Всі уроки в розділі - Всесвітня Історія

Як написати твір (підготовка до ЗНО)

Слово «тема» прийшло в українську мову із латинської, де воно означало «положення, тема». У свою чергу в латину це слово примандрувало з грецької, у якій в іншому дещо звучанні означало «ставлю, кладу». Отже, тема — щось, що ми кладемо, ставимо перед наші очі. Далі згадаймо, як це слово використовується і що під ним розуміють у [...]

Загальна декларація прав людини та Конституція України: спільне й відмінне

Україна є членом-засновником ООН, впливової та потужної організації, чия діяльність спрямована на захист і дотримання прав людини. Загальна декларація прав людини (ЗДПЛ) була прийнята й проголошена Генеральною Асамблеєю ООН 10 грудня 1948 року, вона стала документом, навколо якого зосереджено роботу правнивників та фахівців у галузі прав людини. Цей документ став також взірцем для забезпечення прав [...]

Реальна фантастичність в романі Г. Г. Маркеса «Сто років самоти»

Фантастичне й реальне в його книжках перемішані, сплавлені одне з одним. Д. Затонський. Габріель Гарсіа Маркєс — латиноамериканський колумбійський письменник. Ім’я письменника запам’ятовуетьсся досить легко — воно є милозвучним і вишуканим. Варто сказати, що так само віртуозно звучать і інші назви -— Латинська Америка, Колумбія, Арака-така… Навіть не читаючи книжок Габріеля Гарсіа Маркеса, можна сказати, [...]

Ніщо так не дивує мене, як банальність (за п'єсою Е. Йонеско «Носороги»)

У дванадцятому класі ми познайомилися з різними напрямками літератури XX століття. Мені здається, це був найбільш бурхливий час для розвитку мистецтва. Уявляю себе на величезному полі літератури й мистецтва. Бачу одне, друге, третє століття. Щось виразніше бачиться, а щось — не дуже виразно. На розлогому Полі переді мною виникає ніби літературна карта, і на ній [...]

Проблема вибору людини в межовій ситуації (за романом А. Камю «Чума»)

Альбер Камю — французький письменник, лауреат Нобелівської премії, філософ, учасник руху Опору, взагалі, непересічна людина. Камю, як на мене, цікавий письменник. Сам твір «Чума» на мене справив враження не стільки як текст, а скоріше як підтекст. Коли читаєш роман, треба розуміти більше ніж написано, або запитувати пояснень у вчителя, або ж спочатку прочитати підручник чи [...]

Музика перепліталася в мене з літературою (творчість Бориса Пастернака)

Одного разу високий худорлявий школяр повертався з гімназії. Буяла весна. Цвіли яблуні, вишні, і все було вкрито білими хмарками квітучих садків. Вікна багатьох дачних будиночків були відчинені навстіж. Легко й просто складалися рими:

Образ матері в поемі Анни Ахматової «Реквієм»

Це було в ті часи, як всміхався Тільки мрець: розквитався — і рад. Анна Ахматова. Я повертаюся поглядом до уроків, присвячених творчості російського поета Анни Ахматової (саме в чоловічому роді «поета» — а не поетеси, бо Анна Ахматова так любила говорити), і ніби бачу над собою, над моєю школою, над моєю країною тінь матері-птаха, яка [...]





Шкільні предмети. Шкільна фізика. Уроки з англійської, французької, німецької мов.