Драма «Гроза» переносить читача в маленький го-рід, де життя тече повільно й плавно. На перший погляд, тут все благополучно. Старші вчать молодих розуму-розуму, а молодим залишається тільки слухати мовленням старших, поступово стаючи розумніше й доросліше. Місто стоїть на прекрасній російській ріці. Картина, створена автором, нагадує добутку усної народної творчості, де краса природи, навколишнього світу минулого дуже важливою частиною оповідання. копіювання заборонене © 2005 Краса природи у фольклорних добутках дозволяє під-черкнути, наскільки щасливі повинні бути люди, до-торые можуть насолоджуватися подібною пишнотою
Самобутність головної героїні драми Катерины тісно пов’язана з фольклорними образами. Дівчина ця дуже щира, простодушна, незвичайно эмо-циональная й екзальтована. Вона має гаряче серце, і це істотно зв’язує її з героїнями казок, легенд. У фольклорних произведе-ниях героям стояло пройти безліч випробувань, щоб знайти теперішню любов. У драмі Островско-Го любов сама по собі з’явилася єдиним испыта-нием, що і погубило дівчину
Катерина з дитинства відрізнялася багатою й розвиненою уявою. Вона не одержала нормального утворення, і релігійна екзальтація замінила їй пізнання миру. Вона бачить ангелів, вірить у невідворотність Бо-Жьего гніву, бачить у всім символи-ознаки
Вона зі страхом сприймає одкровення старої сумас-шедшей барині, не обертаючи уваги на рационалис-тические мовлення Варвари. Катерина вірить, що гроза раз-разилась через її гріх, бачить зв’язок між жиз-нью людей і подіями навколишнього світу. Мрійність, наївність Катерины ріднять неї з казковими героїнями, які так багато предзнаме-нований бачили в навколишньому світі, могли по снах, по передчуттях судити про майбутні події. Образ годинникаря-самоучки Кулигина також у мно-гом пов’язаний із традиціями фольклору
У легендах і розповідь-ках часто зустрічаються мудреці, що коштують як би осіб-няком від всіх інших людей. У міру можливості вони намагалися допомогти навколишньої, давали добрі з-веты, намагалися наставити на шлях щирий. Кулигин надходить аналогічно. Він добре розбирається в жиз-ні, прекрасно обізнаний про те, які характерні риси є в мешканців Калинова.
Кулигин намагається допомогти радою многим, але люди залишають всі його муд-рые слова без уваги. Ця людина абсолютно не егоїстична, не корысто-любив. Це ріднить його з образами фольклорних стара-цев, що володіють мудрістю, що нехтують прагнення до наживи. Багато в чому образ Кудряша нагадує казкових молодцев.
Кудряш ставиться до життя легко, не прида-ет значення неприємностям, які випадають на його частку. Він щирий, розумний, віддає перевагу життю легку й веселу. У казках, легендах відбувається зіткнення добра й зла. Щире добро завжди перемагає, незважаючи на всі складності й перешкоди. У драмі Островського фольклорний початок проявляється в схожості отрица-тельных персонажів із класичними фольклорними лиходіями
Дикої, Кабаниха нагадують про казкових негативних героїв, класичних лиходіїв, які обов’язково зустрічалися на шляху добрих і шляхетних персонажів. Вони нескінченно дурні, неосвічені, жорстокі й егоїстичні. Вони викликають у читача одне-тимчасові відраза й презирство. Але, при всій гаданій схожості драми із произве-дениями усної народної творчості, п’єса реалис-тична. Добро в ній не перемагає зло, навпроти, фінал драми трагичен.
Загибель позитивного героя заставши-ляет читача переживати це з особливою гостротою. Фольклорні мотиви в добутку тісно связа-ны з мандрівниками, які розповідають про далекі країни, населених небаченими чудовиськами. Расска-Зы мандрівників заміняють жителям міста реальну ін-формацію про навколишній світ
И, незважаючи на те що ці оповідання не містять у собі ніякої достовірної інформації, жителі міста охоче всьому вірять. Якщо в казках, легендах оповідання мандрівників були для лю-дей своєрідною допомогою в складних ситуаціях, то в драмі вони своїми історіями викликають у жителях го-роду Калинова небажання міняти своє життя
Збережи - » Фольклор у драмі «Гроза» . З'явився готовий твір.