Друге покоління Хаукер | Довідник школяра – кращі шкільні уроки по всім предметам

Друге покоління Хаукер

Завершення “битви за Англію” дозволило знову звернути увагу на недоліки ” Харрикейна “. Як і раніше відмовитися від серійного випуску цієї машини здавалося неможливим, але можна було виділити ресурси для її модернізації. Вона йшла по двох основних напрямках - удосконалювання мотоустановки й посилення озброєння

Ще в 1939 р. ” Хаукер ” початку роботи з пошуку альтернативних двигунів для свого винищувача. Правда, тоді думали не стільки про підвищення літних даних, скільки про уразливість британської авіамоторної промисловості. Машини занадто багатьох типів оснащувалися двигунами ” Мерлин “. Потужний удар по заводах ” Роллс-Ройс ” міг залишити королівські ВВС без винищувачів і, частково, без бомбардувальників. Співробітники Сіднея Кемма виконали проекти установки на ” Харрикейн ” 24-циліндрового Н-Образного ” Деггера “, 14-циліндрового зіркоподібного ”Геркулеса”, а пізніше й новітнього мотора ” Роллс-Ройс ” - ” Гриффона ” (він тоді ще не мав назви). Але основним шляхом все-таки залишилися спроби заміни двигуна ” Мерлин ” III на вдосконалені моделі того ж перевіреного мотора. Самим перспективним виглядав ” Мерлин ” XX із двоступінчастим нагнітачем, що розвивав тоді 1185 л . с. При практично тих же габаритах і незначному збільшенні ваги він обіцяв істотне поліпшення швидкісних якостей, особливо на середніх і більших висотах. Таке сполучення дозволяло без зниження темпів виробництва трохи підняти дані винищувача

” Мерлин ” XX уперше облітали на ” Харрикейне ” 11 червня 1940 р. У польоті вдалося досягти швидкості 565 км/ ч. Серійні машини в цей час давали не більше 515- 530 км/ч. Після ряду доробок (змінили радіатор, збільшили дзеркало заднього огляду й додали дещо з устаткування) вага трохи зросла, і максимальна швидкість упала до 560 км/ч. Нова модифікація, названа ” Харрикейн ” II, дуже швидко пішла в серію: уже на початку вересня 1940 р. всі винищувачі, що сходили з конвеєра в Ленгли , оснащувалися ” Мерлином ” XX. Через два місяці після израсходования запасу старих моторів на випуск модифікації II перейшли інші заводи

4 вересня британські ВВС прийняли перші ” Харрикейни ” II. Їх одержала 111-я ескадрилья. Машини офіційно йменувалися НА серія 1 і несли озброєння з восьми кулеметів. Однак , це було явищем тимчасовим, пов’язаним з недостачею кулеметів “Браунінг”. Ще на початку 1940 р. був створений проект оснащення ” Харрикейна ” дванадцятьома кулеметами. Ще дві пари розмістили в консолях, значно ближче до кінців крила

Проте, і серія 2 зберегла старе озброєння. Зате фюзеляж був посилений так, що його можна було в майбутньому стикувати з новим посиленим же крилом. На пізніх машинах серії 2 фюзеляж також трохи подовжили, створивши невеликий простір перед кабіною. Серія 2 фактично була перехідний до модифікації II В , що почали випускати в Ленгли в листопаді 1940 р. Вона була збройна 12 кулеметами й мала замки й паливну проводку для використання підвісних баків. Такі баки ємністю 166 л придумали спершу для перегонки літаків на більші відстані. Уперше вони були випробувані в польоті в травні 1940 р. Потім конструкцію підсилили так, щоб винищувач із баками міг маневрувати в бої, а ще пізніше зробили що скидаються

Істотно пізніше на II У з’явилася бомбова підвіска. У міру насичення британських ВВС ” Спитфайрами ” ” Харрикейни ” почали відтискуватися на другорядні театри воєнних дій і на роль літака безпосередньої підтримки. Для ефективних дій по наземним цілям потрібен був інші асортименти озброєння, у першу чергу, бомби. У квітні 1941 р. у Боскомб-Даун випробували ” Харрикейн ” I , під крильми якого висіли дві бомби по 113 кг . Міністерство авіації схвалило цю спробу перетворити ” Харрикейн ” у винищувач-бомбардувальник. Конструктори Кемма спроектували подібну підвіску для модифікації II В. Щоб сховати в крило балки бомботримачів і тросову проводку до замків, довелося зняти чотири кулемети - по двох крайніх з кожного крила. Літак успішно випробували в травні 1941 р. Згодом частина машин дійсно переобладнали подібним чином, але більшість наступних одержали вдосконалений варіант підвіски - зі збереженням всіх 12 кулеметів

