Формування здорового способу життя | Довідник школяра – кращі шкільні уроки по всім предметам

Формування здорового способу життя

Розпорядок дня в різних людей може й повинен бути різним залежно від характеру роботи, побутових умов, звичок і схильностей, однак і тут повинен існувати певний добовий ритм і розпорядок дня. Необхідно передбачити достатній час для сну, відпочинку. Перерви між прийомами їжі не повинні перевищувати 5-6 годин. Дуже важливо, щоб людина спала й приймала їжу завжди в те саме час. Таким чином, виробляються умовні рефлекси. Людина, що обідає в строго певний час добре знає, що до цього часу в нього з’являється апетит, що переміняється відчуттям сильного голоду, якщо обід запізнюється. Безладдя в режимі дня руйнує умовні рефлекси, що утворилися.

Говорячи про розпорядок дня не маються на увазі строгі графіки з поминутно розрахованим бюджетом часу для кожної справи на щодня. Не треба доводити зайвим педантизмом режим до карикатури. Однак сам розпорядок є своєрідним стрижнем, на якому повинне базуватися проведення як буденних, так і вихідних днів.

ЗАГАРТОВУВАННЯ Важливою профілактичною мірою проти простудних захворювань є систематичне загартовування організму. До нього найкраще приступитися з дитячого віку. Найбільш простий спосіб загартовування - повітряні ванни. Велике значення в системі загартовування мають також водні процедури. вони зміцнюють нервову систему, впливають благотворно на серце й посудини, нормалізуючи артеріальний тиськ, поліпшують обмін речовин. Спочатку рекомендується протягом декількох днів розтирати оголене тіло сухим рушником, потім переходити до вологих обтирань. Після вологого обтирання необхідно енергійно розтерти тіло сухим рушником. Починати обтиратися треба теплою водою ( 35-36 З) , поступово переходячи до прохолодного, а потім - до обливань. Улітку водні процедури краще проводити на свіжому повітрі після ранкової зарядки. Корисно якнайбільше бувати на свіжому повітрі, загоряти, купатися.

Люди харчуються по-різному, однак існує ряд вимог які повинні враховуватися всіма. Насамперед їжа повинна бути різноманітн і повноцінної, тобто містити в потрібній кількості й у певних співвідношеннях всі основні живильні речовини. Не можна допуськати переїдання: воно веде до ожиріння. Досить шкідливо для здоров’я й харчування із систематичним введенням непомірних кількостей якого-небудь одного продукту або харчових речовин одного класу (наприклад, рясне введення жирів або вуглеводів, підвищене споживання повареної солі) .

Проміжки між прийомами їжі не повинні бути занадто більшими (не більше 5-6 ч.) . Шкідливо приймати їжу тільки 2 рази в день, але надмірними порціями, тому що це створює занадто більше навантаження для кровообігу. Здоровій людині краще харчуватися 3-4 рази в добу. При триразовому харчуванні самим ситним повинен бути обід, а самою легенею - вечеря. Шкідливо під час їжі читати, вирішувати ськладні й відповідальні завдання. Не можна квапитися, є, обпікаючись холодною їжею, ковтати більші шматки їжі, не пережовуючи. Погано впливає на організм систематична їжа всухомятку. без гарячих блюд. Необхідно дотримувати правил особистої гігієни й санітарії. Людині, що зневажає режимом харчування, згодом загрожує розвиток таких важких хвороб травлення, як, наприклад, виразкова хвороба й ін. Ретельне пережовування, здрібнювання їжі у відомій мері охороняє слизувату оболонку травних органів від механічних ушкоджень, подряпин і, крім того, сприяє швидкому проникненню соків у глиб харчової маси. Потрібно постійно стежити за станом зубів і ротової порожнини.

Отже, кожна людина має більші можливості для зміцнення й підтримки свого здоров’я, для збереження працездатності, фізичній активності й бадьорості до глибокої старості.

СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ:

Л. А. Лещинський "Бережіть здоров’я"

Г. И. Куценко, Ю. В. Новиков "Книга про здоровий спосіб життя"

В. И. Воробйов "Ськладаються здоровья, що,"

Н. Б. Коростелев "Від А до Я"

И. П. Березин, Ю. В. Дергачов "Школа здоров’я"    

Pages: 1 2

Збережи - » Формування здорового способу життя . З'явився готовий твір.

Формування здорового способу життя





Шкільні предмети. Шкільна фізика. Уроки з англійської, французької, німецької мов.