Вивчення новели О. Генрі «Останній листок» 7 клас | Довідник школяра – кращі шкільні уроки по всім предметам

Вивчення новели О. Генрі «Останній листок» 7 клас

—Які ще художні засоби використані автором для змалювання образу Бермана? Доведіть прикладами з тексту. (Іронія, епітети, порівняння.)

—Чому автор порівнює Бермана саме з пророком Мойсеєм, а не з іншим героєм?

На допомогу учням звучить коментар вчителя з презентацією на дошці репродукції скульптури Мікеланджело “Мойсей”. Читання уривка супроводжується музикою Й. С. Баха “Оркестрова увертюра”, яка має світле і водночас трагічне забарвлення.

Коментар вчителя. Геніальний митець зобразив пророка в останній період його життя. Мойсей на хвилину присів спочити, але все тіло його в напрузі: рвучко повернута голова, збурено куйовдиться борода, правою рукою він притискає до себе скрижалі законів,

а в набухлих жилах лівої пульсує гаряча кров. Обра Мойсея приваблює художнім протиріччям мі: внутрішнім вогнем і зовнішнім спокоєм. Він поста справжнім вождем іудейського народу — мудрим мужнім, сповненим титанічних сил і незламної віри і те, що рідний народ позбудеться єгипетської неволі X осяде на вільних землях, обіцяних Богом. Духовний по водир нації, Мойсей усе життя поклав на спасіння свого народу…

(Учні доходять висновку, що порівняння це не випадкове: як Мойсей жертовно віддав життя длзвільнення іудейського народу, зазнавши гіркоти розчарувань і зневіри, так і Берман виявляється рятівником життя юної художниці. Як образ Мойсея приваблює художнім протиріччям між внутрішнім вогнем зовнішнім спокоєм, так і образ Бермана приваблює нас своїми контрастами.

Лик титана Мойсея на усіх зображеннях випромінює світло, так само і від серцр Бермана ллється світло. Атрибутами пророка є скрижалі законів, а для Бермана таким атрибутом є християнська мораль, а саме довести людині, що “це гріх — хотіти вмерти”. Митці різних епох Мікеланджелс і О. Генрі створили свої шедеври людяності і віри в добру сутність людини — в цьому гуманізм великого мистецтва.

—Що змінилося б в ідейному спрямуванні твору якби Берман залишився жити?

Учні розмірковують над зміною фіналу. Вірогідно, новела в такий спосіб втратила б не лише трагічне забарвлення, а й ідейну концепцію — висвітлити готовність до непоказної самопожертви та любові заради ближнього. Отже, ідея твору О. Генрі в самому образі Бермана.

V. Висновки уроку

—Чому художник у підручнику зобразив епізод якого немає в тексті новели? Як це характеризує вчинок Бермана?

—Так чому 0.Генрі називають “великим розрадником”?

—Які герої в світовій літературі схожі на Бермана?

К. Н. Баліна, вчитель-методист Київ

Pages: 1 2

Збережи - » Вивчення новели О. Генрі «Останній листок» 7 клас . З'явився готовий твір.

Вивчення новели О. Генрі «Останній листок» 7 клас





Шкільні предмети. Шкільна фізика. Уроки з англійської, французької, німецької мов.