З лютого 1941 р. літаки типу II У випускалися й у тропічному варіанті з додатковими повітряними фільтрами. Із цієї модифікації почав виробництво ще один завод підприємство фірми ” Остин моторі” у Лонгбридже

Наступним кроком в удосконалюванні ” Харрикейна ” стало озброєння літака пушками. Роботи в цій області почалися ще до війни. Коли наприкінці 1938 р. британські військові зібралися купити ліцензію на 20-мм авіапушку, вирішено було випробувати швейцарську ” ерликон ” і французкую ” Испано “. Для відстрілу в повітрі міністерство авіації замовило фірмі ” Хаукер ” ” Харрикейн ” із двома пушками ” ерликон ” - по однієї в кожному крилі. Цю машину підняли в повітря 24 травня 1939 р. Під гарматне озброєння переробили винищувач ранньої серії з мотором ” Мерлин ” II і двухлопастним гвинтом. Всі кулемети зняли; підсилили кріплення стрілецького прицілу. При злітній вазі, рівному 2803 кг , максимальна швидкість була близько 485 км/ч. Після заводських випробувань літак передали в центр ААЕЕ в Мартлшем-Хис . Цю машину вважали просто літаючим стендом - по думці, що існувала тоді, ” Харрикейн ” був занадто легкий, щоб нести гарматне озброєння

У дні “битви за Англію” про ці експерименти згадали. Тепер на ” Харрикейни ” вирішили поставити відразу чотири пушки. Проект підготували в травні 1940 р. Це знову був експериментальний варіант, призначений для того, щоб перевірити, а чи витримає винищувач віддачу чотирьох знарядь. Фірмі дозволили використовувати один з винищувачів ” Харрикейн ” I , що прибули в Ленгли на ремонт - у нього були покручені консолі. Для літака зробили нові крила, у які сховали пушки зі старими магазинами-барабанами. 7 червня 1940 р. Дикий Рейнелл відірвав цю машину від злітної смуги в Ленгли . Літак важила 3376 кг і швидкість упала до 467 км/год ; але варто врахувати, що це був уже порваний винищувач зі зношеним мотором. За дюжиною польотів у Ленгли пішов відстріл гармат на землі й у повітрі на полігоні в Боскомб-Даун , і вже 19 серпня бойова 151-я ескадрилья прийняла машину на військові випробування. Документальних свідчень участі гарматного ” Харрикейна ” у повітряних боях, на жаль, не збереглося

Підбадьорена успіхом, у листопаді ” Хаукер ” одержала дозвіл забрати з ремонтних баз 30 комплектів ушкоджених крил. У майстерні фірми їх арсенович переробили під гарматне озброєння й змонтували на вихідним з ремонту винищувачах. Перший з них злетів 5 грудня. Це були різношерсті машини різних заводів і різних серій. Всі вони одержали пушки з магазинним харчуванням, гвинти Ротол КХ.5/5 і елерони з металевим обшиванням. Щоб зменшити вага, скоротили запас пального. На перших трьох літаках зафіксували максимальну швидкість близько 470 км/ч. Але крил у підсумку зробили більше, ніж було потрібно для ремонтованих машин. Їх стали ставити на нові ” Харрикейни ” II. Перший такий винищувач, що облітав пілот Сет-Смит 6 (лютого 1941 р., і став уважатися досвідченим зразком гарматної модифікації II С. На ньому встановлювалися пушки не з барабанним, а зі стрічковим харчуванням по типі установки, спроектованої для “Тайфуну”. У лютому три напівкустарних ” Харрикейна ” II Із прибутку в Боскомбдаун для проходження випробувань. При вазі близько 3680 кг швидкість удержалася на пристойному рівні - близько 540 км/год (за рахунок більшої потужності мотора ” Мерлин ” XX). Навіть із тропічним фільтром (при вазі 3755 кг ) вона не опускалася нижче 515 км/ч. У серії максимальна швидкість згодом коливалася в межах 4% залежно від рівня кваліфікації бригад збирачів. Після ремонту швидкість звичайно падала, хоча бували випадки, що вона навіть зростала

Із травня 1941 р. у Ленгли почалося теперішнє серійне виробництво модифікації II С. У наступному місяці нові машини стали надходити в стройові частини. Трохи перших місяців через недостачу механізмів подачі упереміж збирали літаки те з магазинним, то зі стрічковим харчуванням гармат, а далі - тільки зі стрічковим. При цьому виявилося, що друга схема не тільки забезпечує більший боєзапас, але й менш схильна до замерзання на висоті

Pages: 1 2 3

Збережи - » Друге покоління Хаукер . З'явився готовий твір.

Друге покоління Хаукер





Шкільні предмети. Шкільна фізика. Уроки з англійської, французької, німецької мов.