Ідейно-моральна еволюція Пьера Безухова в романі Л. Н. Толстого “Війна й мир” | Довідник школяра – кращі шкільні уроки по всім предметам

Ідейно-моральна еволюція Пьера Безухова в романі Л. Н. Толстого “Війна й мир”

Пьер належить до числа тих людей, які сильні тільки тоді, коли вони почувають себе цілком чистими. Л. Толстой. Щоденник На сторінках роману Л. Н. Толстого “Війна й мир” I ми зустрічаємося з багатьма людьми, що перетерплюють у ході різних подій нравственую еволюцію, розвиток ідей, зміна світогляду. Один з таких людей - Пьер Безухов, життєвий шлях якого був складний і важкий, але в якому ніколи не гаснула спрага самовдосконалення, розвитку особистості, пошуку волі й істини. Вихований за кордоном незаконнонароджений син графа Безухова, Пьер з’являється перед нами вільно мислячою людиною, але досить далеким від реальної російської дійсності, у результаті чого стає слухняною іграшкою в руках хитрих і безчесних людей. Ставши законним графом Безуховим, Пьер здобуває статус знатної й багатої людини, жениться на примхливій і бездушної, але дивно гарної Элен.

Згодом Безухова починає обтяжувати той дозвільний і паразитичний спосіб життя, що він веде, оскільки він; бачить, як фальшиво те суспільство, до якого він належить. Змушений жити за його законами, Пьер занимав’ ется якимись справами, відвідує бали й салони, стріляється на дуелі з Долоховым, усвідомлюючи всю безглуздість такого існування. Розчарований, він розстається із дружиною, залишивши їй майже весь свій стан, і їде, що терзається питаннями про зміст життя й місце людини в ній. Вихований на ідеях французьких просвітителів, Безухов повністю заперечує бога, але йому, як кожному росіянинові людині, необхідна якась віра

Так він стає масоном. Легко піддавшись зовнішньому зачаруванню масонства, Пьер майже щасливий. Він відчуває себе сильним, тому що тепер може розібратися, де правда, а де неправда

Однак Пьеру треба було не так багато часу, щоб зрозуміти, що проповедующие бідність і правильність життя самі живуть у неправді, і всі їхні ритуали лише прикривають фальш їхнього поводження, прагнення покористуватися. Один час Пьера надзвичайно залучав образ Наполеона - йому теж хотілося йти напролом, бути сильним і непереможним. Однак з початком Вітчизняної війни 1812 року це захоплення проходить, Пьер розуміє, що поклонявся деспотові й лиходієві, а значить - порожньому ідолові. Залишаючись у Москві, Пьер навіть переймається ідеєю вбити Наполеона, але його задум не вдається, і Безухов попадає в полон кфранцузам.

У полоні Пьер Безухов знайомиться із Платоном Каратаевым, і ця людина дає йому зовсім нове розуміння миру й ролі людини в ньому, відповідаючи на питання: для чого жити й що таке я? Безухов лише розвиває й поглиблює для себе це нове розуміння: “Я жив для себе й погубив своє життя. І тільки тепер, коли я живу… для інших, тільки тепер зрозумів щастя свого життя”. Товстої писав: “Немає величі там, де немає простоти, добра, і правди”.

И весь зміст ідейно-моральної еволюції Пьера Безухова складається в поступовому подоланні індивідуалістичного самоствердження, all so ch. ru 2001 2005 у самозреченні заради блага й користі інших. Після повернення з полону Пьер уже іншими очами дивиться на життя й на оточуючих людей, він прагне до активної зміни дійсності, посколь^ ку тепер навіть думка про паразитичний спосіб життя йому ненависна: “Коли люди порочні зв’язані між собою й становлять силу, то людям чесним треба зробити тільки те ж саме”. Після закінчення війни Пьер жениться на Наташе Ростовой. І вона, після своїх страждань, і він, після всіх нещасть і сумнівів, знаходять у своїй любові теперішнє щастя. Але Пьер не заспокоюється й вступає в таємне суспільство

Можливо, незабаром, “взявшись рука об руку з тими, які люблять добро”, він вийде на Сенатську 1лощадь. Для Толстого надзвичайно важливими є не тільки підсумки шукань героїв, але й шляхи, якими вони пройшли, рак як шляхи ці розкривають справжній зміст життя, яскраво висвітлюють реальні відносини, що існують в «ире. Своєрідний пошук істини й у Пьера Безухова, але fero диктувало час, обставини, оточуючі люди, тому він не менш важливий для нас, чим ті істини, кото-ie осяг герой до моменту нашого з ним розставання

Збережи - » Ідейно-моральна еволюція Пьера Безухова в романі Л. Н. Толстого “Війна й мир” . З'явився готовий твір.

Ідейно-моральна еволюція Пьера Безухова в романі Л. Н. Толстого “Війна й мир”





Шкільні предмети. Шкільна фізика. Уроки з англійської, французької, німецької мов.