Внесок М. Ломоносова в російську мову й літературу

М. В.Ломоносов багато зробив для російської мови й літератури. Його перші поетичні добутки були прислані ще через границю разом з «Звітами» в Академію наук: французький переклад у віршах «Оди Фенелона» і оригінальна «Ода на узяття Хотина», до якої додавався «Лист про правила російського віршування». По суті, цим починалася нова російська література, з новими розмірами вірша, з новою мовою, почасти й з новим змістом. Славу поета Ломоносов здобуває лише після повернення через границю; оди його із цього часу швидко випливають одна за інший, одночасно з обов’язковими для нього перекладами на російську мову різних «вітань», що писалися по-німецькому академіком Штелином. Особливо полум’яно звучали вірша Ломоносова в тих випадках, коли він звертався до теми Божия величності, виявленого в природі, або стосувався «люб’язної батьківщини». Це й надавало в його очах ціну поетичним добуткам, піднімало їх над звичайним рифмоплетством.

Літературна творчість Ломоносова ґрунтувалося на теорії класицизму, allsoch. ru 2001-2005 з якої він познайомився в Німеччині і яка домінувала тог^а всюди в Європі. Цю теорію Ломоносов увів і в російську літературу, де вона й панувала протягом XVIII століття. У сфері російської поезії Ломоносов є реформатором – перетворювачем літературної мови й віршування, родоначальником нових літературних форм

Найважливішими працями цього роду були «Російська граматика», «Міркування про користь книги церковної в російській мові» і згадане вже «Лист про правила російського віршування». До вивчення російської граматики Ломоносов застосував строгі наукові прийоми, уперше виразно й точно сформулювавши співвідношення церковнослов’янської й споконвіку російської лексики. Цим учений поклав початок перетворенню літературної мови, круто змінивши й забезпечивши цим його подальший розвиток

Ломоносов виділяє три «штилі»: «високий», «середній» і «низький», зв’язуючи кожного з певними жанрами. «Високим» рекомендувалося писати оди або героїчні поеми. «Середнім» – елегії, дружні послання

«Низьким» – комедії, епіграми й т.п. Таким чином, в основі «теорії трьох штилів» лежить думка про необхідність відповідності між формою й змістом добутку. Введення «штилів» було надзвичайно важливо, тому що забирало невиправдану строкатість лексики й стилістики. Правда, пізніше ця стругаючи регламентація початку сприйматися як штучна, але саме завдяки реформаторській діяльності М. В.Ломоносова зміг з’явитися Г. Р.Державін. Але спробуємо розглянути п’єсу з іншого погляду. Тут не тільки особиста драма, драма невдалої любові героя

Б Чацком втілилися риси передової людини того часу. Нехай він не піклується про те, чи багато людей повірять йому й підтримають, зате він переконаний у щирості своїх слів і тому зломити його ніщо не має сил. Нехай він схожий на зайву людину, самотнього протестанта, мрійника, зате його переконання сильні. Висловивши їх гаряче й жагуче, Чацкий завдає страшного удару фамусовскому суспільству

Він знає, за що воює. Він вимагає місця для волі не тільки собі, але й своєму століттю. Його ідеал – це воля. І не просто воля, а воля від всіх ланцюгів рабства, блазенства й низькопоклонства

Він – викривач неправди. Чацкий не зрозумілий і майже самотній – у цьому трагедія самого Чацкого – шляхетної, розумної, чесної людини, з почуттям власного достоїнства. У цьому трагедія всієї п’єси. Він зломлений кількістю старої сили. Більше того – він виштовхнуть із фамусовского суспільства

Але Чацкий – переможець, а не переможений, тому що в боротьбі з миром Фамусовых залишився самим собою. Із всіх героїв п’єси він найбільше живаючи особистість; натура його сильніше й глибше інших. Гарячий, шляхетний зайдиголова: викрив, засудив і повстав. Такий назавжди вигнаний фамусов-ским суспільством

Говорять, один у поле не воїн. Так немає ж, воїн, якщо цей воїн – Чацкий. Першим, застрільникам, завжди дістається. І тому Чацкий – жертва

Це – ще одне підтвердження того, що п’єса «Горі від розуму» – трагедія. Так само, як у п’єсі переплітається особиста драма із суспільною, переплітається комедія із трагедією. Але як би пі сміявся глядач у театрі, після того, як він вийде за його межі, обов’язково найдеться те, над чим захочеться подумати, поразмышлять без іронії

Звичайно виконавці ролі Чацкого на сцені, уже зі шкільної самодіяльності, наслідуючи дурної театральної традиції, блискають очами й картинно загортаються в плащі, вимагаючи карету. Цей же Чацкий незвичний (роль його виконує Сергій Юрський). Двобій добра й зла йде на рівних

Людська чарівність Чацкого: щиросердечна відкритість, довірливість, здатність повністю віддаватися своїм почуттям. І поруч із цією людиною – зло. Буденне й живуче. Убогість духу й уміння зручніше влаштовуватися в житті, нетерпимість до всього свіжого й незвичному

Поступово приходить думка, що із цим злом треба боротися його ж засобами. Куди Чацкому зі своєю простотою й довірливістю! Адже Фамусовы, Молчалины й Скалозуби живуть і сьогодні.

Якби їх не залишилося зовсім, не було б ніякого змісту ставити п’єсу Грибоєдова. Театр ім. Горького наповнив п’єсу чудової войовничої гражданственностью, породженою нашою битвою за душу людини. Розум, людяність, прямота – от зброя, єдино гідне сьогодення людини. Розумом у спектаклі відрізняється не тільки Чацкий.

И Фамусов не дурень, і Софія зовсім не дурна, а Молчалин так і зовсім розумний. Але людина у всій своїй красі й шляхетності – тільки Чацкий, Низький учинок Софії стала явним. Остання надія зникла. Чацкий втрачає свідомість

Він падає горілиць, перекинувши канделябри. Потім встає, сутулячись, через силу. У спині відчувається утома. Повільно повертається. Особа закрита довгими, що ледве здригнулися пальцями

Руки поступово відкривають чоло, очі, особа пристаріле й поблякле… Не опам’ятаюся… винуватий. Він говорить тихо й начебто спокійно. Кожний рядок монологу, здається, додає йому сил. Це монолог-роздум, монолог-прозріння

Це – повзросление… Він зрозумів, що перед ним – його вороги за духом. І ніщо їх не може помирити: ні витті поминання дитинства, ні почуття колишньої дружби

Немає. Чацкий не таврує цих людей і не проклинає їх – він до кінця розуміє. Монолог його спокійний, як може бути спокійне мовлення людини, що почуває свою правоту й силу: – Геть із Москви! Сюди я більше не їздець…

Ні лементу, ні експресії в прояві своїх почуттів: – Карету мені, – напівголосно звертається Чацкий до Вартому поруч лакея. Лакей не розуміє. – Карету, – ще раз повторює Чацкий. Утомилося, небагато сутулячись, іде Чацкий зі сцени, іде від цих людей, щоб ніколи більше не обмануться їхнім мнимим спорідненням і мнимою участю

Збережи - » Внесок М. Ломоносова в російську мову й літературу . З'явився готовий твір.

Внесок М. Ломоносова в російську мову й літературу





Шкільні предмети. Шкільна фізика. Уроки з англійської, французької, німецької мов.