таких парубків, ще недавно чимсь захопливий, повільно, але вірно поринає в страшну трясовину апатії. І ніхто вже не може повернути його до миру, відродити в ньому інтерес до життя. Також, я вважаю, деякий трагізм є в образі Штольца.

Хоча, на перший погляд, це новий, прогресивний, майже ідеальна людина, але він нудний і жалюгідний у своїй штучності. На відміну від Обломова, серцевої людини, автор описує нам Штольца як якусь машину: "Він був весь складений з костей, мускулів і нервів, як кревний англійський кінь. Він сухорлявий; щік у нього майже зовсім ні, тобто є кістка так мускул,..

колір особи рівний, смуглястий, і ніякого рум’янцю". Читаючи роман, ми бачимо, що трагедія Штольца це його ненатуральність, він майже ніколи не хвилюється, не переживає подію сильно. Гончарів неоднозначно ставиться як до одному, так і до іншого героя. Засуджуючи лінь і апатію Обломова, автор у щиросердності, доброті, сердечності бачить антитезу суєті й марнославству столичного чиновницького суспільства. Хоча письменник малює майже ідеально образ Штольца, у ньому відчувається якась однобокість, неприродність

Іван Олександрович зі скепсисом ставиться до нової людини. Я вважаю, що джерела трагедій обох героїв у вихованні. Це два зовсім різних шляхи

Обломовцы хоронителі традицій стародавності. Так само, як Обломів, перепроваджували час і його батько, дід, прадід; і з покоління в покоління передавалася обломовская утопія, подання про людину, що гармонійно співіснує із природою. Але автор показує відсталість патріархальності, майже казкову неможливість Обломовки в сучасному світі. Трагедія складається й у тім, що мрія Обломова під напором цивілізації переходить у розряд неможливих. Причина неприродності Штольца також виховання, цього разу "правильне", раціональне, бюргерське

Я вважаю, що трагедія може бути не тільки в тім, що герой умирає, але й у тім, що він живе строго за планом, його життя розписане по мінутах. У житті Штольца немає ніяких несподіванок, цікавих моментів. Вона як точний графік часу відправлення поїздів на станції, а сам він поїзд, що правильно йде за розкладом, хоча й дуже гарний, але все-таки штучний. Його ідеал, якому ніщо не заважало здійснитися, це досягнення матеріального статку, комфорту, особистої влаштованості

Я згодний з А. П.Чеховим, що писав: "Штольц не вселяє мені ніякої довіри. Автор говорить, що він чудовий малий, а я йому не вірю… Наполовину він складений, на три чверті ходулен.

" Трагична подальша доля Захара: він зробився жебраком. "Вся особа його начебто пропалена було багряною печаткою від чола до підборіддя. Ніс був, поверх того, затягнуть синявим. Голова зовсім лиса; бакенбарди були як і раніше більші, але зім’яті й переплутані… На ньому була стара шинель, у якої бракувало однієї статі, вона був одягнений у калоші на босу ногу, у руках тримав хутряну, зовсім обтерту шапку".

Після смерті хазяїна Захарові нікуди було йти. Всі його помисли були пов’язані з Іллею Ильичем. Його смерть стала найсильнішим ударом по Захарові, що щиро любив Обломова.

Але в той же час у романі є дуже багато сцен, над якими читач сміється від всієї душі, незважаючи на тo, що роман був написаний багато років тому. Багато хто з них стосуються взаємин Захара й Іллі Ілліча. От, наприклад, сцена з кінця першої частини. На початку п’ятої години Захар обережно пішов будити хазяїна: "Ілля Ілліч!

А, Ілля Ілліч!" Але храп тривав. Коли Захар нарешті докликався хазяїна, той наказав йому піти й заснув

Захар роздратовано викликує: "Знаєш ти спати! говорив Захар, упевнений, що хазяїн не чує. Бач, спить, немов опецьок осиковий!" Але Обломів почув: "Ні, ти як сказав-те а? як ти смієш так а?" Захар виправдується. Йому вдається підняти з постелі Іллю Ілліча, незадоволеного тим, що його розбудили

У цей момент у кімнату заходить Штольц. Або комічна сцена на початку другої частини, на обіді в Ольги. Обломів, хвилюючись, набрав собі стільки печива, що всі гості почали поглядати на нього й чекати, як він буде його є. Дотепер читачі захоплюються чудовим романом Івана Олександровича Гончарова, у якому невіддільні від життя комічні й трагічні сцени переплітаються, вражаючи всіх

Збережи - » Комічне й трагічне в романі И. А. Гончарова “Обломів” . З'явився готовий твір.

Комічне й трагічне в романі И. А. Гончарова “Обломів”





Шкільні предмети. Шкільна фізика. Уроки з англійської, французької, німецької мов.