Урок розвитку зв'язного мовлення за німецькою народною казкою «Пані Метелиця» | Довідник школяра – кращі шкільні уроки по всім предметам

Урок розвитку зв'язного мовлення за німецькою народною казкою «Пані Метелиця»

Мета: скласти цілісне уявлення в учнів про героїнь виучуваної казки; виробляти вміння систематизувати прочитаний матеріал, аналізувати вчинки персонажів; розвивати навички логічного мислення, зв’язного мовлення; виховувати милосердя, працелюбність.

Обладнання: учнівські малюнки до казок “Пані Метелиця”, “Дідова дочка і бабина дочка”, “Морозко”; конверти з роздавальним матеріалом.

Хід уроку

I.Оголошення теми і мети уроку

Слово вчителя. У ранньому дитинстві кожен з нас поринає у чарівний світ казки, де розкриває для себе суть понять “добро” і “зло”, відкриває чесноти і вади людини. Ми перегорнули останню сторінку казки “Пані Метелиця”, в якій носієм людських чеснот є пасербиця, а втіленням негативних рис — удовина дочка. І сьогодні перед нами стоїть завдання: систематизувати матеріал про героїнь казки, скласти цілісне уявлення про пасербицю та удовину дочку. А допоможе нам у цьому сама казка, ваше знання її змісту.

II.Актуалізація опорних знань

Гра “Казковий аукціон”.

—Чим займалася пасербиця? (Пряла)

—Що сталося з її пальцями? (Порізала)

—Що впустили дівчата у колодязь? (Починок)

—Де опинилися дочки, стрибнувши у криницю? (На луках)

—Хто перший попросив допомоги у дівчат? (Хліб)

—Яке дерево просило допомоги у казці? (Яблуня)

—Чого злякалася пасербиця, побачивши пані Метелицю? (Зубів)

—Яку винагороду отримала пасербиця? (Золото)

—Хто перший сповіщав про повернення дівчат додому? (Півень)

—Що залишилося на згадку удовиній дочці про

пані Метелицю? (Смола)

III.Складання порівняльної характеристики героїнь

Підготовчий етап

1.Літературна вправа “Художні перлинки” (художній переказ заздалегідь підготовлених учнями епізодів казки, в яких розповідається про вчинки головних героїнь, які розкривають провідні риси характеру.)

2.Робота в групах.

Завдання “Лото”: скласти прислів’я з окремих частин, доповнити порівняльну характеристику пасербиці та удовиної дочки.

Iгрупа

Конверт 1

Добро, зроблене потай, винагороджується явно. Хто добре працює, тому і щастить. Вперта праця все переможе. Добра душа людину прикрашає. Рідний край кожного до себе вабить.

IIгрупа

Конверт 2

Без труда нема плода.

І за холодну воду не береться.

Заробив на сіль до оселедця.

Хто зле робить, то все собі шкодить.

Хто дрімає, той щастя не має.

5. Робота в групах.

З опрацьованих прислів’їв виберіть ті, які можуть стати епіграфом до творчої роботи.

Н. Застосування набутих знань, умінь і навичок

Словесні замальовки

Учням двох груп пропонується творче завдання: розказати про пасербицю і удовину дочку, виклавши повідомлення у 6—8 речень. Лідери груп пропонують складені варіанти розповіді. Експерти аналізують та коригують відповіді.

IV. Підсумок уроку

Оцінювання роботи учнів.

Самооцінка роботи учнів на уроці

Учні самі вибирають предмет, оцінюючи роботу.

Сонце — я добре працював на уроці, досяг бажаного результату (9—10 балів)

Ялинка — я гідно почувався на уроці (8 балів)

Грибочок — я заглибився (6—7 балів)

Хмаринка — я працював більшменш (4—5 балів)

Домашнє завдання:

Iгрупа: скласти запитання, які б ви хотіли постави

ти героям казки.

IIгрупа: доповнити розмову пані Метелиці й па

сербиці влучними прислів’ями та приказками.

Н. І. Тутко, вчитель зарубіжної літератури Тернопільська обл.

Збережи - » Урок розвитку зв'язного мовлення за німецькою народною казкою «Пані Метелиця» . З'явився готовий твір.

Урок розвитку зв'язного мовлення за німецькою народною казкою «Пані Метелиця»





Шкільні предмети. Шкільна фізика. Уроки з англійської, французької, німецької мов.