Жниварські пісні українців, як і всіх слов’янських народів, відображають урочисту, відповідальну пору в житті хлібороба - збирання врожаю. Жниварські пісні Поділяються на: зажинкові, що виконуються до початку роботи,
- жнивні, виконувані під час збирання врожаю,
Обжинкові (дожинкові), що супроводжували свято закінчення жнив. Жали і співали жнивних пісень переважно жінки.
Пісні звеличували, опоетизовували хліборобську працю, величали господаря, уславлювали женців. Зжатий останній сніп, «останець» (або «дід») перев’язували червоною смужкою і урочисто, з піснями несли в село. На полі залишали жмуток невижатого збіжжя, прикрашеного стрічками і квітами, що називався Волосовою, або Спасовою, «бородою», а подекуди - «козою», «перепілкою». Колосся зв’язували докупи І заламували донизу на схід сонця, витрушували в зорану серпом землю зерно, клали між стеблин хлібину, дрібок солі, ставили у воду, щоб у господі не переводився хліб, приказували: «Роди, Боже, на всякого долю: бідного і багатого!».
Закінчивши жнива, женці мали відпочити на стерні, щоб не боліла спина і легко було жати наступного року. При цьому співали: «Ой ниво наша, ниво. Верни нам нашу силу! Ми^ на тобі жили, Силоньку положили».
Характерні особливості жниварських пісень:
Важлива роль описів природи;
Використання прийому художнього паралелізму (картини, образи природи служать і своєрідним поетичним зачином, і засобом психологічної характеристики людини);
Зменшено-пестлива лексика;
Яскраві гіперболи, порівняння;
Загальний ласкавий емоційний тон (нагадують колядки і щедрівки);
Величання поєднується з магічним заклинанням врожаю через побажання того бе-чого неможливе життя землероба: здоров’я, добробуту, гаразду в сім’ї, гарного збіжжя (нагадують весільні).
Жниварські пісні:
«Маяло житечко, маяло»,
«Там у полі криниченька» та ін.
Збережи - » Жниварські пісні . З'явився готовий твір.