Виклад змісту роману Стоппарда «Розенкранц і Гильденсгерн мертві» | Довідник школяра – кращі шкільні уроки по всім предметам

Виклад змісту роману Стоппарда «Розенкранц і Гильденсгерн мертві»

«Два чоловіки, у костюмах елизаветинской епохи, проводять час у місцевості, позбавленої яких би те не було характерних ознак». Розенкранц і Гильденсгерн грають в орлянку; Гильденсгерн дістає з гаманця монету, підкидає її, а Розенкранц, дивлячись, як вона впала, вимовляє «орел» і опускає монету у свій гаманець. Гаманець Гильденстерна майже порожній, гаманець Розенкранца майже повний:

«орел», як це ні неймовірно, випадає увесь час, а грають вони вже давно. Гильденстерна не хвилюють гроші, він намагається зрозуміти зміст що відбувається, адже «повинне ж це означати що-небудь ще, крім перерозподілу капіталу». Він намагається глянути на справу й з філософської, і з наукового погляду. Розенкранц і Гильденсгерн так награлися, що вже не пам’ятають, де вони й що з ними. Із працею вони згадують, що до них прибув гонець. Імовірно, їм треба кудись іти, але куди? Гильденсгерн знаходить відповідь на це непросте питання: їм треба рухатися ВПЕРЕД. Але вони вже забули, з якої сторони прийшли. Вони почувають себе самотніми й покинутими. Удалині чується музика, незабаром з’являються шість акторів. Вони пропонують за

кілька дзвінких монет видати Розенкранцу й Гильденстерну повний набір льодову кров сюжетів, героїв і трупів. За додаткову плату Розенкранц і Гильденстерн зможуть взяти участь у дії. Розенкранц запитує, скільки варто подивитися приватне подання й чи достатнє двох глядачів. Актор відповідає, що два чоловіки як публіка - жалюгідно, а як цінителів - ідеально. Почувши ціну, Розенкранц жахається. Але виявляється, що він погано зрозумів, що Актор має на увазі. Актор готовий надати в їхнє розпорядження хлопчиків. Розенкранц і Гильденстерн сповнюються відрази до акторів, але актори говорять, що такі нині часи. На питання Розенкранца, що ж вони звичайно роблять, актори відповідають, що роблять звичайні речі, тільки навиворіт. Представляють на сцені те, що відбувається поза нею, «у чому є якийсь рід єдності - якщо дивитися на всякий вихід як на вхід кудись». Розенкранц не хоче платити за подання більше однієї монети. Актора така плата не влаштовує, і Гильденстерн пропонує йому пограти в орлянку. Кожний з них по черзі називає «орла», і, оскільки монети як і раніше щораз падають «орлом» нагору, кожний з них по черзі виграє. Гильденстерн тримає парі, що рік його народження, помножений на два, дає парне число. Він виграє, але в акторів немає грошей, щоб заплатити. Гильденстерн вимагає, щоб вони замість грошей зіграли п’єсу, але тільки пристойну - наприклад, яку-небудь грецьку трагедію

«Відбувається зміна висвітлення, у результаті якої в дію як би включається зовнішній мир, але не дуже сильно». На сцену вбігає Офелия, за нею Гамлет, між ними відбувається німа сцена, Офелия тікає. Розенкранц і Гильденстерн хочуть піти, але отут входять Клавдій і Гертруда, які, плутаючи Розенкранца й Гильденстерна один з одним, просять їх залишитися й з’ясувати, що за туга гризе Гамлета. Розенкранцу все це не подобається: він хоче додому, але він втратив орієнтацію й уже не знає, з якої сторони вони прийшли. Гильденстерн філософськи зауважує: «Єдиний вхід - народження, єдиний вихід - смерть. Які тобі ще орієнтири?» Розенкранц уже забув, що треба робити, і Гильденстерн нагадує йому, що вони повинні розважити Гамлета й попутно вивідати, що його тривожить. Король обіцяв, що не залишиться в боргу, і Розенкранц дуже хоче довідатися, скільки вони одержать, але Гильденстерн упевнений, що королівська подяка - це слова, слова. Щоб скоротати час і попрактиковаться, Розенкранц і Гильденстерн грають у питання, під кінець вони вже самі перестають розуміти, у яку гру вони грають і які її правила. Повз них через сцену бреде Гамлет, він читає книгу й не зауважує їх. Поки Розенкранц і Гильденстерн міркують, у чому справа, Гамлет устигає піти. Розенкранц і Гильденстерн тренуються: Розенкранц задає питання, а Гильденстерн відповідає від імені Гамлета. Розенкранц підводить підсумки: батько Гамлета вмер, а його брат забрався на його трон і його постіль, ображаючи тим самим моральні й фізичні закони. Але все-таки чому Гамлет поводиться настільки дивним образом? Гильденстерн чесно відповідає, що поняття не має. Входять Гамлет і Полоній. Коли Полоній іде, Гамлет радісно привітає Розенкранца й Гильденстерна, плутаючи їх між собою. Він говорить їм, що божевільно тільки в норд-норд-вест, а при південному вітрі ще може відрізнити сокола від чаплі. Поговоривши з ним, Розенкранц і Гильденстерн почувають, що він залишив їх у дурнях: протягом десяти хвилин він задав їм двадцять сім питань, а відповів тільки на три. Половина сказаного їм означала щось інше, а інша половина зовсім нічого не означала. Вони довго намагаються визначити, південний зараз вітер або не південний, але це їм не вдається. Слово за слово, вони забувають, про що починали говорити. Раптом Розенкранц кричить: «Горить!» Насправді ніде не горить, просто він хотів показати, що значить зловживати волею слова, щоб переконатися, що вона існує

Pages: 1 2

Збережи - » Виклад змісту роману Стоппарда «Розенкранц і Гильденсгерн мертві» . З'явився готовий твір.

Виклад змісту роману Стоппарда «Розенкранц і Гильденсгерн мертві»





Шкільні предмети. Шкільна фізика. Уроки з англійської, французької, німецької мов.